آشنایی با ناشی ترین زوج های قدرتمند در جهان+ تصاویر

آتلانتیک در مطلبی به بررسی روابط زوج های قدرتمند در برخی کشورهای جهان پرداخت.
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وبسایت آتلانتیک در مطلبی نوشت: کشورهایی وجود دارند که زوج های در رأس قدرت در آنها روابط عجیب و پیچیده ای با هم دارند. در ادامه به برخی از این زوج ها اشاره خواهیم کرد:
۱٫ نیجریه. «محمدو بوهاری» و «آیشا بوهاری» هفته گذشته بدترین دعوای زن و شوهری خود را داشتند. محمدو بوهاری در اظهاراتی عجیب گفت: «جای همسر من در آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاقی دیگر است.» این اظهارات واکنشی به سخنان همسرش در یک مصاحبه بود. آیشا بوهاری در این مصاحبه اظهار کرده بود در انتخابات بعدی به همسر خود رأی نخواهد داد.
آتلانتیک: آشنایی با ناشی ترین زوج های قدرتمند در جهان + تصاویر
۲٫ گواتمالا. گاهی اوقات یک رسوایی سیاسی به طلاق منجر می شود؛ اما در گواتمالا، یک طلاق به یک رسوایی سیاسی منجر شد. در سال ۲۰۱۱، «ساندار تورس»، همسر «آلوارو کولوم» رئیس جمهور وقت گواتمالا، کوشید تا نامزد انتخابات ریاست جمهوری و جانشین همسرش شود؛ اما یکی از بندهای قانون اساسی این کشور مانع از انجام این کار می شد. براساس قانون اساسی این کشور، بستگان نزدیک رئیس جمهور حق نامزدی در انتخابات را ندارند. وی برای حل این مشکل از همسر خود طلاق گرفت. وی اعلام کرد: «من به عقد همه مردم در خواهم آمد.» اما متاسفانه این طلاق کارساز نبود و او نتیجه انتخابات را به رقیبش، «جیمی مورالس»، واگذار کرد.
آتلانتیک: آشنایی با ناشی ترین زوج های قدرتمند در جهان + تصاویر
۳٫ نیکاراگوئه. «دانیل اورتگا» و همسرش «روساریو موریلو» برخلاف جهت زوج گواتمالایی عمل کردند. آنها با کمک همدیگر کوشیدند مردم را به ائتلاف خود دعوت کنند. موریلو، که درحال حاضر سخنگوی دولت است، از قدرت سیاسی زیادی برخوردار است. اورتگا اعلام کرده است درصورت پیروزی در انتخابات آینده، همسرش را به عنوان معاون اول انتخاب خواهد کرد.
آتلانتیک: آشنایی با ناشی ترین زوج های قدرتمند در جهان + تصاویر
۴٫ آفریقای جنوبی. «انکوسازانا زوما» یک فعال ضدآپارتاید بود که در کابینه نلسون ماندلا نیز حضور داشت. او به عنوان وزیر امور خارجه نیز فعالیت داشته است و در نهایت به عنوان رئیس اتحادیه آفریقا انتخاب شد. در این راه، وی با «جاکوب زوما»، رئیس جمهور کنونی آفریقای جنوبی، ازدواج کرد و سپس طلاق گرفت. او در نظر دارد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۹ آماده کند و جانشین همسر سابق خود شود. نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آفریقای جنوبی عمدتا از سوی کنگره ملی آفریقا، حزب حاکم آفریقای جنوبی، مشخص می شود. رئیس این حزب سیاسی بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات ۲۰۱۹ دارد. جاکوب زوما رئیس کنونی کنگره آفریقا است.
آتلانتیک: آشنایی با ناشی ترین زوج های قدرتمند در جهان + تصاویر
۵٫ فرانسه. شایعات افشا شده درخصوص زندگی خصوصی فرانسوا اولاند، وی را با معضل جدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری فرانسه روبه رو کرده است. اولاند به مدت سی سال با «سگولن رویال» زندگی کرد؛ اما سرانجام از یکدیگر جدا شدند. سگولن رویال در سال ۲۰۰۷ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد؛ اما نتیجه را به سارکوزی واگذار کرد. اکنون رویال عهده دار یک مقام دولتی در کابینه اولاند است و گفته می شود او معاون اول غیررسمی رئیس جمهور فرانسه است. وی دو برابر اولاند محبوبیت دارد؛ اما هنوز به این پرسش که آیا از اولاند در انتخابات آتی حمایت خواهد کرد یا خیر، پاسخی نداده است.
آتلانتیک: آشنایی با ناشی ترین زوج های قدرتمند در جهان + تصاویر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*