پرداخت مطالبات کارانه پرستاران تا هفته اول اسفند ماه

مطالبات کارانه پرستاران تا هفته اول اسفندماه سال جاری خبر خوشی بود که در مراسم تجلیل از پرستاران نمونه استان، مورد تاکید قرار گرفت .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این مراسم تعداد بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی را ۱۱   و تعداد کل بیمارستان های استان را ۱۳ مورد عنوان کرد و گفت : در این ۱۱ بیمارستان ۸۵۷ تخت مصوب و ۹۸۲ تخت فعال و ۲۶۰ تخت ستاره دار وجود دارد که از این تعداد ۱۴۰ تخت ویژه هستند.
دهقانی تعداد کل نیروهای بالینی شامل پرستار ، بهیار، هوش بر و فوریت های  پزشکی را در استان ۲۱۰۳ نفر اعلام کرد و افزود : از این تعداد ۱۳۷۳ نفر نیروهای بالینی بیمارستانی، ۳۳۰ نفر نیروهای مراکز بهداشتی شهری و روستایی و ۴۰۰ نفر نیروهای فوریت های پزشکی و اورژانس هستند .
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد پرستاران استان خانم هستند ، گفت : در استان ۶ دانشکده پرستاری فعال است که سالانه ۳۰۰ دانشجو پذیرش می شوند .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به فعالیت مرکز تحقیقات پژوهشی در دانشکده پرستاری اشاره کرد و افزود : هم چنین ۳۰۰ نیروی پرستاری در حیطه آموزش و بهداشت فعالیت دارند . دهقانی به جذب نیروی پرستاری طی یکسال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت : از محل طرح تحول ۳۹ نیروی پرستاری جذب شده اند و از محل جایگزینی نیروهای طرحی نیز ۱۲۰ نیرو جایگزین شده اند.
وی ادامه داد : در راستای کمک به جامعه پرستاری ۷۰ دانشجوی ترم ۷ و ۸ در قالب کار دانشجویی در بیمارستان ها مشغول بکار شده اند.  وی به اخذ مجوز برای راه اندازی شرکت های پرستاری اشاره کرد و گفت : هم چنین ۱۳۸ پروانه صلاحیت حرفه ای در استان صادر شده است.  وی از اصلاح چارت دفتر پرستاری بعنوان یکی از اقداماتی که در دستور کار سال آینده قرار دارد یاد کرد و افزود : امید است قانون تعرفه گذاری پرستاری به سرانجام برسد.
امام جمعه بیرجند نیز بعنوان سخنران در این مراسم با بیان اینکه پرستاری شغل سخت و دشواری است، اذعان داشت: کرامت زنان باید در جامعه بیشتر ظهور و نمود داشته باشد .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی نیز در ادامه این مراسم گفت: عده ای در ابتدای اجرای طرح تحول سلامت عنوان می کردند که دولت می خواهد چگونه این حجم برنامه ها را به سرانجام برساند ولی در حال حاضر ما شاهد هستیم که در حوزه سلامت دستاوردهای زیادی حاصل شده است .
حسینی افزود: رسیدن به این دستاوردهای مهم جز با همراهی و همدلی خانوده بزرگ بهداشت و درمان در کشور امکان پذیر نبود .
پرداخت مطالبات کارانه  پرستاران تا هفته اول اسفند ماه نیز خبر خوشی بود که در انتهای این مراسم توسط مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با استناد به قول معاون اول رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز پرستار در تهران عنوان شد .
فرج زاده هم چنین به کمبود نیروی پرستاری در استان اشاره کرد و افزود: در آزمون جذب نیرو در مرداد ماه سال جاری  تعداد ۳۹ پرستار جذب شدند و مقرر شده جذب کمک پرستار بعد اخذ مجوزهای لازم در دستور کار قرار گیرد .
در این مراسم از ۶۷ پرستار نمونه از سراسر استان تجلیل به عمل آمد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*