سرمقاله / منافع ملی ، هدف یابازیچه ؟!!

امروز خراسان جنوبی – محمد راعی فرد-mohammadraeifard@yahoo
فضای سیاسی کشوراین روزها سخت آشفته و آلوده است درست به مانندسه سال گذشته، سیاسیون بر بومی قلم میزنند و نقش می اندارند که پارچه ای بر چارچوب آن کشیده نشده و بر فضایی مجازی نگارگری میکنند. شرایط کشور به گونه ای است که مردم هر روز درانتظار هجمه و درگیری جدیدی هستند،آرامش جامعه به هم ریخته و امیدها تضعیف میشود!! که در نهایت چه بشود؟ این که به مردم القا شود که این دولت توانایی انجام کار ندارد و نباید تحت هیچ شرایطی دوباره انتخاب شود حتی به هر بها و قیمت و روش…
گاه حقوقهای نجومی،گاه برجام، گاه پسا برجام،گاه تصادم دوقطار،گاه خرید هواپیما، گاه گرد و غبار،گاه دریاچه ارومیه، گاه قیمت دلار و به تازگی درزکردن اطلاعات ومتن حرفهای وزیر امور خارجه در یک جلسه محرمانه !!!
هر روز یک بحران خبری و بازی با احساسات مردم و ایجاد تنشهای فکری و اجتماعی !! کشوری که در شرایط خطیر منطقه ای قرار دارد و حساسیت های فراوانی را به دلیل حاکمیت دو دوره دولت پوپولیستی در منطقه و جهان که نیاز به واگویه دوباره ندارد و نتایج سحرش اظهر من الشمس است که مردم هنوز دارند بهایش را می پردازند، آرامش جامعه به نقطه جوش و انفجار رسیده و ریش سفیدان وبزرگان نیز ظاهرا دیگر نمیتوانند نقشی در ایجاد آرامش وطراوت اجتماعی ایفاکنند!!
متاسفانه رسانه ملی که میبایست نقطه کانونی همگرایی ملی ونقش افزون سازی در خرد جمعی را ایفا کند خود تبدیل شده به بلندگوی گروه و طرز تفکری خاص. این که کارشناسان واقعی و تخصص محور ورودی به این سازمان عریض و طویل ندارند به دلیل این است که به آنان اجازه گفتن و حرف زدن داده نمیشود، لذاکسانی به عنوان کارشناس در برنامه های گوناگون تحمیل میشوند که مبنای گفتارشان شعارهای دهه شصت و نخ نماشده باشد، خنثی و بدون کمترین بازخورد.
کریمی قدوسی نماینده شهر مشهد مدارکی را برعلیه وزیرامورخارجه رونمایی کرده و دربلندگوهای اکودار فریاد زده که اصولا هیچ رابطه ای با واقعیت گفتارهای مطرح شده درجلسه محرمانه ندارد، گفتاری تقطیع شده و بدون در نظر گرفتن مقدمه و موخره آن، امروز در خبرها آمده بود که اعضا و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس برای دلجویی از وزیر امور خارجه به دفتر کار او رفته اند!!
منافع ملی تعریفی دارد و مبنایی، این که منافع مردم در قبال سایر کشورها حفظ و صیانت شود تا کسی وسیستمی و کشوری به خود اجازه ندهد که حتی به قدرران ملخی حق مردم را غصب و ضایع کند، گاه به این نتیجه میرسیم که حتی مدعیان انقلابی میتوانند نفوذی هم باشند ، و منافل ملی را به خطر اندازند آن هم به قیمت برآورده شدن منافع گروهی خاص!! همین که کاری کنیم که خوشحالی و دست افشانی غیردوست را بر انگیزانیم مفهومش این است که داریم با توپ او و در زمین خودی بازی میکنیم. این که در جلسه ای غیرعلنی و محرمانه نباشی اما با مدارک ناقص دست به باصطلاح افشاگری بزنی جای سوال و تعجب و تاسف دارد…   راستی منافع ملی را به نفع چه کشور و یا سازمان هایی ذبح میکنیم؟!؟ به صدای آمریکا، بی بی سی و منافقین سری بزنید، هلهله ای دارند. فردا قرار است باکدام برگ برای به آشوب کشیدن آرامش اجتماعی بازی شود و فرداهای دیگر، بازنده اصلی این دلواپس نمایی مردمی هستند که در دو دوره متوالی ضربات مهلکی را از پاکدست ترین دولت های طول تاریخ ایران دریافت کردند وبزرگوارانه دم برنیاوردند و درآن هشت سال به یادماندنی کلمه ای حرف از دلواپسان امروز و ساکتان دیروز نشنیدند و حتی افشای یازده روز خانه نشینی و تعطیلی کشور را نیز ندیدند. منافع ملی تعریفی دارد به بزرگی روح این مردم شریفی که حافظه قوی دارند که هیچگاه فاخرها و فاجرها را فراموش نمیکنند .

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*