محبی نیا: دولت در حذف دهک های بالای یارانه بگیر به مُرِّ قانون عمل نکرد/وزارت تعاون دلایل عدم اجرا را توضیح می دهد

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت:دولت باید حذف دهک های بالای یارانه بگیر را که در قانون بودجه سال گذشته آمده هر چه سریعتر اجرایی کند و گزارش آن را به مجلس ارائه دهد.
شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۶

دولت در حذف دهک های بالای یارانه بگیر به مُرِّ قانون عمل نکرد/وزارت تعاون دلایل عدم اجرا را توضیح می دهد

جهانبخش محبی نیا درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نامه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به هیئت رییسه برای رسیدگی به موضوع اجرای ناقص قانون هدفمندسازی یارانه‌ها براساس ماده ۲۳۶ آیین نامه داخلی مجلس، گفت:این نامه و درخواست رسیدگی به موضوع اهمال دولت در حذف دهک های بالای یارانه بگیر به کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس ارائه شده و در دستورکار هفته جاری کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفته است.

نماینده مردم میاندوآب درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده نیز به عنوان یکی از طراحان این نامه و درخواست کنندگان رسیدگی به موضوع اجرای ناقص قانون هدفمندسازی یارانه‌ها بوده ام، افزود:هفته گذشته نمایندگان وزارت تعاون، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات برای ارائه توضیحات در کمیسیون برنامه و بودجه حضور یافته بودند،اما به دلیل طولانی شدن دستورکار  نخست کمیسیون، بررسی این موضوع به هفته بعد واگذار شد.

دولت باید حذف دهک های بالای یارانه بگیر را هرچه سریعتر اجرایی کند

محبی نیا ادامه داد:کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درهفته جاری موضوع رسیدگی به موضوع اجرای ناقص قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را باحضور نمایندگان وزارت تعاون،سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات بررسی می کند، تا مشخص شود منشاء و مبداء تعلل دولت دراین باره چیست.

وی با بیان اینکه این نامه توسط حدود ۳۰ نماینده امضاء شده است،یادآور شد:دولت در زمینه حذف دهک های بالای یارانه بگیر به مُرِّ قانون عمل نکرده است، لذا دولت باید حذف دهک های بالای درآمدی از دریافت یارانه را که در قانون بودجه سال گذشته آمده هر چه سریعتر اجرایی کند و گزارش آن را به مجلس و کمیسیون های تخصصی ارائه دهد.

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:اگر تغافل سبب عدم حذف دهک های پردرآمد یارانه بگیر شود،نمی توان به اقتصادی پویا دست یافت./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*