اخبار شهرستانها

زلزله ای به بزرگی۲/۳ ریشتر «مود» را لرزاند
زلزله ای به بزرگی۲/۳ ریشتر شهر مود را لرزاند. بنا به اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه در عمق ۱۲ کیلومتری زمین در ساعت ۱۱ و ۲۶ دقیقه رخ داد. تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی زمین لرزه اعلام نشده است.
برخورد قانونی با عرضه کنندگان حیوانات وحشی دراستان
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت:‌ با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش غیرمجاز برخی جانوران در این ایام، متأسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز حیوانات وحشی از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و… می‌کنند.مهندس آرامنش افزود: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بر اساس مواد ۷ و ۱۰ قانون شکار و صید، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این جهت، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.
افزایش ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفری ظرفیت جابجایی
 مسافر در راه آهن شرق
مدیر کل راه آهن شرق با اشاره به آمادگی کامل این اداره کل برای جابجایی مسافران نوروزی گفت: در ایام پیک نوروز امسال ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافری راه آهن شرق اضافه می شود. محمد ابراهیم اقبالی افزود: از ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۶ جهت برآورده کردن انتظارات و همچنین نیاز مسافران تعداد ۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این اداره کل اضافه می شود.
پذیرش ۱۳۴ نفر در مقطع دکتری دانشگاه بیرجند
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند از پذیرش ۱۳۴ نفر در آزمون دکتری سال ۹۵ در دانشگاه بیرجند خبرداد. حیدر رئیسی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: امسال در دانشگاه بیرجند ۱۹۰۰ داوطلب در آزمون دکتری داشته‌ایم که از این تعداد ۱۳۴ نفر پذیرش خواهیم داشت.
آزادسازی ۹۳۹ محدوده معدنی در خراسان جنوبی
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از آزادسازی ۹۳۹ محدوده معدنی در استان از دهم اسفند ماه خبر داد. محمد سالاری در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه آزادسازی محدوده های معدنی بصورت سراسری راس ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه انجام خواهد شد، گفت: افراد واجد شرایط از طریق سامانه کاداستر می توانند جهت ثبت اقدام کنند. وی افزود: در مرحله قبلی ۵۳۴ محدوده معدنی  در دی ماه سال گذشته آزادسازی شده بود و در مجموع برای ثبت محدوده های معدنی محدودیت مکانی وجود ندارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*