صندوق بیمه محصولات کشاورزی در استان موفق نبوده است

شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با حضور معاون مدیریت بحران کشور، استاندار و مدیران استان برگزار و بر هماهنگی دستگاه های اجرایی در هنگام وقوع حوادث تاکید شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مهندس  پرویزی استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت: در بسیاری از بحران ها  می توان با هماهنگی بیشتر بین دستگاه های خدمات رسان، آموزش های لازم و برگزاری مانور ها از وقوع حوادث جلو گیری کرد.مهندس سید علی اکبر پرویزی با تاکید بر پیشگیری و آموزش های لازم در جامعه افزود: شرایط استان خراسان جنوبی بخاطر خشکسالی در مرز بحران قرار دارد و نیازمند کار اساسی است که توسط مسئولان کشوری صورت گیرد. وی به موضوع بحران آب در استان اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات آب استان  در حال بررسی و تهیه طرح کارشناسی هستیم تا در یک زمان مشخص شاهد رفع مشکلات آب آشامیدنی مردم استان باشیم.وی با بیان اینکه در این استان بیش از ۴۲۰ روستا با تانکر آبرسانی می شوند، افزود: در خصوص طرح انتقال آب به استان فعلا اقداماتی در دست انجام است و طرح در مرحله مطالعه قرار دارد.
وی گفت: برای انتقال آب به استان نامه ای از طریق نمایندگان ولی فقیه در استانهای شرق کشور و مجمع نمایندگان این استان ها تهیه و امضا شده است که در حال پیگیری هستیم. استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه باروری ابرها نیز گفت: این طرح مورد توافق وزارتخانه مربوطه قرار گرفته و اگر شرایط جوی به گونه ای باشد که طرح قابل اجرایی باشد، انجام خواهد شد.استاندار در ادامه با بیان اینکه  بر اثر سرمازدگی به کشاورزان خسارت وارد شده اظهار کرد: صندوق بیمه کشاورزان در زمینه پرداخت خسارت موفق نبوده و به همین خاطر مردم به این بیمه اطمینان کافی ندارند.  مهندس پرویزی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی تاکنون در استان موفق نبوده است، گفت: سالهاست که مردم از این موضوع رنج می برند، این در حالی است که سالی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به این صندوق کمک شده است، لذا برای بهبود اوضاع در این حوزه باید بیمه بخش خصوصی را وارد کنیم. وی با بیان اینکه طرح بیمه تدبیر و امید طرحی جدید است که می تواند در این حوزه کارساز باشد، گفت: این طرح بیمه آتش سوزی، سیل، صاعقه، زلزله و آبگرفتگی منازل را پوشش می دهد و بدنبال اجرای آن در استان هستیم. مهندس پرویزی عنوان کرد: اخیراً ۳۰ میلیارد تومان اعتبار مدیریت بحران برای بخش های کشاورزی، دامی و آب استان اختصاص یافته است.
شناسایی ۱۸ مخاطره در حوزه بحران در کشور
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور هم در این جلسه گفت: تعداد ۱۸ مخاطره در کشور شناسایی شده است که باید در خراسان جنوبی این آمار احصا شود تا معلوم شود که چه تعداد از این مخاطرات در این استان وجود دارد.لطیفی با اشاره به اینکه برنامه ریزی و عملیات اجرایی لازم باید در حوزه بحران صورت گیرد و مانورهای لازم انجام شود، افزود: در هر استانی که مانور حوادث برگزار شده، میزان خسارت و مشکلات ناشی از حوادث پایین آمده است.
پیش بینی ۱۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای صندوق
وی با تاکید بر برگزاری آموزش های لازم به مردم و برگزاری مانور، اظهارداشت: اگر آموزش توام با مانور قبل حوادث برگزار شود، مشکلات ناشی از بحران ها بسیار کم خواهد شد. معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه دولت بدنبال اجرای طرح بیمه حوادث به جای پرداخت خسارت است، گفت: در حال حاضر ۱۳۵۰ میلیارد تومان در قانون بودجه امسال از محل اعتبارات مالی بحران برای صندوق بیمه پیش بینی شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*