اخبار شهرستانها

۲ کتابخانه سیارروستایی در درمیان افتتاح شد
با افتتاح چهارمین و پنجمین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان درمیان، بچه‌های مناطق روستایی درمیان برای اولین بار صاحب ۲ کتابخانه سیار شدند. دهه مبارک فجر چهارمین و پنجمین کتابخانه سیار کانون خراسان جنوبی در شهرستان درمیان افتتاح شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این آیین گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان جنوبی ۲۴ هزار عضو را تحت پوشش خدمات فرهنگی، هنری و ادبی دارد. که از این مجموع بیش از ۴۰۰۰ عضو تحت پوشش خدمات کتاب‌خانه‌های سیار روستایی قرار داشتند که با افتتاح چهارمین و پنجمین کتاب‌خانه سیار روستایی در شهرستان درمیان دایره پوشش مخاطبان در کتاب‌خانه‌های سیار گسترش خواهد یافت.

 
افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع دستی در سرایان
به مناسبت سی و هشتمین سالگرد طلوع فجر انقلاب اسلامی و در پنجمین روز از ایام دهه مبارک فجر نمایشگاه و فروشگاه اقتصاد مقاومتی و صنایع دستی با حضورمردم و مسئولین شهرستان سرایان افتتاح شد.

 
اورژانس هوایی طبس تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی گفت: در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال اورژانس هوایی در طبس راه‎اندازی می‌شود. علی دلخروشان در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه اورژانس هوایی شهرستان طبس در پی انعقاد قرارداد دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و بنیاد تعاون ناجا راه‌اندازی می‌شود افزود: در صورت تجهیز و آماده شدن پایگاه اورژانس هوایی در طبس این مرکز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 
کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا در بیرجند:
 اقتصاد را اسلامی کنیم
کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا با بیان اینکه جای تقوا در اقتصاد خالی است، گفت: این در حالی است که تقوای اقتصادی زیربنای اقتصاد مقاومتی است. حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی در همایش حمایت از کالای ایرانی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در بیرجند اظهار کرد: اگر دچار تنگناها و بحران اقتصادی می شویم به دلیل بسته بودن درهای آسمان است. وی با تاکید بر اینکه باید اقتصاد خود را اسلامی کنیم، افزود: اقتصاد اسلامی دارای پنج ویژگی ممتاز و برتر نسبت به دیگر اقتصادها است. حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان کرد: تقوا محوری، شکرگزاری، صداقت، برکت محوری و خدامحوری از پنج ویژگی اقتصاد اسلامی است. این گزارش حاکیست نمایشگاهی با هدف ترویج استفاده از کالای ایرانی نمایشگاهی با عنوان حمایت از کالای ایرانی با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در سالن غدیر بیرجند برپا شد. در این نمایشگاه بخشی از تولیدات  استان به نمایش گذاشته شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*