بلومبرگ: چین و روسیه در واکنش به تهدیدهای ترامپ پیمان تجارت آزاد امضا می‌کنند

 

خبرگزاری فارس: چین و روسیه در واکنش به تهدیدهای ترامپ پیمان تجارت آزاد امضا می‌کنند

بلومبرگ اعلام کرد: در حاشیه اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا ـ اقیانوسیه موسوم به اپک، رؤسای جمهور چین و روسیه با هم دیدار کردند و قرار است پیمان تجارت آزاد بین دو کشور در واکنش به تهدیدهای ترامپ امضا شود.

به گزارش  بلومبرگ، وزیر امورخارجه چین در بیانیه‌ای و بعد از دیدار رؤسای جمهور دو کشور چین و روسیه در پرو اعلام کرد که این دو کشور پیمان تجارت آزاد امضا خواهند کرد.

نمایندگان  ۲۱ کشور جهان در لیما پایتخت پرو گرد هم آمدند تا درباره موضوعات اقتصادی اعضا تصمیم‌گیری کنند. تجارت آزاد یکی از موضوعات اصلی این اجلاس است.

پیش از این ترامپ رئیس‌جمهور جدید آمریکا بارها و بارها به سیاست‌های تجارت آزاد اوباما ایراد گرفته و اعلام کرده بود که تجارت آزاد ترنس پاسیفیک را لغو می‌کند.

معاهده ترانس پاسیفیک (تی پی پی) با هدف یکسان سازی استانداردهای تجاری بین آمریکا و ۱۱ کشور حاشیه اقیانوس آرام ۵ اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی نهایی شد تا به تعبیر اوباما افزایش سطح مبادلات اقتصادی در پویاترین منطقه جهان، آغازگر فصل جدیدی در سیاست گذاری واشنگتن نسبت به آسیا – پاسیفیک باشد.

چین و روسیه در واکنش به تهدیدهای ترامپ می‌خواهند پیمان تجارت آزاد امضا کنند. چین به عنوان دومین کشور بزرگ اقتصاد جهان نگران است که خروج از تجارت آزاد ترانس پاسیفیک وضعیت اقتصادی آینده این کشور را به خطر اندازد.

رئیس‌جمهور شی‌جی‌پینگ و ولایمیر پوتین رؤسای جمهور دو کشور چین و روسیه در اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در شهر آمریکای جنوبی دیدار کردند.

در سخنرانی دیروز در اجلاس اَپِک (همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوسیه) رئیس‌جمهور چین به تجارت جهانی و همکاری‌ها با اعضا برای باز کردن دروازه‌های جدید و دسترسی بیشتر به سرمایه‌گذاری‌های خارجی قول داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*