اخبار سیاسی

گفته می شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از آن جا که در ابتدا اطلاعات کاملی از سرطان زایی پارازیت ها نداشتیم، اظهار نظر نمی کردیم اما مطالعات اولیه اخیر نشانگر آن است که این امواج و پارازیت ها عوارض دارند و در ابتلا به سرطان موثرند. رضا ملک زاده افزود: علاوه بر این که امواج و پارازیت ها ممکن است باعث ایجاد سرطان شوند، می توانند عوارض دیگری هم برای سلامتی داشته باشد. وی افزود: در کنار پارازیت ها و امواج، گرد و غبارها و ریزگردهایی که از کشور عراق می آید، نیز از عواملی هستند که در ابتلا به سرطان نقش دارند. معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که ۴۰ درصد از سرطان ها قابل پیشگیری است افزود: سیگار، مواد مخدر، مصرف الکل ، چاقی و پر خوری از عوامل اصلی ابتلا به سرطان است. ملک زاده گفت: سالانه ۸۵ هزار نفر در کشور به انواع سرطان ها مبتلا می شوند.

 

گفته می شود

یکی از بازیگران معروف سینما و تلویزیون به دلیل رابطه نامشروع به ۹۰ ضربه شلاق و محرومیت از اشتغال در همه فعالیت‌های هنری به مدت بیش از یک سال محروم شد. بر اساس رأی صادره این بازیگر که به تجاوز به عنف متهم شده بود همزمان با طرح یک شکایت ادعا کرده بود که خانمی که از او شکایت کرده برایش مزاحمت ایجاد کرده است. دادگاه پس از رسیدگی و با توجه به اینکه این بازیگر قبلاً آشنایی قبلی با شاکیه را انکار کرده و همچنین ارائه اسنادی از سوی شاکیه مبنی بر سفر مشترک این دو به یکی از شهرهای زیارتی، اتهام ارتکاب زنای به عنف را رد کرد اما این بازیگر را به اتهام رابطه نامشروع و عمل منافی عفت دون زنا به عنف و اکراه به ۹۰ ضربه شلاق محکوم کرد.

گفته می شود

پس از انتشار خبر استعفای منتجب‌نیا از سورای مرکزی حزب اعتماد ملی، ایلنا در خصوص علت این استعفا نوشت: اختلاف‌ها پس از تفاوت دیدگاه قائم مقام حزب و شورای مرکزی آن بر سر چگونگی همکاری با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در حالی ایجاد شد که شورای مرکزی حزب اعتماد ملی موافق تعامل با شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بود اما منتجب‌نیا مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده است. حواشی این اختلاف تا جایی پیش رفت که روابط عمومی حزب اعتماد ملی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حزب سخنگو ندارد و اسماعیل گرامی‌مقدم که به عنوان سخنگو فعالیت می‌کرد و از مخالفان تصمیم‌های قائم مقام حزب است در جوابیه‌ای اعلام کرد توسط دبیرکل حزب انتخاب شده است و تغییر سخنگو از وظایف شورای مرکزی است نه قائم مقام حزب. بر اساس این گزارش اختلاف‌های صورت گرفته در حزب اعتماد ملی در ‌‌نهایت منجر به استعفای رسول منتجب‌نیا از حزب اعتماد ملی شده و این استعفا با چندین واسط به اطلاع مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتماد ملی نیز رسیده است.

دایی علیه استقلال فیلم منتشر می‌کند

علی دایی، سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در خصوص حواشی بازی با استقلال گفت: متأسفانه تصاویر ضبط‌شده خیلی چیزها را نشان می‌دهد. ما فیلمی را داریم که اگر لازم باشد در اختیار مردم قرار خواهیم داد. متأسفانه یکسری اتفاقات رخ می‌دهد که برخی فکر می‌کنند مردم این چیزها را نمی‌بینند. من خودم سال‌ها در این فوتبال بودم و خیلی چیزها را دیده‌ام. من فوتبال را به خاطر سالم بودن و نشاطی که به جامعه می‌دهد دوست دارم، اما اگر یک روز احساس کنم نمی‌توانم در این شرایط کار کنم از فوتبال کنار خواهم رفت.

