وزنه سنگین رأی گیری ریاست هیات وزنه برداری استان

مجمع عمومی انتخابات رئیس هیات وزنه برداری استان با حضور نایب رئیس و دبیر فدراسیون وزنه برداری، نمایندگان داوران، مربیان، ورزشکاران و روسای هیات های ورزش وزنه برداری شهرستان های خراسان جنوبی روز گذشته در اداره ورزش و جوانان و شهرستان بیرجند برگزار شد.  محمدرضا صداقت و سید محسن نصیرایی دو کاندیدای ریاست وزنه برداری خراسان جنوبی بودند که در  یک رقابت تنگاتنگ سه دور رأی گیری  به طول انجامید تعداد آرای کاندیداها برابر شد و  در نهایت  در دور چهارم با نظر ۱۴ نفر حاضر در جلسه  و از طریق قرعه کشی یک نفر از نمایندگان ورزشکار خراسان جنوبی از رأی دادن انصراف داد و رأی گیری با ۱۳ نفر در دور چهارم برگزار شد که سرانجام سید محسن نصیرایی با کسب ۷ رأی توانست به مدت ۴ سال سکاندار هیأت وزنه برداری خراسان جنوبی شود.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، نایب رئیس هیات وزنه برداری کشور در این جلسه با اشاره به اینکه فعالیت در رشته وزنه برداری اراده قوی می خواهد، گفت: وزنه برداری در خراسان جنوبی قدمت زیادی دارد ولی چند سالی است که به جهات  زیادی  افت کرده است و امیدواریم با حمایت همه مسئولین ورزشی، دلسوزان وپیشکسوتان استانی این رشته به روزهای اوج خود بازگردد.
باقری افزود: چنانچه حرکتی از سوی هیات وزنه برداری خراسان جنوبی در جهت رشد و تعالی این رشته ورزشی رخ دهد فدراسیون وزنه برداری نیز حمایت های بیشتری را خواهد کرد.
وی ادامه داد: حضور در مسابقات ورزشی و برگزاری کلاس های داوری و مربیگری می تواند به رشد وزنه برداری در استان کمک کند و اگر ریاست هیات فعال نباشد نمی تواند حرفی برای گفتن در فدراسیون داشته باشد.
در ادامه این جلسه دبیر فدراسیون وزنه برداری کشور نیز با اشاره به اینکه تاکنون در برگزاری مجمع انتخابات هیات رئیسه این اتفاق نیفتاده که برای ۴ بار رأی گیری انجام شود و این نشان از دقت و احساس مسئولیت اعضای مجمع است، گفت: خانواده وزنه برداری در خراسان جنوبی یک هدف مشترک را در نظر بگیرند نه اظهار نظر شخصی و با تلاش و همدلی در جهت رشد این رشته گام بردارند.
سیاهپور افزود: با توجه به شرایط و امکاناتی که در خراسان جنوبی است مسئولین استانی ،دستگاه های محلی و اقتصادی ورزش وزنه برداری را مورد حمایت قرار دهند تا آنچه که انتظار مردم است تحقق یابد.
همچنین محمداسماعیل افضل پور رئیس مجمع عمومی انتخابات ریاست وزنه برداری خراسان جنوبی به برگزاری بی طرفانه و آزاد انتخابات هیئت رئیسه وزنه برداری در استان اشاره کرد و گفت: هیئت وزنه برداری از آمار نگران کننده ای در زمینه فعالیت ورزشی این رشته در استان برخوردار است.
وی افزود: تنها سه شهرستان رئیس هیات وزنه برداری دارند و در سال ۹۵ نیز ۱۵ ورزشکار سازمان یافته این هیات داشته است.
وی با اشاره به اینکه تعداد کم مربیان و نبود مسابقات به اندازه کافی نیز مزید بر علت است، تصریح کرد: با استفاده از پتانسیل های خوب ورزشی در استان و یک برنامه ریزی منسجم و قوی وضعیت این رشته از رکود خارج شود.
وی ادامه داد: باید از تمام پتانسیل ها و  ظرفیت های موجود در رشته وزنه برداری استفاده شود و اداره کل ورزش و جوانان نیز در این زمینه از هیچ گونه حمایتی دریغ نخواهد کرد.  افضل پور همچنین به استفاده از تفکر و خرد جمعی در همه هیات های ورزشی و بهره مندی از همه ظرفیت ها و استعدادهای ورزشی در همه رشته ها اشاره کرد و گفت: وزنه برداری از جمله رشته هایی است که سرمایه انسانی زیادی ندارد و نمی توان جزیره ای فکر کرد و باید با همفکری و کار جمعی این رشته را فعال تر از گذشته در استان داشته باشیم.
گفتنی است در ابتدای این جلسه ۵/۲ ساعته هر یک از کاندیداها به بیان دیدگاه ها و برنامه ها و اهداف خود در این هیئت پرداختند و پس ازاعلام نتایج رأی گیری هر یک از حاضرین در مجمع نیز نقطه نظراتی ایراد کردند. سید محسن نصیرایی  در مدت زمان ۱۰ دقیقه به ارائه برنامه های خود از جمله ایجاد فضای رقابتی در وزنه برداری ، استعدادیابی ورزشی، راه اندازی سالن اختصاصی فتوت در مجموعه ورزشی ولایت برای وزنه برداری ، تاسیس باشگاه وزنه برداری در شمال شهر و برگزاری مسابقات دوره ای و فصلی در این جلسه پرداخت. در ادامه نیز محمدرضا صداقت طی زمان ۱۰ دقیقه ای ضمن معرفی و اعلام سوابق ورزشی و فعالیت های خود از حمایت از ورزشکاران پیشکسوت، راه اندازی کمیته های اجرایی، جذب اسپانسر و حمایت و استفاده از ورود خیرین در زمینه فعالیت های وزنه برداری به عنوان برنامه های خود نام برد. همچنین در ادامه این جلسه پس از انتخاب رئیس هیات وزنه برداری خالدی به عنوان نماینده داوران پس از تبریک به همه اعضای هیات وزنه برداری استان در خصوص تعامل و همکاری روسای هیات وزنه برداری با تمامی ورزشکاران و فعالان این رشته سخنانی را ایراد کرد. رئیس هیئت وزنه برداری  شهرستان قاین نیز از تخصیص اعتبار و استعدادیابی ورزشی این رشته سخن گفت و یکی از نمایندگان باشگاه ها نیز به ارتقای سطح علمی داوران و مربیان و تجهیز سالن های وزنه برداری اشاره کرد.
لازم به ذکر است در پایان علیرضا ناصری، سید مهدی نوربخش و محمدعلی دباغی به عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*