اخبار شهرستانها

در انجمن میراث فرهنگی روستای افین تاکید شد:

همکاری مردم و مسئولان در جهت توسعه اقتصادی و فرهنگی افین

جلسه انجمن میراث فرهنگی روستای افین برگزار شد. در این جلسه سروش، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن بیان برخی ویژگی های ممتاز روستای افین در حوزه های سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایجاد انجمن میراث فرهنگی را برای این روستا ضروری دانست. در ادامه رئیس شورای اسلامی روستای افین نیز ضمن بیان دغدغه های فرهنگی و اقتصادی مردم روستا بر اهمیت همکاری بین مردم، مسئولین محلی و نمایندگی شهرستان جهت رشد و توسعه اقتصادی و فرهنگی روستا تاکید کرد.

ارائه ۱۳۹ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرایان

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرایان اظهار داشت: آموزش مهارتهای مختلف به جویندگان کار فاقد مهارت از مهمترین رسالتهای فنی و حرفهای است. راهی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۹ هزار نفر ساعت آموزش توسط مرکز آموزش فنی و حرفهای سرایان ارائه شده است، تصریح کرد: از این دورههای آموزشی ۹۷۸ نفر بهرهمند شدهاند که از این تعداد ۴۹۸ زن و ۴۸۰ مرد بودهاند. رئیس مرکز آموزش فنی و حرفهای سرایان با بیان اینکه بخشی از فعالیت آموزشی فنی و حرفهای با همکاری بخش خصوصی صورت میگیرد، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون آموزشگاههای آزاد سرایان در سطح شهر سرایان ۳۲ هزار نفر ساعت آموزش در رشتههای کامپیوتر، آرایش و پیرایش زنانه، خیاطی و صنایع دستی آموزش دادهاند. راهی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش فنی و حرفهای سرایان دارای چهار کارگاه اتومکانیک، تأسیسات، برق و کشاورزی است که برای آموزش جویندگان کار و مهارتآموزی فعالیت میکند.

ثبت دره و چنارهای کهنسال تجنود زیرکوه در فهرست میراث طبیعی- ملی

دره و چنارهای کهنسال تجنود زیرکوه با تصویب کمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی در تهران در فهرست میراث طبیعی- ملی ثبت شد. ملکوتی کارشناس ثبت میراث طبیعی استان در این خصوص گفت: در همسایگی کویر سوزان و تفتیده همتآباد زیرکوه و در فاصله کمتر از پنج کیلومتر یکی از معجزات خداوند در زمین به وقوع پیوسته است، درهای سرسبز و زیبا با رودخانهای جاری و درختانی عظیم که به بهشت گردشگران در استان خراسان جنوبی شهرت یافته است.

خط انتقال قائن- اسفدن- حاجی آباد تزریق گاز شد

مدیر عامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی از گازدار شدن خط انتقال گاز قائن- اسفدن – حاجی آباد بطول ۹۱ کیلومتر خبر داد. فرشید دشتی اظهار داشت: اجرای خط انتقال گاز مذکور به قطر۱۰ اینچ و طول ۹۱ کیلومتر به شرکت گاز استان خراسان جنوبی محول شده بود که با بهره برداری از این خط انتقال، ضمن ایجاد ظرفیت توسعه گازرسانی در شهرستان زیرکوه، شهر اسفدن از توابع شهرستان قاینات و شهر حاجی آباد در آستانه بهره مندی از نعمت گاز طبیعی قرار گرفتند. شایان ذکر است علاوه بر اجرای ۹۱ کیلومتر خط انتقال گاز ۱۰ اینچ ، ۲ ایستگاه حفاظت از زنگ ، ۵ ایستگاه شیر انشعاب و شیر بین راهی ، فرستنده و گیرنده توپک با اعتباری بالغ بر ۴۱۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*