عذرخواهی معاون استاندار از مردم /رتبه سی و یکم استان در آزاد راه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در سومین جلسه کمیسیون اجرایی ایمنی حمل و نقل و مدیریت سوانح رانندگی استان به خاطر وقوع تصادفات جاده ای اخیر از مردم عذر خواهی کرد. نخعی نژاد با اشاره به اینکه طی دو هفته گذشته حوادث تلخ تصادفات در استان همه ما را متاثر کرد و من ابتدا باید به عنوان یکی از کسانی که مسئولیت کار را بر عهده دارم به این خاطر از مردم استان عذرخواهی نمایم و عرض کنم که در راستای بهبود وضعیت راههای استان تمامی تلاش و توان خود را به کار می گیریم.

قدر دانی از رسانه ها

وی از رسانه ها به خاطر اهمیت دادن به این موضوع قدردانی کرد و افزود: محور بیرجند- قاین بیشترین میزان تصادفات را دارد و بحث راهها از چالش های استان خراسان جنوبی است و همه مسئولین کشوری نیز به این امر واقفند لذا در سفر هیات دولت به استان هم بیشترین اعتبارات به بخش راه اختصاص یافت و در بحث اقتصاد مقاومتی نیز سهم خراسان جنوبی ۱۰ درصد سهم کل راههای کشور است.

پیمانکاران بخش راه با وجود مطالبات معوقه کار را تعطیل نکردند

وی با بیان اینکه مردم از مشکلات کمبود اعتبارات مطلع هستند، اظهار کرد: بهترین سال های درآمدی دولت های پس از انقلاب مربوط به سال هایی بود که نفت گران شد و در سال ۹۰ که یکی از این سالها بود سهم راه استان از اعتبارات ۵/۱۷ درصد تعیین گردید در حالی که سال گذشته با وجود مشکلات فراوان درآمدی دولت و قیمت پایین نفت این رقم ۱۲ درصد بود که به نسبت وضعیت موجود رقم مناسبی است. معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با ذکر این نکته که تلاش فوق العاده ای برای جذب منابع اعتباری بیشتر داریم، افزود: از پیمانکاران بخش راه استان که با وجود مطالبات معوقشان کار را تعطیل نکرده اند کمال تشکر را داریم و امیدواریم که با همدلی و همراهی همه مسئولین به ویژه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم در جذب اعتبارات بیشتر موفق عمل کنیم زیرا جذب اعتبارات در کشور ما مبتنی بر چانه زنی است.

امسال ۱۵۶ کیلومتر به بزرگراه های استان اضافه می شود

وی با اشاره به اینکه مهندس پرویزی استاندار خراسان جنوبی اولین سفر خود را در تهران به پیگیری مطالبات استان در بخش راه اختصاص داد و توجه بیشتر دولت به این بخش را خواستار شد، گفت: ما هم پشتیبانی لازم را از دوستانمان در راه و شهرسازی استان خواهیم داشت. نخعی نژاد با تاکید بر اینکه مشکل راهها فقط به استان ما محدود نمی شود، گفت: باید از ظرفیت های استانهای همجوار نیز در افزایش سقف اعتبارات بخش راه استفاده کنیم و همه ما و از جمله رسانه ها این مطالبات را داشته باشند. وی با بیان اینکه امسال حداقل ۱۵۶ کیلومتر به بزرگراه های استان اضافه می شود، گفت: حدود ۲۳۰ کیلومتر باند دوم در استان آماده آسفالت است و مشکل عمده کمبود اعتبارات می باشد که تلاش می کنیم امسال ۲۳۰ کیلومتر باند دوم آماده آسفالت را تکمیل کرده و برای سال آینده نیز اعتبارات بیشتر به بخش راه اختصاص دهیم.

ضرورت فرهنگ سازی و جدیت در اعمال قانون

وی تصریح کرد: ۵ یا ۶ نقطه پر حادثه مد نظر پلیس راه استان به هر نحو ممکن باید رفع نقص شود و رفع مشکل سایر نقاط حادثه خیز را نیز با جدیت پیگیری گردد. وی گفت: جذب اعتبارات ملی برای این منظور در دستور کار باشد و ما هم در بحث اعتبارات استانی کمک خواهیم کرد.