 

گفته می شود

نماینده سابق اصولگرای یزد که از منتقدان دولت روحانی در مجلس نهم بود در واکنش به ماجرای حمله با مهر و تسبیح به معاون پارلمانی رییس‌جمهور، توپ را به زمین معاون رئیس جمهور انداخت و گفت او باعث بروز این واکنش از سوی نمازگزاران شده است! محمدصالح جوکار، نماینده سابق یزد و از اصولگرایان نزدیک به جبهه پایداری که در مجلس نهم در زمره منتقدان دولت بوداظهار داشت: من خودم در نماز جمعه نبودم و از اینکه چه اتفاقی افتاده است خبر ندارم، ولی براساس آنچه که در خبرها آمده بود، اعتراض مردم بیشتر برروی آمار و ارقام های ارائه شده توسط معاون پارلمانی رییس جمهور بوده است، مردم به این آمارها اعتراض داشتند. امروز در سطح جامعه ادعای تورم ۷ درصدی می شود اما مردم آن را احساس نمی کنند، مردم احساس می‌کنند این آمارها واقعی و صحیح نیست. بهرحال کشور هنوز از رکود خارج نشده و همچنان مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم.معاون رییس جمهور باید بیشتر رعایت می کرد تا این مشکل پیش نمی آمد.

 

گفته می شود

معاون اول قوه‌قضاییه از احضار چند عضو صندوق توسعه ملی در پرونده حقوق‌های نجومی خبر داد. سخنگوی قوه قضاییه درباره فیش‌های نجومی نیز گفت: در این زمینه بیش از بیست نفر دعوت یا احضار شده‌اند که ممکن است برخی از احضاریه‌ها رسمی نباشد. از اعضای صندوق توسعه ملی در بین احضارشدگان بوده است ودر حال بررسی است

 

اگر اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت نمی‌کردند رأی قابل رقابت نداشت

جهانبخش خانجانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در کشور ما نهادهای سیاسی و حزبی بسیار ضعیف هستند و بخاطر ضعف آنها همیشه آسیب می‌بینیم، گفت: سال ۸۴ وقتی احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور شد اصولگرایان از او حمایت کردند اما بعدد انتخابات گفت من فراجناحی هستم. روحانی هم بعد پیروزی اعلام کرد من فراجناحی‌ام در حالیکه بنظرم این حرف اشتباه بود و اگر اصلاح‌طلبان از وی حمایت نمی‌کردند رای قابل رقابت نداشت. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اینکه در انتخابات پیش ‌رو برآیند من از وضعیت روحانی خوب است، تأکید کرد: در ماه‌های باقی‌مانده روحانی و تیم اقتصادی باید بهتر کار کنند. مردم می‌خواهند زندگی‌شان بهتر شود و از بی‌نظمی دولت قبل رها شوند. مردم می‌خواهند نان شب‌شان تأمین شود. طبقات پایین جامعه باید احساس کنند دولت برای آنها تلاش می‌کند

.

در صورت حذف روحانی جایگزینِ وی ‌‌عارف نخواهد بود

محمد عطریانفر عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی، اظهار داشت: به‌نظرمی‌رسد اراده‌ای که آقای‌هاشمی را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال۹۲ از انتخابات باز داشت، به دنبال حذف آقای روحانی از صحنه مدیریت سیاسی کشور و یک‌دوره‌ای کردن دولت ایشان است. این اراده به دنبال آن است که عرصه را بر آقای روحانی تنگ کند تا وی در انتخابات شرکت نکند و خود را در معرض آرای مردم قرار ندهد. این اراده به دنبال حذف آقای روحانی از مراودات متعارف سیاسی نیست و بلکه به مراوداتی فراتر از مراودات متعارف فضای سیاسی کشور دل بسته است. اگر چنین اتفاقی رخ بدهد جریان اصلاحات باید با هوشیاری ومراقبت به دنبال جایگزین مناسب برای آقای روحانی باشد. با این وجود تصور نمی‌کنم با وجود صلاحیت آقای عارف، وی جایگزین آقای روحانی باشد. جریان اصلاحات باید برای همه شرایط، تمهید و برنامه‌ریزی کند و همه احتمالات را در نظر بگیرد. جریان اصلاحات نباید از هیچ حفره‌ای گزیده شود. آقای عارف در شرایط کنونی مدیریت اصلاح‌طلبان را در مجلس برعهده دارد و به همین دلیل به مصلحت نیست که خود را وارد انتخابات ریاست‌جمهوری کند.”

