اختصاص کدگمرکی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی به‌زودی انجام می‌شود

رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان روز گذشته با سرمایه گذاران این منطقه دیدار کرد. در این جلسه سرمایه گذاران ضمن قدردانی از پشتیبانی ها و همکاری های سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان، به برخی موانع از جمله مشکل برق رسانی به واحدهای تولیدی در حال احداث و بحث صدور کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اشاره کرده و خواستار رفع این مشکلات شدند. رئیس سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان نیز با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جلسات دوره ای، هم اندیشی و بررسی مشکلات و مسایل برخی سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، اهتمام برای ایجاد یک واحد تولیدی در هر نقطه از میهن اسلامی یک امر مقدس است و تقدس این امر در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با توجه به نیاز این استان به اشتغالزایی و رونق اقتصادی بیشتر می باشد.
مهندس صفدری زاده به رضایت نسبی سرمایه گذاران از خدمات ارائه شده توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: در اموری که در حوزه اختیارات سازمان منطقه ویژه اقتصادی استان است، این سازمان با تمام توان برای رفع دغدغه های سرمایه گذاران تلاش کرده و به این تلاش ها ادامه خواهد داد. وی تصریح کرد: در بحث تأمین برق با مدیریت آقای شرکاء ، همراهی خوبی با سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی استان آغاز شده، اما به نظر می رسد دولت باید بیش از پیش به تکالیفش در این زمینه عمل نموده و نگاه ویژه ای به امر تأمین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی در دست احداث در منطقه ویژه اقتصادی استان داشته باشد. وی همچنین گفت: در بحث صدور کد گمرکی برای منطقه ویژه اقتصادی استان نیز با وجود تصویب آن در ارگان مختلف گمرکات ایران و پیگیری های جدی استانداری، واحد انفورماتیک گمرک هنور موفق به فعال کردن کد گمرکی منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نشده است. صفدری‌زاده ابراز امیدواری کرد: با تاکیدات بیشتر از طرف مسئولان استانی تخصیص کد گمرکی به‌زودی انجام می‌شود چرا که برای واردات از سایر کشورها به این استان می‌تواند نقش خوبی را ایفا کند.
وی با بیان اینکه اخذ کد گمرکی باید به عنوان یک موفقیت برای استان تلقی گردد، گفت: با صدور کد گمرکی، دغدغه های سرمایه گذاران در بحث واردات یا ترانزیت کالاها مرتفع خواهد شد. مهندس صفدری زاده همچنین از آغاز بهره برداری از حداقل ۷ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی استان تا دهه فجر امسال خبر داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*