تثبیت پروژه های بزرگراه و راه آهن در برنامه ششم

معاون استاندار بر ضرورت پیگیری ویژه برای تثبیت پروژه بزرگراه ها و راه آهن استان در برنامه ششم تاکید کرد و با درخواست از مردم مبنی بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی، گفت: باید به مباحث آموزشی و فرهنگ سازی و اعمال قانون در خصوص متخلفین بیشتر توجه شود و خودروهای افراد مختلف متوقف گردد. وی افزود: باید با مردم صادقانه برخورد کرده و اطلاعات لازم را در اختیارشان قرار دهیم و موانع کار را با آنها در میان بگذاریم.

رتبه ۳۱ در آزاد راه

مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش راه استان از آماده سازی و تکمیل ۱۵۸ کیلومتر از باندهای دوم، افزایش ۸۳ درصدی باندهای دوم، تکمیل و آسفالت ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی، روکش آسفالت ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان و تکمیل و بهره برداری از ۱۸ کیلومتر روشنایی در سطح راههای استان به عنوان مهمترین برنامه های بخش راه خراسان جنوبی در سال ۹۵ نام برد. جعفری طول راههای استان را در مجموع ۱۶۹۰۰ کیلومتر ذکر کرد و گفت: خراسان جنوبی در راه های اصلی رتبه هفتم، در راه های فرعی رتبه پنجم، راه های شریانی رتبه پنجم در آزاد راه ها رتبه سی و یکم، بزرگراه ها رتبه سیزدهم و در راه های روستایی آسفالته و شوسه رتبه پنجم را در کشور در اختیار دارد. وی از رشد ۱۶۵ درصدی اعتبارات ملی استان در بخش راه در سال ۹۴ خبر داد و گفت: استان برای رسیدن به متوسط کشوری نیازمند احداث ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی و ۱۰۰ کیلومتر آزاد راه می باشد.

۴۰۰ میلیارد ریال معوقات پیمانکاران راه های استان

به گفته جعفری طی سال های ۹۳ و ۹۴، مجموعاً ۹۷ کیلومتر باند دوم در دو مرحله افتتاح شد و بزرگراه های استان از ۳۰۰ کیلومتر به حدود ۴۰۰ کیلومتر افزایش یافت. وی معوقات پیمانکاران در باندهای دوم استان را ۳۰۰ میلیارد ریال و در سایر بخش های راه یکصد میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: برای سال ۹۵ احداث ۵۹ کیلومتر راه اصلی و فرعی را در برنامه داریم.

وی با بیان اینکه ۹۶ درصد جمعیت بالای ۲۰ خانوار روستایی استان از راه آسفالته برخوردارند، گفت: برای برخورداری کامل در این بخش به آسفالت ۶۶۸ کیلومتر راه روستایی نیازمندیم.

جان باختن ۱۶۰ نفر در حوادث جاده ای سال گذشته

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه ۴۶ درصد راههای روستایی استان آسفالت است، افزود: در سال ۹۴ تعداد تلفات حوادث رانندگی استان ۱۸۵ نفر بود که ۱۶۰ نفر در حوادث برون شهری جان خود را از دست داده اند.

۶۹ کشته و ۸۲۴ مجروح در تصادفات ۴ ماهه اول امسال

رئیس پلیس راه استان هم در این جلسه گفت: در چهار ماهه اول سال ۹۵ تعداد ۶۹ نفر در ۵۰ تصادف برون شهری استان جان باخته و ۷۲۴ نفر نیز در ۴۰۷ تصادف مجروح شده اند. ضمن اینکه عدم توجه به جلو با ۴۱ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۴ درصد و انحراف و تجاوز به چپ با ۱۱ درصد بیشترین علل تصادفات فوتی و جرحی استان می باشد. سرهنگ رضایی از شناسایی ۵۳ نقطه حادثه خیز و ۱۵۲ نقطه مستعد وقوع حوادث در استان خبر داد و گفت: ۷ نقطه از این نقاط حادثه خیز با رفع نقص حذف شده است و برای ۴۶ نقطه باقیمانده اقدامات کوتاه مدت انجام شده که البته به دلایلی اثر بخشی لازم را ندارد.

ضرورت تسریع در روند احداث پلیس راه سربیشه- ماهیرود

وی از پیچ خرواج، پیچ نوزاچ، تقاطع کیلومتر ۳۰ تا ۴۵ محور بیرجند- قاین، تقاطع کیلومتر ۲۵ تا ۳۵ محور بیرجند-قاین و تقاطع کیلومتر ۱۰ تا ