راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای و کیوسک فروش صنایع دستی

فروشگاه های زنجیره ای و ۱۰ کیوسک فروش صنایع دستی در استان راه اندازی می شوند .
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی  وگردشگری خراسان جنوبی در  مراسم تقدیر از شهرستان های برتر دومین نمایشگاه منطقه ای شرق کشور و همچنین تجلیل از ۱۲ صنعتگر مشارکت کننده در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان با اعلام این خبر گفت: فروشگاه های زنجیره ای صنایع دستی در گذشته فعال بوده اند که تلاش می شود در سطح ملی بار دیگر این مراکز احیا شوند.
رمضانی به راه اندازی ۱۰ کیوسک صنایع دستی در مرکز استان  در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: این کیوسک ها طراحی شده اند و ازسوی میراث فرهنگی در محلی که برای بازارچه صنایع دستی پارک توحید در نظرگرفته شده جانمایی خواهند شد .
وی با بیان اینکه وضعیت کشور در حوزه صنایع دستی نسبت به گذشته متفاوت تر شده و حرکت رو به جلویی را طی می کنیم ، افزود:فروش صنایع دستی به حوزه گردشگری وابستگی زیادی دارد و ما طی دو سال گذشته شاهد رونق صنعت گردشگری در کشور از جمله خراسان جنوبی بوده ایم .
وی با اشاره به فروش ۶۰۰ میلیون تومانی صنایع دستی استان در ایام نوروز و اینکه این رقم در سال ۹۲ ، ۱۹۰ میلیون تومان بوده است ، ادامه داد: صنعتگران و هنرمندان درحوزه صنایع دستی باید با ایجاد تشکل های مردم نهاد برای رونق این صنعت هم فکری کنند. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی  وگردشگری خراسان جنوبی ازبهره مندی هنرمندان صنایع دستی از بیمه خبر داد و گفت: در گذشته فقط بافندگان فرش ار بیمه برخوردار بوده اند و ما تلاش داریم سهمیه استان را برای صنعتگران خود جذب کنیم . رمضانی با اشاره به انتخاب ۷۵ روستای کشور بعنوان روستاهای ویژه  رونق صنایع دستی افزود: روستاهای خور و نایبند درخراسان جنوبی جزو این روستاها به شمار می روند که اعتبارات مورد نیاز برای این دو روستا ابلاغ شده و طی روزهای آینده امکانات صنایع دستی در راستای راه اندازی کارگاه های تولیدی و احداث اقامت گاه های بوم گردی به این مناطق تزریق می شود .
خراشاد روستای ملی حوله بافی
وی اذعان داشت: روستای خراشاد بعنوان روستای ملی حوله بافی به تصویب سازمان  میراث فرهنگی  کشور رسیده و ما منتظر ابلاغیه آن هستیم. وی ازافزایش چشمگیر اعتبارات ملی و استانی اداره کل میراث فرهنگی استان خبر داد و گفت: برخی از نگاه ها نسبت به حوزه صنایع دستی باید تغییر کند چراکه هنرمند ما ازاینکه محصولی را بفروش برساند و دیگران مطلع شوند ابا می کند و ازطرف دیگر حاضرنیست ازبسته بندی های مناسب استفاده کند. وی با اشاره به تهیه و طراحی بسته بندی هایی برای حوله با هزینه سازمان افزود: این بسته بندی ها در اختیار صنعتگران بصورت رایگان قرار گرفته ولی چندان تمایلی برای استفاده ازآن وجود ندارد .
رونق صنایع دستی راهی برای اشتغال پایدار
مدیر کل دفتر بانوان وخانواده استانداری خراسان جنوبی نیز در این مراسم با بیان اینکه رونق صنایع دستی راهی برای اشتغال پایدار است ، گفت: هر روستای استان باید دریک هنر صنایع دستی فعال شود. نفیسه نخعی نژاد با اشاره به اجرای طرحی با همکاری دفتر روستایی استانداری افزود: بصورت پایلوت در هر شهرستان استان یک روستا بعنوان تولید یک محصول صنایع دستی تعریف می شوند و این محصولات در سایتی که تعبیه شده بصورت مجازی تبلیغ می شوند که امید است هنرمندان روی برند سازی کار کنند.
وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی ۸۰ درصد بانوان اشتغال دارند ، ادامه داد: باید هدایای جلسات  از داخل استان تهیه شوند تا کمکی به صنعتگران باشد. معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان نیز درادامه از برگزاری کلاس آموزشی بازاریابی برای هنرمندان در بازه زمانی طولانی تری نسبت به سایر جلسات خبر داد. در این مراسم از شهرستان های برتر دومین نمایشگاه منطقه ای شرق کشور و همچنین ۱۲ صنعتگر مشارکت کننده در یازدهمین نمایشگاه قرآن کریم استان تجلیل به عمل آمد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*