عضو انجمن علمی طب سنتی مطرح کرد «عودالصلیب» موثر در درمان «صرع»/ «تغییر مزاج» مشکلات متعددی ایجاد می‌کند

 

خبرگزاری فارس: «عودالصلیب» موثر در درمان «صرع»/ «تغییر مزاج» مشکلات متعددی ایجاد می‌کند

عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: از عودالصلیب و اسطوخدوس در کتاب‌های طب سنتی برای درمان و کنترل صرع نام برده شده است. اما نیاز است که هر بیمار بر اساس مزاج، داروی مورد نیاز را دریافت کند.

مهدی برهانی عضو انجمن علمی طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس‌، گفت: افرادی که تشنج یا مشکل عارضه مغزی دارند و علت آن ضربه یا مشکلات مادرزادی است، معمولا مشکل آن‌ها در نوار مغزی مشخص می‌شود. این افراد با داروی ضد تشنج جواب می‌گیرند و مشکلشان برطرف خواهد شد.

وی افزود: اما عده‌ای از بیماران تشنجی هستند که هیچ عارضه‌ای در نوار مغزی آنها وجود ندارد و به عبارتی علت بیماری آنها ناشناخته است. این افراد با مصرف داروهای ضد تشنج درمان نمی‌شوند و نیاز دارند که به متخصص طب سنتی مراجعه کنند.

عضو انجمن علمی طب سنتی افزود: طب سنتی علت تشنج را تغییرات مزاجی بدن و مغز می‌داند.

وی افزود: از عودالصلیب و اسطوخدوس در کتاب‌های طب سنتی برای درمان و کنترل صرع نام برده شده است. اما نیاز است که بیمار به متخصص طب سنتی مراجعه کرده و بر اساس مزاج داروی مورد نیاز را دریافت کند.

برهانی گفت: همچنین غش دو دلیل دارد یا به علت مشکلات مغزی است و یا قلبی است که باز بسته به علت آن درمان‌ها کاملا متفاوت است.

عضو انجمن علمی طب سنتی گفت: نکته‌ای که باید همه افراد توجه کنند این است که رعایت نکردن دستورات حفظ الصحه (خواب، تغذیه، آب و هوا، حرکت و سکون) در درازمدت می‌تواند باعث تغییر مزاج و ایجاد مشکلات مختلف در بدن کند. مثلا فردی که از متوسط المزاج بودن به سمت گرم مزاج بودن تغییر کند به مشکلاتی همچون تنش عصبی،‌تشنج، درگیری و جنون آنی دچار می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*