واکنش کروبی به اختلافات درون حزب اعتماد ملی

حسین کروبی، با اشاره به ملاقات هفتگی خود با حجت‌الاسلام مهدی کروبی گفت: به صورت اتفاقی زمان ملاقات سه‌شنبه‌های خانواده با پدرم با شب یلدا تقارن پیدا کرد، برای همین اعضای خانواده به همراه نوه‌ها و عروس‌ها به دیدار پدر رفتیم. خوشبختانه پدرم از لحاظ جسمانی در وضعیت خوبی است، حدود دو ماه پیش به دلیل عارضه کمر، ایشان را به بیمارستان لاله بردیم و پزشک گفت باید تحت عمل جراحی قرار بگیرند اما بعد از معاینه و عکس‌ها گفته شد که نیازی به عمل نیست و باید یک ماه به صورت مطلق استراحت داشته باشد در این یک ماه پدر حتی نمازشان را هم به صورت خوابیده اقامه می‌کردند. حدود ۱۵ روز است که پدرم پیاده‌روی خود را آغاز کرده اما نماز خود را به صورت نشسته می‌خواند، خوشبختانه وضعیت جسمانی او از هر لحاظ امیدوارکننده بود. در این مدت صحبت‌های برخی ائمه جمعه و مسئولان در خصوص محاکمه به گوش پدر رسیده است طرح این مسائل در حالی است که پدرم بار‌ها نه تنها آمادگی خود را برای محاکمه اعلام کرده بلکه خود ایشان این درخواست را داشته است. در ملاقات شب یلدا با پدرم در مورد انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها در سال آینده و ضرورت وحدت و انسجام اصلاح‌طلبان هم سخن گفتیم. پدر از برخی خبرهای رسانه‌ها در خصوص اختلاف‌های درون حزب اعتماد ملی اطلاع داشتند و معتقدم ایشان اگر بیرون بودند هیچ‌گاه نمی‌گذاشتند اختلاف‌نظر‌ها به اینجا برسد. .

خطر استیضاح بیخ گوش وزیر جدید روحانی

یک نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش با ۱۶ محور آماده شده و تاکنون ۳۰ نفر از نمایندگان آن را امضا کرده اند.وی افزود:اکثر محورهای استیضاح مربوط به عدم توجه وزیر به سیاست های پیشنهادی و وعده هایی است که در مجلس داده بود.این نماینده مجلس ادامه داد: عدم توجه دولت به آموزش و پرورش در بودجه سال ۹۶ هم از محورهای استیضاح است، دولت هیچ توجهی در بودجه سال ۹۶ به آموزش و پرورش نداشته و وضع این وزارتخانه در سال ۹۶ بسیار وخیم تر از گذشته خواهد شد.این مقام مسئول غیرشایسته سالاری و انتصاب های سیاسی را از دیگر دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: دیدگاه نمایندگان این است که افراد منصوب شده، یک تیم تخصصی و از بدنه آموزش و پرورش نیستند و هیچ همراهی با آنچه برای آموزش و پرورش پیش بینی می شود ندارند.این مطلب در بسیج پرس منتشر شده است.

گزینه اتحاد ملت برای ریاست جمهوری

عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آینده از روحانی حمایت می‌کنیم.”ولی‌الله شجاع‌ پوریان” عضو حزب اتحاد ملت ایران اسلامی پیرامون برنامه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی عنوان داشت: ما جلسات هفتگی را برگزار می‌کنیم و در استان‌های مختلف فعالیت داریم. برای انتخابات در ذیل مجموعه کامل اصلاح‌طلبان و شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان که به ریاست عارف است، فعالیت می‌کنیم.

اقدام عجیب سفارت ایران در آلمان

مشرق مدعی شد، رایزن فرهنگی ایران در آلمان ، اقدام به انتخاب فردی جهت معرفی عاشورا کرده که نه تنها هیچ سنخیتی با این فرهنگ انسان ساز و ظلم ستیز ندارد، بلکه رفتارهایی موهن و مازوخیستی دارد. پیشینه “جان جان آریاز” به همراه ظاهر عجیبش که شامل خالکوبی در اکثر نقاط بدن و حتی گذاشتن اشیا زیر پوست دستانش می‌شود، هیچکدام مانع از همکاری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان با وی نشده است.

اعتراض تابش به اخلال در سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهور در یزد

نماینده مردم یزد ایجاد اخلال در سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نماز جمعه یزد را غیرقانونی خواند.در جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی محمدرضا تابش نماینده مردم یزد در تذکری شفاهی نسبت به ایجاد اخلال در سخنرانی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نماز جمعه یزد اعتراض کرد.نماینده مردم یزد این اقدام را خلاف قانون خواند و خواستار پیگیری مراجع قانونی شد و گفت: با توجه به سبقه مردم یزد این خودسری ها محکوم است.

فوت بیش از هزار نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر

خبرگزاری میزان- مهدوی از رشد ۹٫۱ درصدی آمار فوت شدگان ناشی از مصرف مواد مخدر و روان گردان در شش ماهه نخست سال ۹۵ خبرداد.معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور از رشد ۹٫۱ درصدی آمار فوت شدگان ناشی از مصرف مواد مخدر و روان گردان در شش ماهه نخست امسال خبرداد.وی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۶۰۴ نفر براثر مصرف مواد مخدر فوت کره اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۴۷۱ نفر بوده است، رشد۹٫۱ درصدی در رابطه با فوت شدگان ناشی از مصرف مواد مخدر و روان گردان را نشان می دهد.

