اختصاص۲ درصد فروش محصولات معدنی به طبس

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص پرداخت سهم دو درصد به بافق و عدم پرداخت سهم طبس گفت: در خصوص پرداخت دو درصد سهم فروش محصولات معدنی موافقم و واحدهای مرتبط در حوزه معدنی این مهم را عملیاتی کنند. محمدرضا نعمت‌زاده در نشست تخصصی صنایع و معادن طبس، اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی حرکتی دولت تدبیر و امید است و باید سعی کنیم در این عرصه اقدامات لازم صورت پذیرد. وی با اشاره به تنوع محصولات معدنی در خراسان جنوبی گفت: بیش از ۶۰ نوع مواد اولیه در خراسان جنوبی وجود دارد، بنابراین عین اقتصاد مقاومتی این است که ارزش افزوده ایجاد کنیم و مواد خام صادر نکنیم. نعمت‌زاده در خصوص فروش سنگ خام در کشور افزود: فروش سنگ خام در کشور باید متوقف می‌شد که این کار به‌رغم جبهه‌گیری‌های برخی دلالان انجام شد و در واقع طبق فرموده رهبر معظم انقلاب که یک ماه قبل به بنده اعلام کرده بودند اقدام و سعی داریم این ماده را تبدیل به فرآورده‌های مورد نیاز کنیم. وی در خصوص راه‌اندازی کارخانه فولاد در طبس افزود: با توجه به مشکلات آبی طبس راه‌اندازی مجتمع فولاد امکان‌پذیر نیست.
طرح جامع زغال سنگ طبس اجرایی می شود
استاندار خراسان جنوبی نیز از اجرایی شدن طرح جامع زغال سنگ در راستای بهره مندی نظام‌مند از توانمندی های معادن زغال سنگ طبس خبر داد. مهندس سید علی اکبر پرویزی، بیان کرد: برخی حداقل ها٬  تصمیم گیری های دستگاه ها را زمان بر می کند.
وی با اشاره به زیرساخت های خراسان جنوبی بیان کرد: تلاش می شود زیرساخت هایی که ایجاد آن در توان استان است را تامین کنیم.
واگذاری معادن طبس به بخش خصوصی کار اشتباهی بود
نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: واگذاری معادن طبس به بخش خصوصی کار اشتباهی بود، ما با بخش خصوصی مخالف نیستیم اما بخش خصوصی هنوز به بلوغ مدیریتی در این خصوص نرسیده است. محمدرضا امیرحسنخانی، اظهار داشت: از روز اول تاکید ما یک چیز بوده است و باید طرح جامع زغال‌سنگ طبس اجرایی شود.
پژوهشکده و دانشکده معدنی در طبس راه‌اندازی شود
امام‌جمعه طبس نیز خواستار راه‌اندازی پژوهشکده و دانشکده معدنی در طبس شد. حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان  بیان کرد: شهرستان طبس دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل های زیادی بوده که باید موردتوجه مسئولان قرار گیرد. وی خواستار پرداخت سهم دو درصد فروش معادن شد و گفت: این میزان در بافق پرداخت می‌شود و این در حالی است که در این شهرستان پرداخت نمی‌شود.
طبس به عنوان منطقه ویژه معدن کاری انتخاب شود
فرماندار طبس نیز خواستار انتخاب شهرستان طبس به عنوان منطقه ویژه معدن کاری در کشور شد.  مهدی طلایی مقدم با اشاره به مشکلات واحدهای تولیدی و معدنی طبس بیان کرد: کک و کنسانتره باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*