اخبار شهرستانها

جشنواره خیرین مدرسه ساز بشرویه برگزار شد
نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز شهرستان بشرویه با حضور رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان،

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس، امام جمعه و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بشرویه و سایر مسئولین شهرستانی و استانی در محل سالن قائم مدرسه مرحوم کیانی زاده برگزار شد.

در این مراسم معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل نوسازی مدارس استان رشد و توسعه فضاهای آموزشی استاندارد در سراسر استان را مرهون توجه و ایثار خیران ذکر کرد. در حاشیه این جشنواره و به صورت همزمان سیستم گرمایش حرارت مرکزی ۴ فضای آموزشی شهرستان بشرویه افتتاح شد.

 
بهره برداری از ۴۰ طرح عمرانی در خراسان جنوبی
همزمان با سومین روز دهه فجر ۴۰ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با صرف ۷۴ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال هزینه در خراسان جنوبی به بهره‌ برداری رسید. به گزارش ایرنا، بیش از ۳۵ هزار نفر در شهرستان های فردوس، سربیشه، طبس، زیرکوه و قاینات از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند. خانه بهداشت روستایی، زیرسازی و آسفالت معابر شهری و روستایی، پارک کودک، راهسازی، آبیاری تحت فشار، شبکه برق رسانی، راه اندازی مرکز فنی و حرفه ای و سربیشه، مسکن معلولان، مجتمع خدمات رفاهی و راه روستایی از جمله این طرح هاست. تعمیر و تجهیز کتابخانه عمومی، اتاقک بحران روستایی، استخر ذخیره آب، داروخانه دامپزشکی و یک واحد مرغداری به ظرفیت ۲۰ هزار قطعه از دیگر طرح های بهره برداری شده است.

 
آزادی ۱۵ زندانی جرائم غیر عمد در استان
مدیر نمایندگی ستاددیه خراسان جنوبی تعداد کل پرونده های مربوط به زندانیان جرائم غیر عمد استان را ۱۲۸ فقره عنوان کرد که از این تعداد ، ۱۵ فقره مربوط به پرونده های زیر ۲۲ میلیون تومان می باشد . خویی در گفت و گوبا خبرنگار ما از آزادی این تعداد زندانی به مناسبت گرامیداشت ایام ا… دهه فجر به قید فوریت خبر داد و افزود: در مجموع از ۱۲۸ پرونده جرائم غیر عمد ۹۳ فقره مالی ، ۲۶ فقره مربوط به مهریه، ۶ فقره نفقه و۳ فقره مربوط به دیه می باشد . وی ادامه داد: از ۱۵ پرونده جرائم غیر عمد زیر ۲۲ میلیون تومان نیز ۴ فقره مهریه ، ۲ فقره نفقه ، ۹  فقره  مالی و ۲ فقره دیه می باشد که میزان بدهی آن در مجموع رقمی بیش از ۹۴۴میلیون تومان می باشد. وی با بیان اینکه  از این مبلغ حدود ۶۸۰ میلیون تومان در قالب اخذ رضایت از شاکیان کسر شده است، افزود: باقیمانده بدهی این تعداد پرونده ۲۵۷ میلیون تومان است که در قالب پرداخت تسهیلات به زندانیان و هم چنین کمک ستاد دیه کشور و خیرین پرداخت خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*