در صحن علنی صورت گرفت؛ کریمی قدوسی از پاسخ های وزیر اطلاعات قانع شد

کریمی قدوسی از پاسخ های وزیر اطلاعات قانع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جواد کریمی قدوسی به نمایندگی از نمایندگان سوال کننده از پاسخ‌های وزیر اطلاعات در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، از پاسخ‌های وی قانع شد.

گفتنی است نقوی حسینی در خصوص سوال‌های جواد کریمی قدوسی، حسینعلی حاجی دلیگانی و حسن نوروزی از وزیر اطلاعات گفت: آقای حاجی دلیگانی به نمایندگی از نمایندگان سوال کننده در کمیسیون امنیت ملی از آقای علوی سوالاتی را پرسیدند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح سوالات نمایندگان سوال کننده از وزیر اطلاعات گفت: نمایندگان با بیان اینکه استکبار برنامه نفوذ در کشور را دارد بنابراین باید توضیحاتی درخصوص استفاده از ظرفیت دانشگاه ها برای برگزاری همایش های علمی که اخیراً شدت گرفته است داده شود.

نقوی حسینی ادامه داد: نمایندگان در خصوص علت حضور سناتور آمریکایی و همچنین انعقاد قرارداد با یک شرکت فرانسوی بازی های رایانه ای و دلایل سفرهای طولانی مدت رئیس دانشگاه علم و صنعت از وزیر اطلاعات سوال کردندکه وزیر در جلسه کمیسیون اعلام کرد موارد مذکور رصد شده و مورد امنیتی وجود ندارد که نمایندگان سوال کننده از این پاسخ قانع نشدند.

گفتنی است متن گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص سوال از وزیر اطلاعات به شرح ذیل است:

سوال مشترک کریمی قدوسی، حسن نوروزی و حاجی دلیگانی از وزیر اطلاعات از هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی جهت بررسی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده شد و در جلسه سه شنبه ۱۳ مهرماه سال جاری مورد بررسی قرار گرفت.

حاجی دلیگانی به نمایندگی از نمایندگان سوال کننده در توضیح سوال با اشاره به برنامه جدی استکبار برای نفوذ در کشور ادامه دادند که استفاده از ظرفیت دانشگاه با عناوین برگزاری همایش های علمی و همچنین بهانه های همچون فعالیت در حوزه های هنری و فر هنگی کشور از موضوعاتی است که اخیرا شدت گرفته و متاسفانه رفت و آمده و قراردادهایی به امضا رسیده است لطفا گزارشی از اقدامات پیشگیرانه وزارتخانه در حوزه نفوذ بیان کنید و در خصوص سفر اخیر جیمز داباکیس سناتور آمریکایی به ایران، قرارداد همکاری بنیاد ملی، بازی های رایانه ای با شرکت فرانسوی گیم کانکشن و سفر طولانی مدت رئیس یکی از دانشگاه ها به کشورهای خارجی توضیح دهید؟

آقای دکتر علوی، وزیر اطلاعات در پاسخ با اشاره به این مسئله که معمولا سرویس های اطلاعاتی کشورها در صدد نفوذ بر می آیند و به دنبال اطلاعات حساس هستند و مقاصد مشخص دارند، ادامه دادند که وزارت اطلاعات همواره این حساسیت ها را نسبت به پروژه نفوذ عناصر اطلاعاتی داشته، دارد و خواهد داشت. در اصل این وزارتخانه به نفوذ عوامل بیگانه کاملا حساسیت داشته و در مورد مصادیق آن نیز اشراف اطلاعاتی دارد و تا کنون موردی نداشتیم که فردی با مأموریت اطلاعاتی وارد کشور شده باشد مگر آنکه در چتر اطلاعاتی مامورین ما بوده باشد. در مورد مصادیق نیز آقای جیمز داباکیس که از سناتورهای ایالتی است در قالب توریست درخواست روادید کرده و وارد ایران شده و با اشراف اطلاعاتی نیروهای ما بدون هیچ ارتباط با شرکت دولتی یا خصوصی از کشور خارج شده است ایشان یک بار هم در سال ۱۳۹۰ به ایران آمده بود. در خصوص همکاری بنیاد ملی بازی های رایانه ای با شرکت فرانسوی گیم کانکشن نیز با توجه به اینکه تولیدکنندگان بازی های رایانه ای در کشورمان عملکرد بسیار خوبی داشته اند و توجه تولیدکنندگان بازی های رایانه ای دنیا را به خود جلب کرده اند شرکت مزبور که یک موسسه خصوصی است و ارتباطی با دولت ها ندارد و قرار است در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ نشستی در جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و اعلام کرده اند می خواهند برای بازی های ایرانی بازاری تعریف کنند و ما از این طریق می توانیم شاخص ها و ویژگی های فرهنگی کشورمان را در قالب بازی های رایانه ای به دنیال منتقل کنیم. در این خصوص بخش ضد جاسوسی وزارت در همه همایش ها و نشست هایی که جمهوری اسلامی ایران میزبان آنهاست فعال است و بررسی می کند که مدعوین این همایش ها در حوزه تخصصی خود شرکت می کنند و یا در پوشش همایش ها بدنبال جاسوسی هستند و ما مراقبت لازم را در این حوزه داشته و حساسیت های بالایی داریم.

در خصوص سفر یکی از روسای دانشگاه ها به کشورهای خارجی، موردی از ارتباط ایشان با سرویس ها و یا ارتباط سرویس ها با ایشان، علی رغم بررسی ها نداشتیم و در این زمینه مراقبت های لازم را انجام خواهیم داد، پاسخ نمایندگان محترم را دادند. جناب آقای حاجی دلیگانی به نمایندگی از سوی سوال کنندگان، نهایتا از پاسخ وزیر اطلاعات قانع نشدند./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*