تأمین بالگرد امدادی استان به شرط ساخت آشیانه

رئیس جمعیت هلال احمر کشور که به همراه ۱۶ نفر از معاونین خود روز گذشته مهمان خراسان جنوبی بود در جمع خبرنگاران از تأمین بالگرد امدادی استان به شرط ساخت آشیانه بالگرد توسط مسئولان خراسان جنوبی خبر داد. دکتر سید امیرمحسن ضیایی گفت: یکی از برنامه های جمعیت هلال احمر این بود که برای هر استان یک فرونده بالگرد امدادی در نظر بگیرد که تاکنون ۲۳ بالگرد در جمعیت هلال احمر در حال فعالیت هستند. وی با اشاره به اینکه عملیات امدادی بالگردهای هوایی در تمامی استان‌ها پوشش خوبی داشته است، گفت: در برخی از استان‌ها ۱۵ روز بالگرد مستقر خواهد بود و در زمان لزوم تمام بالگردهای امدادی به منطقه حادثه دیده اعزام خواهند شد.
دکتر ضیایی با بیان اینکه تا شش ماه آینده سه فروند بالگرد جدید در هلال احمر بکار گرفته خواهد شد، افزود: از نظر پوشش هوائی هم اکنون با همین ۲۳ فرونده تمام استان را پوشش می دهیم  که به صورت منطقه ای هر کجا نیاز شد تمام بالگرد های جمعیت آمادگی خدمت رسانی دارند. وی اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی با توجه به وسعتی که دارد در اولویت  تأمین یک بالگرد می باشد که باید مسئولان استان آشیانه را فراهم کنند تا جمعیت هلال احمر برای ۱۵ روز در ماه یک فروند در اختیار استان قرار دهد.
ضرورت احداث پایگاه پشتیبانی در خراسان جنوبی
وی با اشاره به ساخت پایگاه پشتیبانی شرق کشور نیز گفت: در استان خراسان جنوبی با مشکلات زیادی  در حوزه حوادث روبرو هستیم که با توجه به وسعت زیاد استان و حوادثی که رخ می دهد باید یک پایگاه پشتیبانی در خراسان جنوبی راه اندازی شود که این موضوع نیاز به اعتبار دارد که در این خصوص جمعیت هلال احمر با مشکلاتی همراه است. دکتر ضیایی اظهار امیدواری کرد: با کمک مجلس و دولت تا پایان امسال و در بودجه سال ۹۶ وضعیت اعتباری بهتری را داشته باشیم.
وی عنوان کرد: خراسان جنوبی یک استان حادثه خیز است و نیازهای فراوانی دارد که باید پشتیبانی های لازم صورت گیرد و جمعیت هلال احمر کشور در چند روز آینده تخصیص اعتباری خوبی به این استان خواهد داشت.
جذب ۴۰ نیروی جدید در پایگاه های امدادی و ستاد
وی با بیان اینکه تا پایان سال چندین پروژه در جمعیت هلال احمر استان افتتاح خواهد شد از جذب ۴۰ نیروی جدید در پایگاه های امداد و ستاد جمعیت هلال احمر استان خبر داد. دکتر ضیایی با اشاره به توزیع ست های نجات در جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تا پایان سال تمام پایگاه های رسمی جمعیت هلال احمر  به ست های نجات مجهز خواهند شد و در این مدت پس از بررسی های لازم معاونت امداد و نجات کمک هایی که نیاز ضروری پایگاه امداد و نجات استان هست تأمین خواهد شد. وی وضعیت زیرساختی جمعیت هلال احمر در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در استان پایگاه های خوب و فعالی با امکانات لازم وجود دارد که از کمک خیرین هم استفاده شده و جمعیت هلال احمر کشور تا حد توان به این پایگاه ها کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*