چند سالی است که تب سفر به کشورهای همسایه چنان میان گردشگران ایرانی بالا گرفته که برخی هموطنان ما که شاید هنوز بسیاری از جاذبه های گردشگری کشور را ندیده اند در هر تعطیلات چمدان سفر به مقصد ترکیه و ارمنستان و گرجستان می بندند و میلیاردها ارز را از کشور می کنند.

به گزارش روزنامه تویسم، این روزها اما کشورهای همسایه نا امن است و میدان خشونت و ترور و نا امنی و سهم گردشگران ایرانی از سفر به آنجا خاطرات تلخی است که حتی هشدار سفارت ایران در ترکیه را در پی داشته است .

هنوز شوک خبر قتل گردشگر ایرانی در ترکیه کم رنگ نشده خبر ربودن شهروند ایرانی دیگری در ارمنستان به گوش می رسد. روز گذشته خبرگزاری اسپوتنیک روسیه اعلام کرد: یک شهروند ایرانی در شهر آبویان استان کوتایکا در ۱۰ کیلومتری شمال غربی ایروان پایتخت ارمنستان از سوی یک بازرس مالیاتی و همدستانش ربوده و پس از چند ساعت آزاد شد.

رسانه روسی نوشت: یک ایرانی به اداره پلیس استان کوتایکا اعلام کرد که یکی از آشنایان وی فعال در امور بازرگانی ربوده شده است.

این فرد که با نام قاسم معرفی شده است، گفت که مامور مالیاتی کمیته درآمدها در ارمنستان همراه همکار خود شهروند ایرانی را با خودرو به نقطه نامعلومی برد.

به دنبال این اطلاع رسانی و تماس فوری و هشدار آمیز ماموران پلیس، بازرس مالیاتی به سرعت فرد ایرانی ربوده شده را آزاد کرد.

هنوز گزارشی در باره بررسی قضایی پرونده و همچنین انگیزه این اقدام اعلام نشده است.

باید دید که در روزهای آینده ایرانیان با این همه نا امنی همچنان دل به سواحل آفتابی و مسیرهای رویایی کشورهای همسایه می بندند یا اینکه چمدانشان را این بار به سوی مقاصد بکرو ناشناخته سرزمین چهار اقلیم ایران خواهند بست.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*