افزایش مستمری مددجویان انتخاباتی نبوده است

دومین جلسه  کارگروه تخصصی اشتغال استان  به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری برگزار و طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی به تأئید کارگروه رسید. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه در شرایط کنونی، بیکاری از مهم ترین دغدغه خانواده ها و مسئولان است،گفت: باید برنامه ریزی هایی برای حضور جوانان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انجام شود.
به گفته بی بی عصمت سرفرازی حضور نسل جوان در جامعه باعث نشاط و پویایی آن ها می شود و باید برنامه ریزی هایی برای حضور جوانان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انجام شود. وی در ادامه با اشاره به شایعات مبنی بر اینکه دو برابر شدن رایانه های مددجویان نهاد های حمایتی از محل اعتبارات نهاد های حمایتی بوده، گفت: اگر رسانه ها و مطبوعات به مسائل براساس علم و آگاهی که دارند، می پردازند انتظار می رود دستگاه های اجرایی اگر مسائلی برای مردم مبهم است را شفاف تبیین کنند موضوعی که در اجرای ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه برای حمایت اقشار آسیب پذیر و افزایش یارانه های آنان در زمان انتخابات در رسانه ها تداعی شده که این اتفاق برای زمان انتخابات صرفاً بوده و کمیته امداد از اعتبارات خود این امر را دنبال می کند و انتظار بود که دستگاه های حمایتی (کمیته امداد) در دفاع از خود و اقداماتشان این شائبه را پاسخ می دادند. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با اشاره به اینکه افزایش یارانه خانوارهای مددجویان تحت حمایت دو نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی براساس قانون ششم توسعه است، افزود: این اتفاقی نبوده که دولت مانند زمان گذشته در یک مقطعی از جیب خودش دربیاورد و نگاه دولت تدبیر و امید این است که مردم دارای بینش، شعور و آگاهی هستند و بسیاری از اقدامات شعارگونه را تشخیص می‌دهند که امیدواریم در ادامه راه با همراهی بیشتر با سیاست ها و برنامه های دولت گام های موثری برداریم.
اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی نیز در این جلسه  از اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی در سال ۹۶ در استان خبر داد و گفت: یکی از چالش های اصلی جامعه بیکاری است و رسالت ایجاد اشتغال  بر عهده دستگاه های اجرایی است. سنجری  با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی باید اطلاعات فرصت های شغلی را دقیق در سامانه رصد ثبت کنند، افزود: در بسته حمایتی اشتغال پایدار باید دستگاه های اجرایی که این مهم برای آنان تعریف شده سهمیه استانی خود را پیگیری کنند. وی با تاکید براجرای طرح های کمک به ایجاد اشتغال عنوان کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از جمله این طرح های است که در استان اجرایی می‌شود.
سنجری با بیان اینکه تا سه ماه آینده طرح تکاپو نیز در استان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: این طرح، برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار است که در این طرح اشتغال پایدار با توجه به مزیتها و ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای آن پیش‌بینی شده است. به گفته وی: اگر بخواهیم در اجرای سیاست های اشتغال موفق باشیم باید خلاء مهارت آموزی در جامعه را پر کنیم و در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در مدتی که کارآموز کار می کند مشمول قانون کار و تامین اجتماعی نیست و تنها برای حوادث ناشی از کار تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی قرار می گیرند.
۵۶۰ نفر در استان آموزش های طرح مهارت آموزی را فرامی گیرند
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان  نیز گفت:طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی  با رویکرد ایجاد بستر های لازم برای اشتغال مولد و پایدار، در کارگروه تخصصی اشتغال استان بررسی و  در استان خراسان جنوبی اجرایی می شود. به گفته خوش آیند: مهارت آموزی در محیط واقعی یکی از روش های آموزش فنی و حرفه ای است که طی آن مهارت و شایستگی های مورد نیاز در چارچوب استانداردهای آموزشی از مربی به مهارت آموز هم زمان با فرآیند تولید محصول و ارائه خدمت منتقل می گردد.  وی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی برای مهارت آموزی این طرح ۵۶۰ نفر است، افزود: سهمیه هر شهرستان برای مهارت آموزی مشخص شده که شهرستان بیرجند با ۲۳۰ نفر بیشترین سهمیه و شهرستان های زیرکوه و خوسف کمترین سهمیه را دارند. خوش آیند با بیان اینکه میزان سهمیه بر اساس میزان واحد های صنفی موجود در هر شهرستان مشخص شده است، افزود: در سطح استان ۱۶ هزار و ۸۷۹ واحد صنفی وجود داشته که به ازای هر ۳۵ واحد یک مهارت آموز در نظر گرفته ایم. وی خواستار همکاری تامین اجتماعی و سایر دستگاه های اجرائی استان  شد و اظهار کرد: برخی از واحد های صنفی به دلیل ترس از تأمین اجتماعی، از همکاری سر باز می زنند.  در پایان این جلسه و پس از ارائه طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرای این دو طرح مصوب و بر همکاری کلیه دستگاهها در اجرای مناسب این دو طرح تاکید شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*