اخبار کوتاه/اولین کاروان پیاده بیرجند عازم مشهد مقدس شد

اولین کاروان پیاده بیرجند عازم مشهد مقدس شد
کاروان پیاده زیارتی ثامن الحجج (ع) شهرستان بیرجند جهت زیارت امام رضا (ع) در ایام آخر صفر عازم مشهد مقدس شدند. مسئول هیئت پیاده زیارتی ثامن الحجج شهرستان بیرجند در گفتگو با امروز خراسان جنوبی گفت:این کاروان طی ۲۰ سال گذشته بطور متوالی با پای پیاده عازم مشهد شدند و امسال نیز با شور و شوق فراوان به سمت مشهد حرکت کردند. فروتنی افزود: این کاروان از ۳۰ نفر کار خود را شروع کرده و امسال نزدیک ۱۵۰ نفر از جوانان به پا بوسی امام رضا (ع) می روند. وی عنوان کرد: یک کاروان ۱۱ روز مسیر بیرجند- مشهد را پیاده روی می کنند و بعد از سه روز اقامت در مشهد مقدس و برگزاری مراسم عزاداری در حرم مطهر به بیرجند بر می گردند. وی در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولین و دستگاه های اجرائی به هیئت های عزاداری که عازم مشهد هستند،شد.

اعزام هیات تجاری اتاق بازرگانی بیرجندبه نمایشگاه ساختمان دبی ۲۰۱۶
سی و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان (The Big5 2016) و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی سیمان و بتن در کشور امارات از ۱ تا ۴ آذر ماه در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار می شود.این نمایشگاه با سه دهه سابقه توانسته ۳۰۰۰ غرفه دار و ۸۰۰۰۰ بازدید کننده از کشورهای مختلف دنیا را به خود جذب نماید. در این رویداد، شرکت های مختلف از سطح جهان، محصولات و خدمات خود را در زمینه آهن‌آلات،‌ محصولات فلزی، ابزارآلات، استخر و آب‌نما، بتن و تجهیزات بتن‌ریزی، پنوماتیک، پوشش کف و دیوار، تجهیزات ارتباطی، تجهیزات اطفای حریق و ایمنی، تجهیزات بهداشتی، حمام و آشپزخانه، تزئینات و معماری داخلی، چوب، پلاستیک و کامپوزیت، خدمات و تجهیزات ساخت و ساز و خاکبرداری، داربست، در و پنجره، سنگ، گچ، سیستم تهویه، گرمایشی و سرمایشی، سیستم های الکترونیک، عایق رطوبت و گرما، کاشی و سرامیک، لوله و اتصالات، لوله کشی و تکنولوژی آبرسانی، مصالح و تجهیزات ساختمان و سیمان معرفی می کنند. با توجه به هماهنگی های انجام شده هیاتی متشکل از فعالان اقتصادی استان های خراسان جنوبی و رضوی به سرپرستی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند و با همکاری شرکت نمایشگاهی پاسارگاد کویرخراسان جنوبی به این نمایشگاه مذکور می شوند.

نخستین عمل جراحی مغز در قاین انجام شد
نخستین عمل جراحی مغز با تلاش تیم پزشکی و کادر پرستاری مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین با موفقیت انجام شد. دکتر شاهین رخشانی فر، جراح و متخصص مغز و اعصاب روز گذشته در این ارتباط گفت: بیمار پسر بچه ۹ ساله ای بود که دچار آسیب دیدگی از ناحیه سر و پا و شکستگی و فرورفتگی جمجمه در ناحیه آهیانه سمت چپ و خونریزی هماتوم اپی دورال سمت چپ و پارگی پرده مغزی زیر شکستگی شده بود. وی اظهار کرد : پس از یک و نیم ساعت عمل جراحی توانستیم با تخلیه هماتوم مغز و خروج قطعات استخوان شکسته شده نسبت به ترمیم پرده مغزی اقدام کنیم که این عمل برای اولین بار در قاینات انجام شده است. رخشان فر ادامه داد حال عمومی بیمار رضایت بخش می باشد.
این پزشک جراح از دکتر کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دکتر حمیدی راد سرپرست شبکه بهداشت و درمان قاینات که در ماه های اخیر نسبت به خرید تجهیزات پزشکی و تأمین کادر پزشکی شهرستان اهتمام ویژه ای داشته اند قدردانی کرد.

