گفته می شود

 

 

گفته می شود در حالی که هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد با قاطعیت آرا، قعطنامه ضد اسرائیل در محکوم کردن شهرک سازی های این رژیم در مناطق اشغالی را به تصوب رسانید، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، از همان هفته گذشته، با خشمی تصورناشدنی مشغول به سرزنش سازمان ملل و کشورهای رأی دهنده به این قطعنامه است. خشم نتانیاهو نه از خود قطعنامه، بلکه ناشی از مسأله ای جدید است که تا کنون اسرائیل با آن روبه رو نشده بود.

 

گفته می شود آمارهای منتشر شده از سوی آژانس همکاری امنیتی دفاعی وابسته به وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره بازار خرید و فروش سلاح در جهان در سال ۲۰۱۵ ( سال گذشته میلادی) نشان می دهد  قطر با خرید ۱۷ میلیارد دلار، بزرگترین خریدار سلاح جهان شد. و بعد از قطر، مصر با خرید ۱۲ میلیارد دلار سلاح، در رتبه دوم بزرگترین خریداران سلاح جهان قرار دارد. و عربستان سعودی هم با خرید ۸ میلیارد دلار سلاح در جایگاه سوم جهان است.

 

گفته می شود شاید تاکنون این «شرط رجل سیاسی بودن» برای کاندیداهای ریاست جمهوری بوده که بدون هیچ تفسیر قانونی، بانوان را از میادین انتخابات ریاست جمهوری دور ساخته است و همین، این روزها به محوری ترین وظیفه شورای نگهبان تبدیل شده است؛ هرچند تاکنون نام هیچ زنی در میان کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست جمهوری مطرح نشده، امروز با کمک از نظر کارشناسان حقوقی، کمر به همت بسته شده تا نهاد تصمیم گیر شورای نگهبان بتواند آنچه فرموده رهبر انقلاب مبنی بر تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست جمهوری است، عملی کند.البته این را نباید فراموش کرد که در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و در جایی که آزمون کتبی، یکی از شرایط ورود داوطلبان به رقابت ها انتخاباتی بود، چند تن از زنان برای شرکت در این آزمون دعوت شدند تا نظر شورای نگهبان برای حضور آنها آنقدرها هم منفی نباشد؛ هرچند هیچ یک از این زنان موفق از آزمون بیرون نیامدند.

 

 

گفته می شود مناطق آزاد در ۳۷ سال بعد از انقلاب به جای آنکه یک منطقه تولیدی و صنعتی باشند، صرفا به یک منطقه وارداتی تبدیل شده بودند. همچنین این بخش به نوعی تبدیل به یک حیاط خلوتی برای دولت ها شده بود که هیچ تأثیری بر توسعه صنایع کشور نداشت. از سوی دیگر، رؤسای این مناطق در قبال اقداماتی که در این مناطق صورت می گرفت، به هیچ یک از نهادهای نظارتی کشور پاسخگو نبودند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*