نماینده مردم بیرجند در مجلس: رئیس جمهور برای اجرای عدالت، نوبخت را برکنار کند/ هدف انتخاباتی پشت پرده تغییرات کابینه نهفته است/ بی‎اعتنایی کامل به فرهنگیان در دولت یازدهم

 

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور برای اجرای عدالت، نوبخت را برکنار کند/ هدف انتخاباتی پشت پرده تغییرات کابینه نهفته است/ بی‎اعتنایی کامل به فرهنگیان در دولت یازدهم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی پیرامون بازار داغ تغییرات در کابینه دولت یازدهم، گفت: رئیس جمهور اگر می‎خواهد عدالت را ایجاد کند نوبخت را برکنار کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدباقر عبادی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در رابطه با برکناری سه وزیر دولت یازدهم، اظهار داشت: هدف اصلی دولت از این اقدام ایجاد تغییراتی در اذهان عمومی است چراکه بیشتر مردم نسبت به عملکرد دولت ناراضی هستند.

وی با اشاره به اینکه تغییر وزیر ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش دردی از مردم را دوا نمی‎کند چراکه اولویت اصلی مردم تأمین معیشت است، تصریح کرد: زمانی که جوانان بیکارند و ورزشکاران از حمایت‎های مالی برخوردار نیستند با این تغییرات چیزی حاصل نمی‎شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این تغییرات ظاهری امیدی در مردم ایجاد نمی‎کند، اضافه کرد: این تغییرات دولت بیشتر برای افراد خاصی اتفاق می‎افتد.

عبادی همچنین به وزارت آموزش و پروش اشاره کرد و افزود: در وزارت مذکور باید به امور فرهنگیان رسیدگی شود و دولت باید در راستای پرداخت مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان تلاش کند.

وی اذعان داشت: در زمینه تغییرات کنونی مهمترین اقدام تیم اقتصادی دولت بود که باید تغییر می‎کرد چراکه تعدادی از وزارتخانه‌‎‌ها در این دولت کند عمل کرده و فقط می‎خواستند ذائقه مردم را تغییر دهند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تغییراتی در تیم اقتصادی دولت رخ می‎داد تا مردم نتیجه این تغییر و تحولات را در رونق بازار و زندگیشان به طور ملموس درک می‎کردند.

عبادی با تأکید بر اینکه پشت پرده تغییرات کابینه یک هدف انتخاباتی نهفته است، توضیح داد: در دولت یازدهم قصد تغییر وزیر آموزش و پرورش را نداشتند ولی با توجه به مشکلاتی که در صندوق ذخیره فرهنگیان اتفاق افتاد استیضاح انجام شد.

استیضاح وزیر آموزش و پرورش آبرویی برای دولت نمی‌گذاشت

وی با اشاره به اینکه اگر استیضاح وزیر آموزش و پرورش انجام می‎شد آبرویی برای دولت باقی نمی‌ماند، اذعان داشت: با انجام تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان مسائل فراوانی نمایان شد لذا دولت از سر ناچاری اعلام کرد که استیضاح انجام نشود بهتر است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان دستگیری افراد آغاز شد، اعلام کرد: وزیر جدید در صورتی می‌تواند زمینه رضایت فرهنگیان را ایجاد کند که فرهنگیان شاهد تغییراتی در حوزه مطالبات خود شوند.

عبادی همچنین پیرامون مطالبات فرهنگیان، توضیح داد: سه مرتبه در کمیسیون آموزش و تحقیقات از نوبخت دعوت به عمل آمد که در جلسه حضور یابد و پیرامون حوزه معیشتی فرهنگیان بحث شود که متأسفانه وی حاضر به حضور در جلسات نشد.

وی با تأکید بر اینکه در دولت یازدهم شاهد بی‎اعتنایی کامل به فرهنگیان بودیم، تصریح کرد: نوبخت و جهانگیری جز برای استان‎های گیلان و کرمان برای استان دیگری دلسوز نیستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی همچنین پیرامون بودجه‎های اختصاصی در سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و بیان داشت: تنها جایی که می‎توان شاهد تغییر و تحول در میزان کم یا زیاد بودن بودجه‎ها بود سازمان برنامه و بودجه است چراکه زمانی که بودجه به مجلس ارائه می‎شود تغییر بودجه فقط در حد ۵ تا ۱۰ درصد است.

عبادی در پایان خطاب به رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور اگر می‎خواهد عدالت را ایجاد کند باید نوبخت را برکنار کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*