کنوانسیون راهنمایان گردشگری؛ فرصتی برای عرض اندام استان

کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری سال ۲۰۱۷ از نهم تا دوازدهم بهمن سال جاری به میزبانی کشورمان برگزار می شود. با توجه به اهمیت این کنوانسیون و فرصت مغتنمی که به منظور معرفی پتانسیل های گردشگری کشور و استانمان با حضور راهنمایان، تور گردانان و فعالان مطرح در سطح جهانی بین المللی در این کنوانسیون فراهم می شود. گفتگویی با معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام دادیم.
کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری به میزبانی ایران؛ ۹ تا ۱۲ بهمن ماه
عربی با بیان اینکه کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری یک رویداد بسیار مهم است که هر دو سال یکبار برگزار می شود، گفت: میزبانی ایران در این رویداد مهم صنعت گردشگری فرصت خوبی است که می تواند کشورمان را به عنوان مقصد گردشگری در سطح دنیا معرفی نماید. وی افزود: در این راستا چندی پیش با همکاری دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه از آرش نور آقایی که مسئولیت برگزاری این کنوانسیون را در تهران بر عهده دارد برای حضور در استان دعوت کردیم. وی به اتفاق همراهانش با فعالان بخش خصوصی استان در حوزه گردشگری و نیز مسئولین از جمله استاندار وقت دیدار و از ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری استان دیدن کرد. البته برای کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری برنامه های بازدید از چند استان خاص در نزدیکی تهران از جمله اصفهان و همدان پیش بینی شده، با این حال به فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری استان اطلاع رسانی شده تا در صورت تمایل در این کنوانسیون با هدف معرفی ظرفیت ها، پتانسیل ها و بازاریابی حضور پیدا کنند. به گفته عربی، نمایشگاه ملی ظرفیت های روستایی نیز از ۱۵ دی ماه جاری برپا شده که اگر چه وزارت کشور متولی برپایی آن است اما در آن به معرفی فضاهای گردشگری روستایی و عشایری از جمله اقامتگاههای بوم گردی و حتی صنایع دستی روستائیان و عشایر نیز پرداخته شده و خانه های بوم گردی، صنایع دستی و ظرفیت کویر چند شهرستان از جمله فردوس و طبس نیز در این نمایشگاه معرفی گردیده است.
تخفیفات مناسب و تسهیلات اقامتی برای حضور فعالان گردشگری استان در نمایشگاههای ملی و بین المللی
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه از برپایی نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته به آن از ۱۸ تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری در تهران خبر داد و گفت: در این نمایشگاه مهم نیز مسئولین و سفرا به همراه سرمایه گذاران و فعالان داخلی و خارجی حوزه گردشگری حضور خواهند داشت و فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت هایی گردشگری استان خواهد بود. عربی در پایان اظهار کرد: فعالان حوزه گردشگری استان برای شرکت در نمایشگاههای تخصصی این حوزه از تخفیفات مناسب و تسهیلات اقامتی برخوردار می شوند. وی در پایان این گفتگو بر ضرورت حمایت بیش از پیش سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت های بالقوه این حوزه تاکید کرد و گفت قطعا اهداف سازمان میراث فرهنگی همانطور که معاون رئیس جمهور و رئیس این سازمان تاکید دارد، بدون مشارکت بخش خصوصی محقق نخواهد شد. ضمن اینکه در این استان که به گواه کارشناسان امر برای توسعه آن و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، با توجه به خشکسالی ها و محرومیت ها نمی توان چندان به بخش های کشاورزی و صنعت امید داشت، رفع مشکلات صنعت گردشگری و حمایت از فعالان این صنعت، مسیری میانبر برای توسعه و رونق اقتصادی، اشتغالزایی و بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد بود که امید است مسئولین امر این موضوع را بیشتر از گذشته مدنظر قرار دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*