اخبار کوتاه/آغاز واردات دام زنده از بازارچه مرزی دوکوهانه

آغاز واردات دام زنده از بازارچه مرزی دوکوهانه
فرماندار نهبندان گفت: واردات دام زنده (سبک و سنگین) از طریق بازارچه های مرزی دوکوهانه صورت می گیرد.
به گزارش امروز خراسان جنوبی، نظافت با اشاره به اینکه واردات دام زنده از بازارچه های مرزی، انجام می شود، تصریح کرد: اولین محموله دام زنده در قرنطینه بازارچه مرزی دوکوهانه مستقر گردیده و از روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه جاری وارد شهرستان نهبندان شده است.  وی اظهار داشت: تعداد ۲۸ نفر شتر و ۲۶۰ راس گوسفند پس از یک وقفه طولانی از کشور همسایه افغانستان وارد قرنطینه دامی بازارچه مرزی دوکوهانه شده است.

حذف پیچ حادثه خیز خرواج محور قاین – بیرجند
عملیات اصلاح و احداث پیچ خرواج در یک باند به روش روسازی و بتنی از ۴ ماه پیش آغاز شده است.  به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیرساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: پیچ خرواج از نقاط حادثه خیزی است که با پیشنهاد پلیس راه این محور ایمن سازی می شود.  رجبی افزود: عملیات احداث پیچ خرواج در یک باند به روش روسازی و بتنی از ۴ ماه پیش با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شده است.  وی با اشاره به اینکه محور بیرجند-قاین یکی از محورهای اصلی خراسان جنوبی است، تصریح کرد: با توجه به افزایش بارترافیکی این محور نسبت به سنوات گذشته و تردد وسایل نقلیه سنگین باربری  تا پایان سال ۹۶ عملیات دوبانده کردن محور بیرجند-قاین به اتمام می رسد.

برگزاری همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی
همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی برگزار شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین رضایی امام جمعه شهرستان بیرجند روز گذشته در همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی گفت: شخصیت دادن به فرزندان از مهمترین الگوهای جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان است. وی با اشاره به اینکه  باید برای بروز اندیشه ها و افکار دانش آموزان به آنها شخصیت و فرصت داد، تصریح کرد: آسیب شناسی و تربیت درست و اصولی فرزندان ابتدا از خانواده و سپس از آموزش و پرورش آغاز شود.  در این مراسم میثاق نامه مبارزه با اعتیاد قرائت شد.

بسته های حمایتی دولت در بخش حمل و نقل به سمت بخش خصوصی هدایت می شود
معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس گفت: راه آهن شرق از دستگاه های ویژه و خاص شهرستان است که در سند توسعه نیز بحث راه آهن را ویژه می بینیم. سید مهدی طلایی در دیدار مدیر راه آهن شرق با اشاره به اینکه شرایط خوبی بر راه آهن حاکم است؛ گفت:  دولت نگاه و توجه ویژه و خاصی به راه آهن دارد. وی افزود: نگاه به پروژه ها هزینه ای است اما دید نسبت به راه آهن سرمایه است و دولت از سرمایه‌گذاری در این بخش مطمئن است.  وی احداث بندر خشک راه آهن را یکی از مزیت های شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به بسته های حمایتی خوبی که دولت در حمل و نقل در نظر گرفته است لازم است این منابع به سمت بخش خصوصی هدایت شود تا از این ظرفیت به شکل مناسب استفاده شود.  مدیر کل راه آهن شرق نیز در این دیدار ضمن اعلام همبستگی، همیاری و تعامل با فرماندار جدید شهرستان طبس گفت: این اداره کل بزرگترین منطقه ریلی کشور است که از بافق شروع شده و تا کاشمر ادامه دارد که در سه استان واقع شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*