گفته می شود

گفته می شود درحالیکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا امروز قانونی را تصویب کرد که بموجب آن از ورود اتباع ایرانی و ۶ کشور دیگر به امریکا جلوگیری می شود، شبهاتی در مورد اینکه اصغر فرهادی کارگردان فیلم فروشنده می تواند در مراسم اسکار شرکت کند یا نه، بوجود آمده است. تریتا پارسی رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا (نایاک) در صفحه توییتر خود نوشت: اصغر فرهادی نماینده ایران اجازه نخواهد داشت برای حضور در مراسم اسکار وارد خاک امریکا شود. او در رشته بهترین فیلم خارجی زبان نامزد شده و …با این حال، روابط عمومی «فروشنده» اعلام کرد، اصغر فرهادى براى سفر به آمریکا منع قانونى ندارند، اما تصمیمش براى حضور یا عدم حضور در مراسم را تا چند روز آینده به طور رسمى اعلام خواهند کرد.

گفته می شود دربازی امروز دو تیم سیاه‌حامگان و فولاد خوزستان، با اعلام پنالتی به سود فولاد خوزستان در بازی مقابل سیاه جامگان، خداداد عزیزی تیم سیاه جامگان را از زمین بیرون کشید و در یک اتفاق عجیب، تصمیم داور از اعلام پنالتی برگشت و تیم سیاه جامگان به زمین بازگشت! تماشاگران طرفدار فولاد خوزستان هم شروع به شکستن صندلی ها کرده اند و جو متشنجی در ورزشگاه غدیر اهواز به وجود آمده است! در یک اتفاق عجیب تر، مشخص شده که نعیم سعداوی سرمربی فولاد خوزستان به داور بازی اعلام کرده که صحنه ای که او پنالتی گرفته، پنالتی نبوده است و به همین دلیل داور از تصمیمش برگشته است! البته قبل از این اتفاق، خداداد عزیزی با نعیم سعداوی هم صحبت کرده بود. تماشاگران طرفدار فولاد خوزستان در حال شکستن صندلی ها هستند و علیه نعیم سعداوی شعارهای بسیار تندی سر می دهند!

کنایه جالب روحانی به ترامپ

حجت‌الاسلام روحانی در هفدهمین کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری با بیان اینکه ایران به جهانیان نشان داد که کشور صلح و دوستی است، افزود: دیگر نمی توان بین ملت‌ها دیوار کشید؛ امروز روز همسایگی در جهان است، فناوری ارتباطات فاصله ها را کمتر کرده است،قطع کردن پیمانهای تجاری به اقتصاد و توسعه جهانی کمک نمی کند.

 

گفته می شود آیت‌الله هاشم زاده هریسی، عضو مجلس خبرگان با اشاره توهین عده‌ای به آیت‌الله هاشمی بعد از فوتشان گفت: یکی از علما حرف خوبی می زد که « بعد از این که حضرت امام از دنیا رفت. صدام با آن همه رذالت، قساوت و طغیانگری در بغداد اعلام کرد: کسی حق ندارد پشت سر ایشان حرف بدی بزند». باید به بعضی آدم ها گفت شما هم لااقل در حد صدام وجدان داشته باشید و پشت سر افرادی که فوت می کنند، سخن به بدی نرانید.

گفته می شود یک منبع آگاه در مشهد مقدس اظهار داشته حکم خادمی حسین فریدون در حرم مطهر رضوی به صورت تعلیق در آمده است.

 

 

درخواست علنی یک آیت‌الله برای رفع حصر

آیت‌الله بیات زنجانی در دیدار با جمعی از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس با تاکید چندباره خود بر غیرقانونی و غیر شرعی بودن حصر و تلاش‌های آیت‌الله هاشمی برای رفع این مسئله گفت: هر روز دعایم این است که خداوند زمینه استخلاص این سه بزرگوار را که گذشت زمان نیز مظلومیت آنان را ثابت کرده، فراهم کند تا مردم بتوانند از حضور آنها در جامعه بهره ببرند.در قضیه حصر که بنده بارها بر غیر شرعی بودن و غیرقانونی بودن آن تأکید کرده‌ام، آقای هاشمی به شدت پیگیر بود و حتی در دیداری که یکی دو سال قبل با ایشان داشتیم، به بنده گفتند که پیگیری‌شان در این قضیه روزانه است ولی متأسفانه تقدیر چنین بود که این موضوع به واسطه ایشان حل نشود. وقتی شما موضوع رفع حصر را مطرح می‌کنید که باید هم این کار به صورت علنی انجام شود و با بغض از این موضوع سخن به میان می‌آورید که حصر به زخمی بزرگ برای همه مردم بدل شده، آقایان باید این پیام را دریافت کنند که رفع حصر در این روزها، بزرگترین نتیجه‌اش وفاق و همدلی همگانی خواهد بود. من صریحاً عرض می کنم که هیچ عملی به اندازه رفع حصر در این روزهای پر تلاطم منطقه، اتحاد و همدلی را بین مردم با حکومت شان تقویت نخواهد کرد. پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله بیات زنجانی این خبر را منتشر کرد

