گفته می شود

گفته می شود در حالی که خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام ارشد آمریکایی اعلام کرده بود که دولت جدید آمریکا در پی بررسی احتمال وارد کردن سپاه پاسداران به لیست سیاه تحریم است، یکی از مهمترین موضوعات مطرح در این باره، تبعات این اقدام آمریکا بر برجام و توافق هسته ای است.

طبق گزارش رویترز، کاخ سفید مشغول بررسی طرحی است که می تواند به جای دادن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در لیست سیاه تروریستی آمریکا، منجر شود. در این خصوص گفته شده که از چندین نهاد دولتی آمریکا برای تصمیم گیری در خصوص جای دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه، مشاوره گرفته شده.

این اقدام آمریکا ضمن در بر داشتن نکته اساسی در مورد فشار بر ایران، مسأله ای مهم و بسیار اساسی را مطرح می کند و آن احتمال اثرگذاری مستقیم یا غیر مستقیم تصمیم احتمالی آمریکا بر برجام است.

 

 

 

 

 

پیشنهاد مقام ارشد سپاه برای راهپیمایی ۲۲ بهمن

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به این‌که «حوادث اخیر نشان داد کودکان ۵ ساله ما ژنرال‌های ۵ ستاره هستند»، گفت: به احترام کودک ۵ ساله‌ای که در فرودگاه‌های آمریکا مورد آزار قرار گرفت و دل شکسته شد همه مردم کودکان ۵ ساله خود را به صحنه بیاورند و همه در راهپیمایی شرکت کنیم. با شرکت در این راهپیمایی نشان دهیم ملت همدل، یکپارچه، متحد، مقاوم، شجاع و تعقیب کننده آرمان ها و اهداف بزرگی هستیم که در ۲۲ بهمن سال ۵۷ تا کنون نهضت شکوهمند انقلابی ملت ایران را شکل داده است.

 گفته می شود معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از راه اندازی بسیج در فضای مجازی خبر داد و گفته حدود ۱۸ هزار نفر به صورت داوطلبانه رصد سایت‌های متخلف را به دادستانی کل گزارش می‌کنند.

آخرین وضعیت پرونده شکایت ایران از آمریکا

معاون حقوقی رئیس جمهور ازقابل پی‌گیری بودن شکایت ایران علیه آمریکا در دادگاه لاهه خبر داد.حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری با اعلام این خبر افزود: شکایت ایران از آمریکا به جهت بلوکه کردن اموال و دارایی‌های کشورمان در دادگاه لاهه ثبت شده و به این معنا است که شکایت ایران از سوی این دادگاه پذیرفته شده و قابل پیگیری حقوقی است.

 گفته می شود نایب رییس مجلس شورای اسلامی و نماینده تهران گفت؛ در برنامه سخنرانی من در دانشگاه فردوسی مشهد در روز سه‌شنبه (۱۹ بهمن) در بخش پرسش و پاسخ، دانشجویی از موضوع حصر خانگی سئوال کرد. من گفتم طرحی برای ملاقات با محصوران داریم که دنبال مجوز آن هستیم تا از برنامه آنها برای بعد از آزادی مطلع شویم و نتیجه را به مراجع مربوط اعلام کنیم؛ گرچه قبلا با واسطه، موضع آنها را دریافت کرده‌ایم که بر حمایت از نظام و دولت و وحدت ملی تاکید داشته‌اند.این خبر پیش از این به صورت نادرست منتشر شد به طوری که این طرح به صورت یک اقدام انجام شده تلقی شد که به این وسیله اصلاح می‌شود.

گفته می شود محسن مهرعلیزاده با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از حضور روحانی در انتخابات ۹۶ اطمینان دارند، تصریح کرد: ما امیدواریم که شرایط به گونه‌ای پیش برود که روحانی در انتخابات سال آینده پیروز شود اما از آنجایی که باید یک‌سری پیش‌بینی‌‌ها را هم در نظر گرفت، لازم است در کنار وی گزینه دیگری هم مطرح شود. عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزینه‌های احتمالی اصلاح‌طلبان برای قرار گرفتن در کنار روحانی چه کسانی هستند،‌ گفت: افراد زیادی در معرض کاندیداتوری برای انتخابات ۹۶ هستند که در رابطه با آنان صحبت‌های غیررسمی شده اما هنوز درباره کسی صحبت رسمی نشده است.

