رحیمی جهان آبادی: سازمان‌های امنیتی پشت مرزها به‌دنبال جذب جوانان ایرانی هستند/ شورای عالی امنیت ملی تدبیر کند


سرویس سیاسی
نماینده مردم تربت جام در مجلس با بیان اینکه اگر برای جوانان مرزنشین شغل مهیا نشود، امنیت مرزها به خطر می‌افتد، گفت: در آن سوی مرزها نشسته‌اند تا با فریب و خدعه جوانان بیکار ایرانی را به دام‌بیاندازند.
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰

سازمان‌های امنیتی پشت مرزها به‌دنبال جذب جوانان ایرانی هستند/ شورای عالی امنیت ملی تدبیر کند

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به وضعیت گازرسانی در شهرستان های تربت جام و تایباد گفت: در حال حاضر در چند منطقه گازرسانی در حال انجام است اما نیاز داریم اعتبارات حوزه گازرسانی بیش از این انجام شود چرا که این مناطق ازجمله مناطق سردسیر مرزی هستند که اعتبارات برای برخی روستاها کافی نیست و پیمانکاران به خاطر وضعیت اعتبارات حاضر به کار کردن و ادامه پروژه نمی شوند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اشکالات حوزه آبرسانی در حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: آبرسانی در برخی مناطق مثل دهستان موسی آباد و صالح آباد که محروم هم بوده و نیاز به آب دارند، به سختی صورت می گیرد و نیاز به اعتبارات دارد.

وی افزود: همچنین علیرغم اینکه در منطقه تایباد گازرسانی به روستاهایی مثل خیرآباد انجام شده اما در همین موضوع و مباحث جاده ای نیاز به تأمین اعتبار داریم و از آنجایی که اعتبارات به موقع نمی رسد کارها به حالت نیمه کاره رها شده و زمانی که اعتبارات برسد پروژه نیمه کار قبل، قابل استفاده نیست.

رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه تربت جام و تایباد به تنهایی تأسیسات صنعتی نداشته و گمرک منطقه نیز صرفا تولیدات سایر نقاط کشور را صادر می کند، عنوان کرد: این در حالی است که حضور صنایع و تولیدات در این منطقه می تواند برای کارخانجات به صرفه تر باشد چرا که وجود کارگر ارزان و زمین جهت ساخت کارخانجات این امکان را در اختیار آنها قرار می دهد که در نقل و انتقالات محصولات خود صرفه جویی کنند.

وی ادامه داد: در همین زمینه از قطعه سازان و خودروسازان که بیشترین امکان حضور در تربت جام و تایباد را دارند خواسته ایم در این منطقه سرمایه گذاری کنند تا بخشی از قطعه سازی نیشابور در این منطقه انجام شود که برای صادرات به کشور همسایه نیز راحت تر است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان بیکاری را عاملی برای عدم امنیت مرزها برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر مرز امنیت نداشته باشد کشور امنیت ندارد و امنیت پایدار در گرو امنیت در مرزهاست از طرفی این امنیت در مرزها در گرو حل معضل بیکاری است لذا از شورای عالی امنیت ملی تقاضای اهمیت بیشتر به مناطق مرزی کشور را داریم که ناامنی در کشور گسترش پیدا نکند چرا که پشت مرزها هزاران سازمان امنیتی و اطلاعاتی مشغول جذب جوانان هستند که اگر شغل وجود داشته باشد، آنها فریب دسیسه های دشمن را نمی خورند./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*