معاون وزیر بهداشت تشریح کرد :معجزه شیر مادر / افسوس‌های سزارین

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: با فرهنگ‌سازی تغذیه با شیر مادر می‌توان تعداد مرگ و میر نوزادان را تا حدود زیادی کاهش داد،گفت: با فرهنگ‌سازی تغذیه با شیر مادر می‌توان تعداد مرگ و میر نوزادان نیز تا حدود زیادی کاهش داد.

به گزارش تسنیم، علی‌اکبر سیاری – معاون بهداشت وزارت بهداشت در همایش تغذیه شیر مادر در مرکز طبی کودکان اظهار داشت: در گذشته اینکه ما پزشکان تغذیه انحصاری کودک با شیر مادر را تا ۶ ماه قبول کنیم بسیار دشوار بود اما اکنون این فرهنگ در کشور ما متداول شده است و شیر مادر به عنوان ارزشمندترین ماده غذایی برای نوزاد پذیرفته شده است.

سیاری درباره اهمیت تغذیه با شیر مادر گفت: مادری که زایمان می‌کند در ساعت اول باید به نوزاد خود شیر دهد اما به علت تمایل متخصصان و کارشناسان به سزارین، این اقدام کمتر انجام مى‌شود.

به گزارش وزارت بهداشت – وی با اشاره به نیاز به آموزش و فرهنگسازى بیشتر در مورد اهمیت تغذیه با شیر مادر و زایمان طبیعی عنوان کرد: البته در برنامه طرح تحول سلامت امکانات مناسبی برای اتاق‌هاى زایمان فراهم شده و اقدامات خوبی در زمینه زایمان طبیعی انجام شده و شاهد افزایش زایمان طبیعی در این دوره بودیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان با اشاره به نقش تغذیه با شیر مادر در کاهش مرگ و میر کودکان گفت: در حال حاضر سالانه ۲۲ هزار تعداد مرگ در کودکان گزارش می‌شود که مى‌توان به کمک تغذیه صحیح با شیر مادر در کاهش عوامل خطر بیولوژیک و مرگ و میر، گامى موثر برداشت.

عکس

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*