گفته می شود اتریش از ورود شهروندان ایرانی غیرمسلمان که امیدوار بودند پس از اقامت موقتی در این کشور به آمریکا بروند، جلوگیری کرده است. اتریش مانع از ورود ۳۰۰ ایرانی غیرمسلمان به خاک کشورش شده است. گفته می‌شود که این از پیامدهای اقدام دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا برای جلوگیری موقت از صدور ویزا برای اتباع هفت کشور مسلمان، از جمله ایران است.

گفته می شود ترانه علیدوستی که به تازگی در مورد تحریم مراسم اسکار خبر ساز شده بود حالا در توییتر خود به گزارش نیویورک تایمز ازوضعیت ایرانیان در فرودگاههای امریکا واکنش نشان داد.علیدوستی بازیگر فیلم معروف فروشنده به کارگردانی اصغر فرهادی که جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن ۲۰۱۶ را از آن خود کرده است، در توییت خود نوشت:هیچ ایرانی متهم به حمله به خاک آمریکا نشد، مهاجمان ۱۱ سپتامبر شهروندان کشورهایی بودند که اکنون درلیست نیستند

 

 

اقدام مثبت رحمانی فضلی در یک جلسه انتخاباتی

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه ای با حضور استانداران تذکرات جدی مبنی برعدم دخالت در رقابت گروههای سیاسی در انتخابات کرده و رسما در این جلسه اعلام کرده که حتی با حضور در جلسات حزبی نیز مخالف است و با خاطی برخورد می شود.وی گفته است: ما نماینده هیچ فرد و گروهی نیستیم بلکه نماینده حاکمیت در استان‌ها هستیم لذا بایستی بر اساس فرامین رهبری، همه تلاش خود را برای برگزاری سلامت، امنیت و قانون مداری در انتخابات قرار دهیم.وی افزوده است: البته علاوه بر توصیه دائمی رهبری بر سلامت و حاکمیت قانون بر انتخابات، ایشان همواره بر مشارکت حداکثری تاکید داشته اند لذا بایستی بدون جنجال و درگیری بیهوده سیاسی، فضای نشاط و مشارکت بالا را در جامعه بوجود آوریم.رحمانی فضلی تصریح کرده که در مقابل فشارهایی که برای تغییر فرمانداران و استانداران هست می ایستد و از امروز هیچ تغییری نخواهیم داشت مگر اینکه فرماندار یا استانداری بخواهد حتی در جلسات حزبی شرکت کند.گفته می شود وی به شدت با یکی از معاونین خود که خواستار تغییر جهت گیری وی در مورد انتخابات شده برخورد کرده است

 

 

جزئیات تازه از حذف یارانه نقدی خانوارها

در چند ماه اخیر، بر اساس تکلیف قانونی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئول شناسایی خانوارهای نیازمند و پردرآمد شده تا یارانه نقدی صرفا به خانوارهای نیازمند پرداخت شود.بر اساس آیین نامه تبصره ۱۴ قانون بودجه ۹۵ که شهریورماه امسال از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد، این وزارت خانه مکلف شد خانوارهای مشمول حذف یارانه نقدی را شناسایی و پیش از هر گونه اقدام برای حذف یارانه، نسبت به اطلاع رسانی به سرپرستان این خانوارها اقدام کند. اطلاعات به دست آمده از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حکایت از آن دارد که یارانه هیچ خانواری «تک علتی» حذف نخواهد شد. در این زمینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پیگیری های خبرنگار مهر در خصوص حذف یارانه تعدادی از خانوارها بدون اطلاع آنها، اعلام کرد: از زمان ابلاغ آیین نامه اجرایی حذف یارانه نقدی از سوی دولت در شهریورماه، این وزارتخانه موظف شد پیش از حذف یارانه نقدی، موضوع را به سرپرستان خانوار اطلاع دهد؛ بنابراین ممکن است یارانه بسیاری از خانوارها پیش از این تاریخ بدون اطلاع و ارسال پیامک حذف شده باشد اما از شهریورماه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نمی‌تواند بدون اطلاع قبلی یارانه نقدی خانوارها را حذف کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*