جان کری هشدار داد: وضع تحریم جدید علیه ایران می‌تواند خطرناک باشد

وزیر خارجه پیشین آمریکا با اشاره به جلسه ضدایرانی آتی سنا، هشدار داد وضع تحریم‌های جدید علیه تهران می‌تواند خطرناک باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس؛ جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، در یک سخنرانی به تلاش برخی سناتورهای این کشور برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران اشاره کرد و آن را «خطرناک» خواند.
کری در این باره گفت: حتی اگر دونالد ترامپ دستور به لغو توافق هسته‌ای ایران دهد، این توافق می‌تواند پابرجا بماند؛ اما اگر تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه این کشور وضع شود، وضع خطرناک خواهد شد.
وی که در سان‌فرانسیسکو سخنرانی می‌کرد، گفت: وضع تحریم‌های جدید علیه افرادی که با آزمایش موشک‌های بالستیک ایران ارتباط دارند، موجب می‌شود مردم این کشور مطمئن شوند توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ برای آنها هیچ نتیجه مثبتی در پی نداشته است. به موجب توافق هسته‌ای، باید تحریم‌های اقتصادی در مقابل توقف برنامه‌های هسته‌ای ایران، برچیده شوند.
کری در ادامه افزود: اگر ما تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کنیم و این کشور را به انزوا ببریم، خطرناک خواهد بود و ممکن است نتیجه‌ای کاملا متفاوت برای ما داشته باشد.
کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا ماه گذشته با اکثریت آرا طرح تحریم‌های جدید علیه ایران را به تصویب رساند که به رئیس‌جمهور این کشور اجازه می‌دهد به بهانه برنامه موشکی بالستیک ایران، تحریم‌های جدیدی علیه این کشور اعمال کند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نیز در جریان مبارزات انتخاباتی وعده داده بود به محض ورود به کاخ سفید، توافق هسته‌ای ایران را لغو کند.
جان کری در ادامه ابراز امیدواری کرد ترامپ به حرف مقامات دولتش گوش کند و گفت: امیدوارم آن‌ها فقط بزرگسالانی در یک اتاق (دولت) نباشند؛ بلکه گوش شنوا داشته و به توصیه‌های ارائه شده توجه کنند.
وزیر خارجه پیشین آمریکا نقش بسیار پررنگی در به نتیجه رسیدن توافق هسته‌ای با ایران ایفا کرد. وی در سخنرانی روز گذشته از حاضران خواست مبارزه و تلاش بیشتری داشته باشند تا دولت ترامپ به ارزش حقیقی دیپلماسی پی ببرد.
میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنا شب گذشته اعلام کرد “قانون فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران” که قرار است مبنای تحریم‌های جدیدی علیه کشورمان باشد روز چهارشنبه در صحن علنی سنا به رای گذاشته می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*