پروژه های ناتمام استان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی تعدد پروژه های نیمه تمام استان اعم از پروژه های سنواتی و در دست اجرا با حجم عملیاتی مشخص را بیش از ۱۰۰۰ مورد عنوان کرد. آرین افزود: پروزه های سنواتی از جمله نگهداری راهها، تعمیر و تجهیز ادارات کل و شهرستان ها ، مرمت و بازسازی تاسیسات آب شرب شهر ها، آبرسانی سیار و …. به شمار می روند که در راستای حفظ وضع موجود و مرتفع نمودن مشکلات و تسهیل خدمات رسانی به مردم همه ساله در شهرستان های استان تامین اعتبار می گردند.  وی ادامه داد :سایر پروژه های نیمه تمام استان به دو گروه ملی و استانی تقسیم می شوند و عمدتا جزو پروژه های زیر بنایی استانی محسوب می شوند و دارای احجام عملیاتی و برآورد اعتباری مشخص بوده و از محل منابع اعتباری استان و اعتبارات پیوست شماره یک قانون بودجه سالانه تامین اعتبار می گردند و دارای پیشرفت فیزیکی متفاوت می باشند.
وی افزود: طولانی شدن زمان اجرای پروژه ها منجر به افزایش اعتبار مورد نیاز آنها بدلیل پارامترهایی از جمله تورم، استهلاک و ….. بخصوص در پروژه های پیمانی می گردند. وی ادامه داد: در حال حاضر بر پایه موافقت نامه های متبادله با دستگاه های اجرایی استان، اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل و به بهره برداری رسیدن پروژه های نیمه تمام استان بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال برآورد می شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان جنوبی اذعان داشت: اتمام پروژه های نیمه تمام استان جزو تکالیف سازمان برنامه و بودجه کشور در سال جاری بوده که با عنایت به تاکیدات استاندار ترتیبی اتخاذ شده تا فرمانداران در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها نسبت به تامین اعتبار پروژه های اولویت دار و با پیشرفت فیزیکی حداکثری اقدام نمایند بنحوی که با تخصیص اعتبارات تعداد بیشتری از پروژه های شهرستانی تکمیل و به بهره برداری برسد.
آرین با تاکید بر  اینکه در همین راستا از تعریف و تصویب پروژه های جدید به جز در موارد خاص اجتناب شده است ، افزود: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده امیدواریم با تخصیص کامل اعتبارات سال جاری و بهره گیری از سایر منابع اعتباری ملی بخش عمده ای از پروژه های نیمه تمام تکمیل و به بهره برداری برسند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*