اخبار سیاسی

گفته می شود سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد ادعاهایی  مبنی براینکه بیانیه کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس درباره  اقدام کریمی قدوسی در انتشار اظهارات منتسب به ظریف در جلسه این کمیسیون به امضای اکثریت اعضای این کمیسیون رسیده است، اظهار داشت: امروز پس از اینکه از صحن علنی بیرون آمدم خبرنگاران در مورد بیانیه کمیسیون امنیت ملی از من سوال کردند که من گفتم باید در ابتدا مطلع شوم که آیا به امضای رییس کمیسیون رسیده است یا خیر و سپس می توان اسم آن را بیانیه گذاشت چراکه بیانیه باید به امضای رییس کمیسیون برسد.

وی تصریح کرد: بنده از رئیس کمیسیون امنیت ملی در این خصوص سوال کردم و ایشان گفتند که این بیانیه را امضاء نکرده اند لذا باید تاکید کنم که این بیانیه کمیسیون امنیت ملی نبوده است چراکه نه به امضای رییس کمیسیون نرسیده و در کمیسیون هم تصویب نشده است.  بلکه این بیانیه توسط  تعدادی از نمایندگان در سربرگ مجلس شورای اسلامی نوشته شده که تا جایی که بنده آن را دیدم نه امضایی و نه تاریخی در آن ذکر نشده است.

 

 گفته می شود سخنگوی دولت یازدهم برخی خبرنگاران را به دلیل طرح سوال از وی و عدم پاسخگویی آن، تهدید به تعقیب قضایی کرد.در حاشیه جلسه علنی مجلس محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم با حضور در راهروی پارلمان وقتی مورد پرسش خبرنگاران پارلمانی و دوربین صدا و سیما قرار گرفت، گفت: دوربین‌تان را خاموش کنید که اگر خاموش نکنید شما را تعقیب قضایی خواهم کرد.

حزب اتحاد ملت: حامى روحانى هستیم

حسین کاشفی درباره فعالیت‌های حزب متبوعش در ماهای باقی مانده به انتخابات عنوان کرد: طبیعی است مانند سایر احزاب و تشکل‌های سیاسی ما نیز فعالیت خودمان را داشته باشیم.معاون اجرایی حزب اتحاد ملت ادامه داد: بر اساس تصمیمات گرفته شده کنگره و گردهمایی انتخاباتی نیز برگزار خواهیم کرد اما هنوز زمان آن مشخص نیست.او با بیان اینکه مانند سایر احزاب اصلاح طلب از روحانی حمایت خواهیم کرد گفت: دولت یازدهم عملکرد مناسبی در زمینه‌های سیاست خارجی، برجام و توافقات هسته‌ای داشته و باید فرصت دوباره‌ای در اختیار آنان قرار دهیم تا برنامه‌های نیمه تمام خود را تمام کنند. شاهد بودیم که تورم بالای ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد رسیده و رشد اقتصادی از منفی به سوی مثبت گام برداشته است.

نامه نمایندگان به لاریجانی برای پخش فایل صوتی ظریف

۴۰ نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خواستار پخش نوار صوتی اظهارات محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در صحن خانه ملت شدند. در این نامه آمده است؛ در راستای اصل ۸۴ قانون اساسی مبنی بر مسئول بودن ما نمایندگان در برابر همه ملت ایران و همچنین اصل ۸۵ قانون اساسی و ضرورت تنویر افکار عمومی در خصوص مطالب آقای دکتر ظریف مورخ ۹۵/۹/۲۸ در جمع اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی راجع به علل نقض برجام و تحریم‌های ظالمانه و بدعهدی آمریکای جنایت‌کار، مقتضی است نوار صوت ایشان را با عنایت به اصل ۶۹ قانون اساسی در صحن مجلس شورای اسلامی پخش نمایید. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

تذکر رئیس کمیسیون امنیت ملی به کریمی قدوسی

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره اقدام کریمی‌قدوسی نماینده مشهد در انتشار سخنان وزیر امورخارجه در جلسه محرمانه با مجلس گفت: بارها و بارها درباره این نوع رفتارها به ایشان تذکر داده‌ام. فایل صوتی سخنان وزیر امور خارجه در جلسه محرمانه با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به هیچ وجه قابل پخش نیست و اگر کسی تخلفی در این باره انجام داده است باید پاسخگو باشد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.