آغاز عملیات فاز دوم روشنایی پارک جنگلی بیرجند
پارک جنگلی بیرجند با مساحت ۳۹ هکتار بزرگترین مجموعه درختکاری شده پارکی در سطح بیرجند می باشد که حدود ۵/۲ سال پیش ۲۷ هکتار آن از سوی منابع طبیعی به شهرداری بیرجند تحویل شد. پس از تحویل یکی از برنامه های اصلی و مهم تأمین روشنایی آن بود که با توجه به نبود هیچ گونه روشنایی، امنیت پارک و نگهداری آن را با چالش جدی مواجه میکرد. بر این اساس، سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری بیرجند در سال قبل طرح روشنایی پارک جنگلی بیرجند را تهیه و فاز اول آن را اجرا نمود . در سال جاری نیز فاز دوم این پروژه آغاز شده است که در محدوده تحویلی به شهرداری، روشنایی پارک تکمیل وچشم انداز امن و متفاوتی ایجاد خواهد شد .

سرمایه گذاری شرکت چینی در معدن زغالسنگ طبس
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: با سرمایه گذاری شرکت چینی در چشم انداز دو ساله پیش بینی می‌شود، روزانه پنج هزار تن زغالسنگ حرارتی به این کشور صادر شود. به گزارش امروز خراسان جنوبی، جلالی فرد با اشاره به اینکه پروانه بهره برداری معدن زغالسنگ کالشور ۱۰۰ هزار تن در سال است ، تصریح کرد: ۳۰ هزار تن زغال‌سنگ حرارتی معدن کالشور طبس به کشور چین صادر شد که به‌زودی با راه‌اندازی ایستگاه بارگیری، امکان حمل زغال‌سنگ این معدن به‌وسیله قطار نیز فراهم می‌شود.

آغاز طرح مراقبت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگاندر تالاب کجی نهبندان
طرح تشدید مراقبت فعال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، با شروع فصل مهاجرت پرندگان، در تالاب کجی نمکزار نهبندان آغاز شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان گفت: این طرح با هدف تشخیص به موقع، کنترل و آغاز طرح مراقبت آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب کجی پیشگیری از وقوع این بیماری در تمام ایام سال اجرا و با ورود پرندگان مهاجر تشدید می شود. محمد راه انجام افزود: در این طرح علاوه بر آموزش و اطلاع رسانی به شکارچیان و مردم منطقه، کالبدگشایی از طیور تلف شده در تالاب نیز انجام می شود. وی گفت: پرندگان مهاجر و آبزی مخازن اصلی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند که باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از تماس آنان با پرندگان وحشی و اهلی انجام شود.گفتنی است طرح تشدید مراقبت فعال بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تا پایان اسفند که پرندگان مهاجر به مبدأ خود برمی گردند در تالاب کجی نهبندان ادامه دارد.

اجرای طرح مطالعه مقطعی بروسلوز در جمعیت دامی سرایان
طرح مطالعه مقطعی بروسلوز در جمعیت دامی روستایی و عشایری شهرستان سرایان اجرا شد. رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سرایان گفت: بیماری بروسلوز یک بیماری مشترک بین انسان ودام می باشد که در حیوان سقط جنین، کاهش تولید شیر، عقیمی و نازایی را به همراه داشته و به دلیل مشترک بودن از لحاظ اقتصادی و بهداشتی حائز اهمیت است. دکتر خالقی زاده افزود: در این طرح تعداد ۲ واحد روستایی این شهرستان با جمعیت بالای ۵۰۰ راس گوسفند وحداقل ۷۰ راس گاو بصورت کاملا تصادفی توسط اداره کل دامپزشکی استان انتخاب شده و در مجموع تعداد ۵۲ راس گاو و ۲۰۰ راس گوسفند و بز مورد خونگیری قرار می گیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*