پیش بینی تخصیص ۱۲۰ میلیارد تومان به آب و فاضلاب روستایی استان

بخشدار مود گفت: برای تامین آب شرب بیشتر روستاهای این بخش مشکل داریم و آب مورد نیاز اهالی روستاها با تانکر حمل می شود. رمضانی افزود: اجرای شبکه های آبرسانی به روستاها نیازمند اعتبارات خاص است و ما از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان می خواهیم در راستای رفع مشکلات اهالی روستاهای بخش مود شهرستان سربیشه مساعدت نمایند.
بخش آب و فاضلاب روستایی و ۳ ردیف در بودجه سال ۹۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در مورد مشکلات روستاهایی که با بحران آب مواجه هستند و برنامه های این شرکت برای رفع مشکلات اهالی این روستاها به گزارشگر ما گفت: شرکت های آب و فاضلاب روستایی در سطح کشور منابع مالی مورد نیاز برای گسترش، نوسازی و احداث شبکه های آبرسانی روستایی را از اعتبارات دولتی که از محل قانون بودجه سالانه تنظیم می شود، تامین می نماید.
مهندس بسکابادی افزود: خوشبختانه بخش آب و فاضلاب روستایی در قانون بودجه سال ۹۶ چند ردیف اعتباری خیلی خوب از جمله دراختیار گذاشتن ۳۰۰ میلیون دلار تسهیلات از محل حساب صندوق ذخیره ارزی دارد که در سال ۹۴ نیز از همین محل اعتباری در قالب تسهیلات به این بخش تخصیص یافت.
به گفته وی، علاوه براین قبل از سالهای ۸۵ در قانون بودجه ردیفی برای اجرای مجتمع های آبرسانی روستایی وجود داشت که مجدداً از سال ۹۲ به بعد در بودجه پایدار شد و امسال نیز ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای مجتمع های آبرسانی روستایی در بودجه پیش بینی شده است. مهندس بسکابادی همچنین گفت: ردیف سومی که در بودجه ۹۶ برای بخش آب و فاضلاب روستایی در نظر گرفته شده، تخصیص اعتبار منابع استانی از محل ۳ درصد فروش نفت، توسعه مناطق محروم، ماده ۱۸۰ و مواد ۱۰ و۱۲ مدیریت بحران و تملک دارایی می باشد.
آبرسانی به ۹۳ روستا و کاهش ۲ درصدی ضریب هدر رفت آب در شبکه های روستایی استان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اظهار کرد: در صورت تخصیص ۱۰۰ درصدی این مبالغ در کلان کشور پیش بینی می شود که سهم آب و فاضلاب روستایی استان از محل ۳ ردیف مذکور در بودجه سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان خواهد بود و انشاء ا… با این اعتبار به ۹۳ روستای غیر برخوردار استان و یا روستاهایی که با بحران آب روبرو هستند، آبرسانی خواهد شد. ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد ضریب هدر رفت آب در شبکه های روستایی در استان را ۲ درصد کاهش دهیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*