برگزاری جشنواره رسانه ای اقتصاد مقاومتی

مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان جنوبی روز گذشته در نشستی خبری از برگزاری جشنواره رسانه ای اقتصاد مقاومتی در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال تحت عنوان سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ” از سوی معظم له در استان خبر داد.
مهلت ارسال آثار دهم بهمن ماه
سجاد رضایی گفت: این جشنواره با هدف کمک به افزایش کیفی آثار منتشره با موضوع اقتصاد مقاومتی و ایجاد رقابت سالم در بین خبرنگاران و فعالان مطبوعات و رسانه ها برگزار می شود وی افزود: علاقمندان می توانند آثارشان را در قالب گزارش، خبر، عکس و یادداشت با موضوع اقتصاد مقاومتی و فرهنگسازی و مطالبه گری در این حوزه ارسال کنند.
وی گفت: آثار ارسالی باید از ابتدای امسال تا دهم بهمن ماه در مطبوعات و رسانه ها منعکس شده و با تأیید مدیران مسئول به دبیرخانه جشنواره به آدرس سازمان بسیج رسانه استان ( نبش پاسداران ۲۶) ارسال نشود.
وی ادامه داد البته ارسال آثار از طریق لینکی که سایت اطلاع رسانی جشنواره مشخص می کند و یا به آدرس ایمیل جشنواره نیز امکان پذیر می باشد و مهلت آثار نیز تا دهم بهمن ماه امسال تعیین گردیده و آثار تولیدی چند رسانه ای نیز برای شرکت در جشنواره قابل قبول می باشد.
به گفته وی علاقمندان می توانند آثار خود را حداکثر در ۲ بخش و هر بخش ۳ اثر ارسال نمایند و در پایان به صاحبان ۳ اثر برتر در هر بخش هدایایی تقدیم خواهد شد وی گفت: مراسم اختتامیه و تجلیل از برترین ها نیز اواخر بهمن ماه برگزار می گردد.
رضایی در ادامه به برنامه های متعددی که طی سال جاری در سطوح مختلف برای همه اقشار در بسیج و سپاه به اجرا در می آید، اشاره کرد و افزود: در این راستا جلساتی متعدد با مصوبات خوبی برگزار شده است. برگزاری ۳ کارگروه نشریات، شبکه های اجتماعی و سایت های خبری با مصوبات قابل توجه و پیگیری برای اجرایی شدن این مصوبات از دیگر اقدامات این بخش بوده است. ضمن اینکه در این راستا جلسه ای هم با اصحاب رسانه خواهیم داشت.
ضرورت حضور خبرنگاران در اردوهای جهادی
مسئول سازمان بسیج رسانه استان، برگزاری اردوهای جهادی را از دیگر برنامه های این سازمان ذکر کرد و خواستار حضور خبرنگاران در این اردوها با هدف انعکاس محرومیت های نقاط مختلف استان شد.
وی با اشاره به اینکه در سه ماهه چهارم سال  ” اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” هستیم، گفت: مسئولین باید در قبال اقداماتی که در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده اند پاسخگو باشند و لذا رسانه ها باید مطالبه گری خود در این بخش را داشته باشند و ضمن انعکاس اقدامات صورت گرفته، کارهای بر زمین مانده و مغفول مانده را نیز اطلاع رسانی نمایند.
ایجاد حلقه های صالحین و کانون بسیج ویژه خبرنگاران و فعالان رسانه
رضایی، حلقه های صالحین را پایگاههای مهارتی، تخصصی، بصیرتی و عقیدتی در بین اقشار مختلف دانست و گفت: طرح صالحین از برنامه های اصلی و پایه ای در بسیج است و برای خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز ۴ گروه را تعریف کرده ایم که ۳ گروه ویژه رسانه ها و یک گروه نیز مختص خواهران است و برای بسیجیان رسانه شرکت در جلسات ماهانه طرح صالحین الزامی می باشد.
وی با بیان اینکه اخیرا ساختار تشکیلاتی خوبی برای کانون سازمان بسیج رسانه  استان تعریف کرده ایم افزود: مقرر شده این کانون که به خبرنگاران و فعالان رسانه ای تعلق دارد، پیگیر نیازهای مختلف قشر خبرنگار و فعالان رسانه باشد و در راستای رفع این نیازها تلاش نمایند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*