پیشنهاد ۶۵۰ هزار دلاری چینی‌ها برای مدافع پرسپولیس

به‌ گزارش روزنامه اسپورت چین، محمد انصاری، مدافع تیم فوتبال پرسپولیس که در این فصل بازی‌های خوبی از خود به نمایش گذاشته است، مدنظر باشگاه‌های چینی قرار گرفته است. در این رابطه روزنامه‌ اسپورت چین خبر داد باشگاه هنگ فنگ پیشنهادی ۶۵۰ هزار دلاری برای مدافع ملی‌پوش پرسپولیس آماده کرده است تا بتواند این بازیکن را به خدمت بگیرد. البته یک باشگاه دیگر چینی نیز خواهان جذب این بازیکن است. باشگاه گویژو که به تازگی به دسته برتر لیگ چین صعود کرده نیز خواهان جذب مدافع ۲۵ ساله پرسپولیس است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

مردم نگران نباشند کشور را از سقوط نجات دادیم

معاون اول رئیس جمهورگفت: مردم وقتی به دولتمردان اعتماد دارند، می‌دانند که نباید نسبت به قیمت ارز، کالا و تورم به وجود آمده نگران باشند. جهنگیری در ادامه افزود: مدیران کشور خواهند توانست این مسائل را مدیریت کنند. برخی از پیشرفت کشور دچار غصه و عزا می‌شوند. ما با برنامه‌ریزی و تدبیر تنها توانسته‌ایم کشور را از سقوط بیشتر نجات دهیم.

روایت جدید از علت حصر موسوی و کروبی

سردار «حسین نجات» جانشین سازمان اطلاعات سپاه در همایش «امنیت، اقتدار و پیشرفت» که در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) برگزار شد گفت:‌ چرا برخی آقایان که از علت حصر موسوی و کروبی مطلع هستند موضوع حصر این افراد را به فتنه ۸۸ ربط می‌دهند. در حالی که نظام در برابر آنها صبورانه برخورد کرده است به نحوی که اگر مثل ترکیه می‌خواستیم برخورد کنیم می‌بایست این ها بلافاصله بازداشت می‌شدند. وی ادامه داد: حصر این افراد یک سال بعد از فتنه و در ۲۵ بهمن ۸۹ اتفاق افتاده است؛ در سال ۸۹ در سوریه معارضین علیه بشار اسد راهپیمایی کردند و رادیو BBC و VOA آن را ادامه بهار عربی نام نهادند. سردار نجات گفت: در این زمان تاج زاده از زندان به بازداشت شدگان در سوریه نامه می‌نویسد و با آنها اعلام همبستگی می‌کند و حتی کروبی و موسوی نیز از مردم می‌خواهند به خیابان آمده و با بازداشت شدگان در سوریه اعلام همبستگی کنند. وی ادامه داد: این فراخوان باعث شد تا شورای عالی امنیت ملی در ۲۵ بهمن ۸۹ بنا به درخواست قوه قضائیه درخواست حصر آنها را کنند. لذا می‌توانند در منزل از دکتر خصوصی، ورزش، استخر و غیره بهره‌مند شوند اما امکان ارتباط با کسی را نداشته باشند تا فتنه انگیزی نکنند.

