تمدید اعتبار کارت های مرزنشینان تا پایان سال

تا پایان سال جاری مرزنشینانی که کارت الکترونیکی آنها منقضی شده می توانند نسبت به تمدید آن اقدام کنند در غیر این صورت سهم ارزی سال جاریشان سوخت خواهد شد. رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: از بهمن ماه سال ۹۱ با راه اندازی طرح کارت مرزنشینان ۵۴ هزار و ۱۵۳ خانوار در سامانه ثبت نام کرده اند که از این تعداد برای  ۵۰ هزار و ۱۶۳ خانوار کارت صادر شده است.
زهرا رئوفی فرد افزود: از این تعداد ۴۸ هزار و ۳۵۱ خانوار کارت خود را دریافت و ۴۱ هزار و ۸۸۰ خانوار در تعاونی ها عضویت دارند.وی با اشاره به اینکه مهلت اعتبار کارت های مرزنشینی سه ساله بوده ، ادامه داد: در این بازه زمانی تعدادی از کارت ها در سال گذشته و امسال منقضی شده و تاکنون ۳۱ هزار و ۴۷۴ خانوار نیز اقدام به تمدید کرده اند.
وی اذعان داشت: سهم ارزی مرزنشینان در سال جاری به ازای هر نفر ۲۳۰ دلار بوده که در صورت عدم تمدید کارت ها این سهمیه سوخت خواهد شد و دوباره باید در سه ماهه مهر ، آبان و آذر اقدام به ثبت نام اولیه در سامانه نمایند. وی تصریح کرد: در سال جاری دو مرحله عواید صادرات سوخت به مرزنشینان تا شعاع ۲۵ کیلومتر پرداخت شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*