پرداخت بلاعوض ۳۰ درصد هزینه خرید ۱۱دستگاه بذرکار در خراسان جنوبی

امروز خراسان جنوبی – کاظمی فرد
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح خرید گندم کشور به منظور بررسی وضعیت مزارع  و خرید گندم سفری دو روزه به خراسان جنوبی داشت و ازبرخی مزارع گندم شهرستان ها و شرکت های سهامی زراعی استان بازدید کرد. اسفندیاری پور در جلسه گزارش افزایش ضریب خوداتکایی گندم استان خراسان جنوبی از  پرداخت بلاعوض ۳۰درصد هزینه خرید ۱۱دستگاه بذرکار(کارنده) به خراسان جنوبی خبر داد. وی با اشاره بر برنامه ریزی طرح گندم درافق ۱۴۰۴ افزود:  وزارت جهاد کشاورزی و مجری گندم معاونت زراعت اقدام به تهیه طرح ایران در افق ۱۴۰۴ کرده است و این طرح از پاییز ۹۲ شروع شده است که نتایج در این سه سال روند رو به رشدی داشته است.
به گفته مشاور وزیر جهاد کشاورزی ،برنامه های پشتیبان مثل مکانیزاسیون، بذر ،کشاورزی و تغذیه با همکاری موسسه های ملی و بخش خصوصی تنظیم شد و در مرحله اجرا قرار دارد. اسفندیاری پور با بیان اینکه توسعه  مکانیزاسیون تجهیزات کشاورزی در سال زراعی ۹۲ از هفت هزار میلیارد ریال به میزان ۱۲ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۵رسیده، عنوان کرد: کاهش نرخ بهره برای مکانیزاسیون کشاورزی و توجه ویژه جهت تامین و تدارک کمباین صورت گرفته است به نوعی که ۲۵ تا ۳۰ درصد قیمت کمباین به متقاضیان کمک می‌شود و در یک دوره یکی دو ساله حداقل نزدیک به ۸ هزار دستگاه کمباین نو وارد مزارع گندم شود.
تولید ۶۴ هزار تن گندم در سال جاری در خراسان جنوبی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه  با بیان اینکه مدیریت در بخش کشاورزی هر سال متغیر است و باید شرایط خاصی برنامه ریزی شود، گفت:حساسیت در مدیریت بخش کشاورزی وجود دارد و این حساسیت باید در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز باشد تا شرایط موفقی برای کشاورزان رقم بخورد.
ولی پور مطلق عنوان کرد: در خراسان جنوبی ۲۲ هزار و ۵۵ هکتار زیر کشت گندم است و هشت هزار کشاورز در سال جاری ۶۴ هزار تن گندم در استان تولید کرده‌اند.
در این جلسه سرحدی مجری طرح خرید گندم استان به مشکلات گندم کاران اشاره کرد و گفت: نبود ماشین آلات نوین و جدید در بخش کشاورزی ، عدم تأمین اعتباربموقع ، کمبود نیروی انسانی در زراعت و بالا بودن حجم کاری از مشکلات بخش کشاورزی است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*