اخبار شهرستانها

ورود سامانه جدید بارشی به استان
مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی از ورود سامانه جدید بارشی به استان از اواخر هفته جاری خبر داد.  علیرضا خندان رو  اظهار داشت: به تدریج از امشب با نفوذ جریانات مرطوب و ناپایدار شاهد  افزایش ابر در منطقه خواهیم بود. وی بیان کرد: از فردا بعد از ظهر نیز بارش باران گاهی رعد و برق در مناطق جنوبی استان پیش بینی می شود. مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان داشت: از اواسط هفته آینده نیز با ادامه ناپایداری های جوی ورزش باد و بارش باران به خصوص در روزهای یکشنبه و دوشنبه را شاهد خواهیم بود. خندان رو  با بیان اینکه این سامانه بارشی اغلب مناطق استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، بیان داشت: شدت این سامانه بیشتر در مرکز و نیمه شرقی استان خواهد بود.
معاون فرماندار خوسف منصوب شد
طی حکمی از سوی بی بی عصمت سرفرازی معاون هماهنگی و توسعه منابع استانداری خراسان جنوبی ، مسعود قلی زاده به عنوان معاون فرماندار شهرستان خوسف منصوب و از خدمات محمد علی صباغی در مدت تصدی این پست تقدیر شد.
منطقه حفاظت شده درمیان زیستگاه بیش از
 ۵۰ گونه جانور کمیاب است
سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست درمیان با بیان اینکه تنوع زیستی بستر و زیرساخت حیات ما را حفظ می‌کند گفت: منطقه حفاظت شده درمیان زیستگاه بیش از ۵۰ گونه جانور کمیاب و منحصر به فرد است. محمد دادی به مناسبت روز هوای پاک با اجرای طرح یک ساعت با محیط‌بانان با حضور در مدرسه ۲۲ بهمن اسدیه با اشاره به شعار امسال “سوخت پاک، خودروی پاک و هوای پاک” اظهار داشت : ما محیط زیست را از پیشینیان به ارث نبرده‌ایم بلکه از آیندگان به امانت گرفته‌ایم پس باید با یاری همدیگر زمین را پاک نگه داریم چرا که طبیعت سالم  مساوی با زندگی و اندیشه سالم است.
افتتاح ۲۲ کانون فرهنگی هنری همزمان
 با دهه فجر در خراسان جنوبی
مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۲ کانون فرهنگی هنری همزمان با دهه فجر در استان افتتاح می شود، گفت: ۱۵ میلیون ریال برای تجهیز و افتتاح هر کانون هزینه می شود.  حجت الاسلام ابراهیم سبزه کار در ستاد برنامه ریزی و تشکیل دهه فجر بیرجند اظهار داشت: کمیته مساجد خراسان جنوبی ۱۰ نفر عضو از سازمان ها و ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف، ستاد اقامه نماز، مرکز رسیدگی به امور مساجد، بسیج و سپاه، شهرداری و … دارد.
به مناسبت گرامیداشت هوای پاک انجام شد
بازدید جمعی از خبرنگاران استان از ایستگاه
سنجش کیفی هوای بیرجند
جمعی از خبرنگاران جراید، روزنامه ها و خبرگزاری های استان خراسان جنوبی در گرامیداشت ۲۹ دیماه روز ملی هوای پاک  از ایستگاه سنجش دائمی کیفیت هوای شهری بیرجند بازدید کردند.کارشناس آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی هدف از این بازدید را آشنایی خبرنگاران با نحوه کنترل و سنجش آلاینده های هوای شهری عنوان کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*