نیم‌ساعت بحث درباره عوارض نوشابه‌گازدار در جلسه بررسی برنامه توسعه

در جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس و در طی بررسی مواد گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه ششم توسعه، محسن کوهکن با اشاره به بند ۱۱ ماده ۲۳ و بند آخر ماده ۲۲ آیین نامه داخلی مجلس به هیات رئیسه به ویژه رئیس مجلس تذکر داد. کوهکن گفت: قبلا عمدتا برداشت ما از بند ۱۱ دفاع از اقتدار مجلس بود و با این برداشت، تذکرهای زیادی داده شد. اما هیچگاه درباره منزلت و شان صحبت نکردیم. ما در برنامه توسعه قوانین عادی و دائمی را به هم می ریزیم که خلاف برخی سیاست هاست و حضرتعالی مسئولیت مستقیم دارید و با صراحت می گویم نیازی به رای مجلس ندارد و می توانید جلوی آن را بگیرید اما این اتفاق نمی افتد. آیا شان برنامه پنج ساله توسعه کشور این است که ما اینجا نیم ساعت بحث کنیم ببینم از واردات نوشابه های گازدار عوارض بگیریم یا نگیریم؟خبرآنلاین این خبر را منتشر کرد.

«طاهره ریاحی» بازداشت شد

صبح امروز طاهره ریاحی دبیر اجتماعی خبرگزاری برنا در منزلش بازداشت شد. یک منبع آگاه با تایید خبر بازداشت وی گفت: اتهام وی تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.

نامه گلایه آمیز اصغر فرهادی به روحانی

اصغر فرهادى در نامه اى گلایه آمیز به حسن روحانى به گزارش تکان دهنده چاپ شده امروز روزنامه شهروند واکنش نشان داده است.در بخشی از این نامه می خوانیم:« امروز گزارش تکان‌دهنده زندگی مردان، زنان و کودکانی را که در گورهای یکی از قبرستان‌های اطراف تهران شب‌های سرد را به صبح می‌رسانند خواندم و اکنون سراسر وجودم شرم است و بغض. به بهانه این نامه به شما، قصد دارم همه آنانکه در این سرزمین و در این سی و چند سال مسئولیتی داشته و دارند را سهیم این شرمساری کنم.

می‌دانم که عده‌ای سیاست‌باز اینگونه گزارش‌ها و خبر‌ها را دستاویزی خواهند کرد برای گرم کردن تنور بازی‌های فرساینده سیاسی و انتخاباتی اما افسوس که گرمای این تنور، تن رنجور کودکان، زنان و مردانی را که شب‌ها در گوشه قبر‌ها، لابه‌لای درختان پارک‌ها و زیر پل‌ها به خواب می‌روند گرم نخواهد کرد.چه کسی پاسخگوی این بی‌رحمی پنهان است؟ ما چرا و کی چنین شدیم؟ ما مردمانی که دیگر دوست داشتن هم‌وطن را از یاد برده‌ایم، ما که خشونت‌های پنهان و ریز در رفتار و گفتار روزمره‌مان ابزاری شده است برای بیرون کشیدن گلیم فردیمان از اجتماع. ما که دروغ را به عنوان مهارتی برای زیستن دوگانه در بیرون و درون خانه می‌آموزیم و به کودکانمان می‌آموزانیم.
ما که تنها نظاره‌گر و شنونده فراموشکار رنج‌هائیم. چه کسی امروز از آن پدری که خود را از پل عابر پیاده خیابان میرداماد به دار کشید و در یادداشتی که از جیب خالی‌اش پیدا شد نوشت «هزینه درمان بیماری چشم‌هایم را نداشتم» سخنی می‌گوید؟ آن اندک کسانی نیز که دلسوزانه می‌گویند با انگ سیاه‌نمایی مورد هجمه‌اند. انگ سیاه‌نمایی فراری‌ست رو به جلو از سوی مسئولان برای عدم پذیرش مسئولیت سیاهی‌ها.این است شهر نوید داده شده؟ این است شهر آرمان‌ها؟»

هشدار نسبت به مواضع فسادزای وزیر صنعت

سازمان دیده بان شفافیت و عدالت در نامه ای به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نامه وزیر صنعت به گمرک در دفاع از شرکت گلدیران، نسبت به مواضع فسادزای وزیر صنعت هشدا داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*