قطع آب و خسارت میلیاردی به چمن فوتبال بشرویه

قطع آب باعث خسارت میلیاردی به چمن فوتبال مجموعه ورزشی آزادی بشرویه شد. سرپرست اداره ورزش و جوانان بشرویه گفت: از آنجایی که شهرستان بشرویه  کویری است و با کمبود آب روبرو هستیم چمن طبیعی استادیوم آزادی بدلیل نبود اعتبار و بدهی به شرکت آب و فاضلاب با خشکی و قطعی آب روبرو شده است.
رضا مقداری در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه  اعتبارات شهرستان بشرویه محدود است، گفت: سالن ورزشی غنی آباد، گودباستانی و مجموعه ورزشی این شهرستان از جمله پروژه هایی هستند که نیازمند اعتبار می باشد.
وی با بیان اینکه استادیوم آزادی بشرویه که چمن طبیعی دارد از وضعیت مناسبی برخوردار نیست، افزود: دو چمن طبیعی و مصنوعی این شهرستان در حال حاضر نیازمند تجهیز و اعتبار هستند.
وی قدمت استادیوم را حدود ۴۰ سال ذکر کرد و گفت: در گذشته برای آب رسانی به چمن از طریق آب شیرین بذر چمن رشد کرده است و زمینه ای برای تهیه آب شور و یا تانکر برای احیای مجدد این چمن مقدور نیست.
مقداری ادامه داد: بدلیل نواقصی که این ورزشگاه دارد ورزشکاران به سالن های ورزشی و فوتسال رو آورده اند و فوتبال در این شهرستان کمرنگ شده است.  سرپرست اداره ورزش و جوانان بشرویه با اشاره به اینکه اگر در همه شهرستان ها اماکن استاندارد و تجهیز شوند روح فوتبال در کل شهرهای استان دمیده می شود، اظهار داشت:  از بین رفتن یک چمن از بین رفتن یک سرمایه ملی است و برای تجهیز ۹۰ درصد اعتبار و ۱۰ درصد تخصص و کارشناسی در زمینه خاک اندازی، تسطیح، بذرموجود و تهیه منابع آب نیاز دارد.
وی  گفت: وقتی که چمن استادیوم با آب شرب آبیاری شود با افت فشار روبرو می شویم و اگر بخواهیم از آب غیر شرب استفاده کنیم نیازمند حفر چاه هستیم و این نیازمند تحلیل و بررسی با کمترین هزینه است تا چمن این استادیوم دو مرتبه ایا و از استانداردهای لازم بهره مند شود.  مقداری همچنین در خصوص چمن مصنوعی این شهرستان گفت: این چمن سال ۹۰ بهره برداری شد و بعد از ۵ سال مستهلک شده و تنها ۳۰ درصد این چمن باقی مانده است.
به گفته وی چمن مصنوعی در فضای روباز ساخته می شود و به مرور براثر حرارت شدید آفتاب و یا برودت سرما مستهلک می شود و لذا برای ترمیم نیازمند اعتبار است تا بعد از گذشت چند سال تعویض شود که براساس نظر کارشناسان دفتر فنی اعتباری حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای ترمیم و یا تعویض چمن مصنوعی نیاز است.
گفتنی است شهرستان بشرویه با ۲۵ هزار نفر جمعیت دارای ۱۱۸۵ ورزشکار سازمان یافته و ۳ سالن ورزشی آزادی، بشارت و کوثر بخش ارسک است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*