احتمال ارسال نامه احمدی نژاد به ترامپ

تیمی از همراهان محمود احمدی نژاد، پیشنهاد ارسال نامه به دونالد ترامپ را مطرح ساخته اند. بر اساس پیشنهاد اطرافیان احتمالا محتوای این نامه اندرزگونه خواهد بود که «آقای ترامپ خارج از سیستم آمریکا و دوقطبی و دوحزبی که فعال هستند، وارد عرصه قدرت شدید و خیلی معیارها را شکستید تا بالا آمدید و باید در صحنه جهانی کارهایی را انجام دهید.»البته برخی از مشاورین احمدی نژاد نیز مخالف نوشتن این نامه هستند و می‌گویند: «ترامپ آدم دیوانه‌ای است و اگر جوابی بدهد یا بی‌محلی کند، اقدام او در داخل کشور مطرح می‌شود و بازتاب گسترده خواهد داشت؛ به نظر ما به صلاح نیست وارد شوید.»این مشاورین افزوده اند: «ما نباید کاری به این قضایا داشته باشیم و نه خوشحال باشیم و نه متأثر و لذا باید ببینیم چه می‌شود. الآن برای این کار زود است.»البته برخی از نزدیکان احمدی نژاد نیز اصرار دارند که این کار انجام شود و قرار شده ژیش نویسی را به رئیس جمهور سابق ارایه نمایند.

خبر فرمانده سپاه از تماس های عربستان و صهیونیست ها

سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در همایش گرامیداشت سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی، اظهار داشت: امنیت شرط اول پیشرفت و رشد هر جامعه ای است و الزام اولیه هر جامعه، برقراری امنیت است و برای همین با پیروزی انقلاب دشمنان اولین هدفشان ایجاد ناامنی در کشورمان بود.فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند این را ثابت کنند که نظام انقلاب اسلامی قادر به تامین امنیت خود نیست، افزود: سپاه توانسته در همه عرصه های امنیتی و دفاعی وظیفه خود را به بهترین نحو انجام بدهد.وی با طرح این سوال که «چرا جامعه ما با وجود این همه دشمنی که توسط کشورهای منطقه ای و فرامنطقه‌ای علیه آن برنامه ریزی شده و دلار و ریالهای زیادی خرج می‌کنند، با این امنیت مثال زدنی همراه است؟» گفت: امروز برخی تماس ها بین کسانی که هیچکس فکرش را نمی‌کند مثل عربستان و اسرائیل برقرار می‌شود تا در ایران ایجاد ناامنی کنند.

روحانی در سال ۹۶ مهاجم است یا مدافع؟!

عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق رسانه ملی در صفحه شخصی اش نوشت: در رقابت‌های سال ۹۲، روحانی یک مهاجم تمام عیار بود که با تکیه بر قدرت بیان و برخورداری از مهارت در صنعت خطابه و منبر توانست از تفرقه‌ی میان نامزدهای رقیب که تقریباً در یک طیف سیاسی قرار داشتند بهره‌برداری کند.

اظهارات عجیب وزیر صنعت درباره حقوق های نجومی

حمدرضا نعمت‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، با بیان اینکه یک قوه میخواهد در کشور کار کند و قوه دیگر ایراد میگیرد، اظهار داشت: متأسفانه در این کشور باید یکی دو نفر کار کنند و ۱۰ تا ۲۰ نفر به امور نظارت کنند که در دنیا این موضوع بر عکس است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حقوقهای نجومی بر اساس نظاممندی بود، گفت: آیا کشور گیر این ۲ میلیارد تومان است؟ وی به دیدار هفته پیش خود با رئیس سازمان بازرسی کل کشور اشاره کرد و توضیح داد: یکی از بحثهایی که پیش آمد بحث حقوقهای نجومی بود که وی گفت در این زمینه ما هیچ موردی را خلاف مقررات نیافتیم و اگر شخصی بیشتر گرفته بر اساس نظامبندی بوده است ولی از لحاظ قانون و مقررات خلافی نیست.وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: به‌خاطر این افراد کل کشور را به هم ریخته ‏ایم و از صبح تا شب به‌دنبال خلاف کارانیم که پس بدهند فقط به خاطر اینکه ۲ میلیارد تومان را پس بدهند، آیا کشور گیر این ۲ میلیارد تومان است؟

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*