مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی موردی عارضه یابی شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی بیرجند گفت: مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در خراسان جنوبی به ویژه صنایع کوچک و متوسط باید تک به تک وموردی عارضه یابی شوند. محسن احتشام در گفت وگو با امروز خراسان جنوبی در آستانه سفر وزیر صنعت ، معدن وتجارت به خراسان جنوبی خواستار تشکیل ستاد درمان مشکلات واحدهای صنعتی در استان شد و افزود: ۶۵ درصد واحدهای صنعتی خراسان جنوبی کمتر از ۵۰درصد ظرفیت خود تولید دارند بنابراین به کمک از محل منابع، کمک های فنی اعتباری و نگاه مساعد بانک ها نیاز دارند . وی ادامه داد: صنایع کوچک و متوسط در استان مشکلات فراوانی دارند و اجرای طرح پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدها فقط مسکن است  و درمانی در کار  نخواهد بود .
وی با بیان اینکه اکثر سرمایه گذاران در خراسان جنوبی به دعوت آمده اند نه به میل خودشان، اذعان داشت: وضعیت بنگاه های تولیدی وضعیتی نسبی است  چرا که با مشکلاتی خارج از اراده خودشان روبرو شده اند. وی تصریح کرد: ما خواهان درمان مشکلات هستیم چرا که سرمایه گذاران در این منطقه محروم به نیت خیر اجتماعی پا به عرصه گذاشته اند بنابراین درست نیست آنها را با مشکلاتشان تنها بگذاریم . رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند خواستار تزریق ۳ درصد سهم بخش تولید ازمحل اجرای طرح هدفمندی یارانه ها شدو افزود: سهم استان های محروم باید از این سهم پرداخت شود .
احتشام ادامه داد: از محل کمک های فنی اعتباری باید به واحدهایی که آسیب دیده اند کمک شود چرا که در این آسیب خودشان مقصر نبوده اند بلکه شرایط اقتصادی  کشور به آنها مشکلاتی را تحمیل کرده است .
وی از تورم ۴۵ درصد در کشور بعنوان یک سونامی و سیل یاد کرد و اذعان داشت: سود تسهیلات بانکی از ۱۲ به ۲۴ درصد و بیشتر افزایش پیدا کرد بنابراین در چنین شرایطی کدام صنعت می تواند جوابگو باشد. وی با بیان اینکه با تشکیل ستاد درمان در استان می توان ۱۰۰ درصد مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی را مرتفع کرد، افزود :  اول باید بیماری را شناسایی و بعد برای درمانش نسخه پیچید و با تزریق تسهیلاتی مانند رونق  تولید فقط معوقات و بدهی بانکی صنعتگران پرداخت میشود . وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و وزیر صنعت، معدن و تجارت باید به صنایع کوچک و متوسط بویژه در استان های محروم و کم برخوردار توجه بیشتری صورت گیرد .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*