آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس استان

توزیع شیر رایگان در بین ۱۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و هم چنین نوآموزان پیش دبستانی در سراسر استان از روز گذشته در دستور کار آموزش و پرورش خراسان جنوبی قرار گرفت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در مراسم آغاز توزیع شیر رایگان در مدارس استان که در دبستان امام رضا (ع) شهر بیرجند برگزار شد با اعلام این خبر گفت: در طول هفته ۴ نوبت شیر بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

محمد علی واقعی افزود: در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال تحصیلی جاری پیش بینی می شود ۵۰ نوبت شیر رایگان در مدارس استان توزیع شود.

وی با بیان اینکه توزیع این تعداد نوبت شیر در مدارس استان اعتبار ۴ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومانی را می طلبد ، اذعان داشت: برای تامین شیر پاستوریزه مدارس با ۴ کارخانه تولید شیر پاستوریزه در استان قرار داد انعقاد کرده ایم که با توجه به عدم وجود کارخانه تولید شیر استریلیزه در استان برای تامین شیر مدارس با کارخانه ای در اراک قرارداد بسته ایم.

وی تصریح کرد: در شهرستان هایی که کارخانه تولید شیر پاستوریزه فعال است شیر پاستوریزه در مدارس توزیع می شود و در شهرستان ها و روستاهای فاقد این کارخانه شیر استریلیزه توزیع خواهد شد. معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: بعد از ابلاغ وزارت آموزش و پرورش مبنی بر توزیع شیر رایگان در مدارس ، خراسان جنوبی اولین استانی بوده که در سطح کشور آن را عملیاتی ساخته است. واقعی افزود: توزیع شیر در مدارس استان تا پایان سال جاری قطعی خواهد بود و مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از بدهی سال گذشته استان در حوزه توزیع شیر رایگان تاکنون واریز شده است .

وی اذعان داشت: توزیع شیر رایگان از سال تحصیلی گذشته در استان متوقف شده بود اما در مدارس استثنایی هم چنان توزیع شیر را داشته ایم .

وی از فرهنگ سازی در بین دانش آموزان برای استفاده از شیر و مواد لبنی بعنوان یکی از اهداف اجرای این طرح یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه دانش آموزان در سن رشد هستند مصرف شیر و مواد لبنی به استخوان بندی و سلامت دندان هایشان کمک خواهد کرد و از طرف دیگر سلامت جسمانی دانش آموزان در رشد تحصیلیشان نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*