 گفته می شود محمد هاشمی در خصوص شایعاتی درخصوص مرگ آیت‌الله هاشمی گفت: یک عده ناآگاه هستند و عده‌ای قصد دارند با انتشار این مطالب تفرقه و نفاق در جامعه به وجود آورند و تشنج ایجاد کنند. عده‌ای مدام به دنبال این هستند که آرامش در جامعه نباشد و تفرقه و بداخلاقی به وجود آید و عده‌ای هم جاهل هستند و برخی نیز از جایی تغذیه می‌شوند. واقعیتِ درگذشت ایشان همان است که گفته شد. ایشان ترور نشده، در سن ۸۲ سالگی به استخر رفته‌اند و پزشکان هم می‌گویند که در هوای آلوده نباید به استخر رفت و این یک فاکتور پزشکی است اما ایشان رفته‌اند و ایست قلبی کرده‌اند. بسیاری از دوستانم را می‌شناسم که ایست قلبی به صورت یک‌باره برایشان اتفاق افتاده است و این موضوع، خاصِ آقای هاشمی نبود. در وقوع ایست قلبی هیچ شکی نداریم؛ اما دقیقا نمی‌دانیم این اتفاق چه ساعتی رخ داده است. پزشکان می‌گویند تنها تا هشت دقیقه پس از ایست قلبی می‌توان به آن رسیدگی کرد. معلوم می‌شود از زمانی که این اتفاق افتاده تا زمانی که به بیمارستان رسیده‌اند بیش از هشت دقیقه طول کشیده است. به هر حال ما ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید در دروازه را می‌توان بست اما در دهان مردم را نه.

 

 گفته می شود رسول منتجب نیا در مورد شانس پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال آینده گفته هیچ گاه موافق معرفی شخص و نامزدی در کنار آقای روحانی در انتخابات ۹۶ نبوده ام، نظرم این است که، به صورت محفلی و محرمانه افرادی را داشته باشیم تا چنانچه مساله ای برای دکتر روحانی پیش آمد و ایشان به هر دلیلی نتوانست در انتخابات آینده شرکت کند، دست ما خالی نباشد. علی رغم گلایه های به حق یا ناحقی که در سطح جامعه وجود دارد. من معتقدم رای روحانی نه تنها ریزش ندارد بلکه نسبت به ۹۲ افزایش و رویش هم دارد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

ایران ممکن است از توافق برجام خارج شود

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو نگران خروج احتمالی ایران از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) است.«میخائیل اولیانوف» رئیس دپارتمان عدم اشاعه و کنترل تسلیحات وزارت خارجه روسیه اعلام کرد:خروج احتمالی تهران از توافق برجام به دلیل لفاظی‌های ضدایران آمریکا و مقامات این کشور نشانه شکست جامعه بین‌المللی خواهد بود. نگرانی‌های شدیدی در خصوص لفاظی‌های تند ضدایرانی دولت آمریکا و اثرگذاری آن بر اجرای برجام وجود دارد. تحریم‌هایی که دولت آمریکا اخیرا طی یک هفته گذشته بر ایران تحمیل کرده، جو متشنج و به شدت غیرمطلوبی را در خصوص ادامه اجرای برجام بوجود آورده است. مسکو تماس‌های مکرر خود با تهران و واشنگتن را به منظور کاهش تنش‌هایی که بر توافق برجام سایه افکنده، حفظ خواهد کرد.

 

خبر خوش وزیر اطلاعات از انهدام گروه های تروریستی

حجت‌الاسلام محمود علوی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: خبرهای خوشی داریم اما هنوز موقع گفتن آن فرا نرسیده است.وی با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات برای مقابله با گروهک‌های تروریستی گفت: اقداماتی صورت گرفته و سربازان گمنام امام زمان (عج) اشراف دارند و هوشیارند.وزیر اطلاعات تأکید کرد: نیروهای ما هرگونه حرکتی را در جهت آسیب زدن به کشور خفه می‌کنند.علوی ادامه داد: اطلاعات تکمیلی در آینده نزدیک به اطلاع مردم خواهد رسید.وزیر اطلاعات همچنین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس رهنمودهای رهبری و آرمان های انقلاب به پیش می رود و همانطور که امام راحل نیز فرمودند، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*