لاریجانی در صحن علنی: مجلس پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهد داد/کمیسیون امنیت ملی طرح مقابله را آماده کند

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی دشمن سرگرم نمودن مسئولان به مسائل فرعی است، اما ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد.

مجلس پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهد داد/کمیسیون امنیت ملی طرح متقابل را آماده کند

به گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه غیرعلنی امروز گفت: وزرای اطلاعات، کشور و سردار سلامی توضیحاتی را درباره مسائل امنیتی کشور و واقعه تروریستی تهران ارائه کردند.

وی ادامه داد: این گزارش ها نشان می داد که در گذشته تلاش های خوبی در این زمینه شده است و تمهیدات خوبی برای جلوگیری از این حوادث اندیشیده شده است.

رئیس مجلس افزود: حساسیت دولت، مجلس و نیروهای مسلح به این موضوع جدی است و نواقص موجود باید برطرف شود تا شاهد حوادث این چنینی نباشیم.

**در حادثه تروریستی مجلس ۱۸ نفر به شهادت رسیدند

لاریجانی در ادامه جلسه طی نطق پیش از دستور با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارشنبه تصریح کرد: ما در این حادثه شاهد دو صحنه متفاوت بودیم، از یک سو تروریست‌ها وارد ساختمان مراجعات مردمی شدند و ناجوانمردانه ۱۸ نفر را به شهادت رساندند و  و بیش از ۳۰ نفر را مجروح کردند.
وی ادامه داد: در بین اینها افرادی بودند که برای رفع نیازهای خود آمده بودند،این صحنه بسیار غم انگیز و دردآور بود گرچه تروریست‌ها نتوانستند به هدف خود که دسترسی به پارلمان بود برسند اما شهادت این عزیزان همه ما را داغدار کرد که به ارواح مطهر شهدا درود می‌فرستیم.
**مراجعات مکرر نمایندگان برای برداشتن سلاح و مبارزه با تروریست‎ها شورانگیز بود

لاریجانی اظهار داشت: روحیه بالای نمایندگان و آمادگی آن ها در مبارزه با تروریست‌ها  صحنه بسیار غرورآفرین را در تاریخ پارلمان ایران به نمایش گذاشت و مراجعات مکرر نمایندگان به اینجانب جهت برداشتن سلاح و مبارزه با تروریست‌ها صحنه شورانگیزی از مجاهدت ملت را ترسیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تروریست‌های بدصفت باید می‎فهمیدند که با ملتی سلحشور و مقاوم روبرو هستند.

رئیس قوه قانونگذاری ادامه داد: حضور همه مسئولان نظام در مراسم تشییع پیکر پاک شهدا در روز جمعه، همصدایی و اراده مشترک همه بخش‌های نظام را در راه مبارزه با جلادان تروریست نشان داد و از طرفی تشییع باشکوه ملت در تهران و شهرستان ها وجه دیگر اراده ملی را به ظهور رساند.

وی با بیان اینکه ملت روزه دار بار دیگر روحیه شهادت طلبی و عزت خواهی را به رخ جهانیان رساندند، تصریح کرد: ملت این پیام را به دنیا منعکس کردند که همه ملت در راه آرمان‌های انقلاب و سرکوب تروریست ها همصدا هستند که باید در برابر عظمت فکری و غیرت انقلابی ملت ایران سر تعظیم فرود آورد.

لاریجانی افزود: از پیام رهبر معظم انقلاب در پی شهادت عزیزان و همچنین زحمات نیروی انتظامی و سپاه پاسداران در مجلس و مرقد مطهر امام راحل تشکر و سپاسگزاری می‌کنم چراکه این نیروها در سرکوب تروریست‌ها مجدانه و باصلابت اقدام کردند.

**هوشیاری انقلابی اقتضا می‌کند که نگذاریم حواشی سیاسی ما را از هدف خدمتگزاری به ملت باز دارد.

 وی خاطر نشان کرد:  وحدت و همگرایی که بین مسئولان و ملت در پس این حادثه به وجود آمد گوهر ذی قیمتی است که نباید تحت هیچ اقدامی مخدوش شود، باید بپذیریم که در مقابل ملت صفی از تروریست‌ها و کشورهای حامی آنها به سرکردگی آمریکا و سعودی به وجود آمده است و هوشیاری انقلابی اقتضا می‌کند که نگذاریم حواشی سیاسی ما را از هدف خدمتگزاری به ملت باز دارد.

لاریجانی تصریح کرد:  امروز، روز ایستادگی و مقاومت و کار و تلاش برای حل مشکلات ملت است، صف واحدی که منبعث از غیرت دینی و انقلابی است و این صف واحد پاسخ به اقدامات دشمن است، به ویژه زمانی که مواضع آمریکا و مصوبه اخیر سنا را مشاهده می کنیم، تمامی هدفگذاری آنها روشن می شود.

 وی ادامه داد: استراتژی دشمن کند کردن ابزارهای عزتمندی ایران و سرگرم نمودن مسئولان به مسائل فرعی است، افزود: اقدام متقابل ما باید استقامت در راه درست انقلاب و همگرایی هر چه بیشتر باشد.
**پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد

 لاریجانی با بیان اینکه ما پاسخ روشنی به اقدامات سنا خواهیم داد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی واکنش جدی به تحرکات آنها می‌دهد، کمیسیون امنیت ملی نیز در اسرع وقت طرح مقابله را تهیه و به مجلس ارائه کند.

لاریجانی اظهار داشت: آمریکا باید متوجه شود که مجلس در مبارزه با تروریست‌ها اراده قوی دارد، مجلس سپاه پاسداران، نیروی قدس و بنیه دفاعی را با همه توان حمایت خواهد کرد و نیروهای مسلح ما پاسخ تروریست ها را با قاطعیت خواهند داد.

نماینده مردم قم تصریح کرد: سعودی‌ها با بذل و بخشش در کنفرانس ریاض می‌خواستند ایران را منزوی کنند، اما اکنون باید از هم نوایی کشور‌ها با ایران شرمنده شوند و درس بگیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*