تهیه نقشه سه بعدی شهرهای استان

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان روز گذشته با حضور مدیران دستگاههای عضو ستاد به ریاست سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.
خراسان جنوبی در حال تبدیل به استان شناخته شده در حوزه گردشگری
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه خراسان جنوبی بیش از پیش به ظرفیت های موجود در بخش  گردشگری رسیده و این ظرفیت ها را در معرض دید و استفاده هموطنان قرارداده است، گفت: خراسان جنوبی باید به سمت توسعه صنعت گردشگری برود و افزایش آمار بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری و فروش صنایع دستی استان نشان دهنده این است که خراسان جنوبی در حال تبدیل شدن به استانی شناخته شده در حوزه گردشگری در کشور می باشد و در این مسیر ورود انجمن ها و سازمان های مردم نهاد استان به بحث سرمایه گذاری و ارائه خدمات بسیار تأثیر گذار بوده است. فرهادی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تا بازارچه های صنایع دستی شهرهای مختلف استان به صورت دائمی فعالیت کنند، افزود: نقشه سه بعدی مشابه نقشه شهر بیرجند باید برای سایر شهرهای استان نیز تهیه و در اختیار مسافران و گردشگران قرار گیرد.
کاهش ۱۴ درصدی تلفات حوادث رانندگی استان همزمان با افزایش تعداد گردشگران
وی تصریح کرد: همزمان با افزایش ورود مسافران و گردشگران به استان در تعطیلات نوروزی امسال، کاهش ۱۴ درصدی آمار تلفات ناشی از تصادفات را نیز داشتیم که حاصل کار جمعی تمامی دستگاههای مرتبط بوده است.
در ابتدای این جلسه عربی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گزارشی از اقدامات ستاد و کمیته های مربوطه ارائه داد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم با اشاره به اینکه در تمامی آیتم های بخش گردشگری استان اعم از اقامت، صنایع دستی و … رشد داشته ایم، گفت: خراسان جنوبی در ۱۰ شاخص ارزیابی ستاد مرکزی سفر موفق به کسب رتبه دوم در بین استانهای کشور شده که این توفیق جز با همکاری همه دستگاههای عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان محقق نمی شد.
افزایش ۲۰ درصدی اقامت
طی تعطیلات نوروزی در استان
رمضانی با بیان اینکه در تعداد نوروزگاهها به لحاظ کمی و کیفی، خراسان جنوبی رتبه قابل قبولی دارد و رتبه دوم تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری را نیز کسب کرده، افزود: گردشگری استان مسیر رونق را طی کرده است و فروش ۶۰۰ میلیون تومانی صنایع دستی استان در بازارچه های نوروزی در ۱۵ روز تعطیلات امسال نشان دهنده افزایش ورود گردشگران و تعداد بازارچه ها و کیفیت صنایع دستی ارائه شده می باشد.
وی تعداد اقامت کنندگان در استان را طی تعطیلات نوروزی امسال ۴۵۰ هزار و ۱۶۴ نفر و تعداد بازدیدکنندگان از استان را ۳ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۳۳۵ نفر ذکر کرد و گفت: در مجموع تعداد اقامت کنندگان در استان ۲۰ درصد و تعداد بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی ۲ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*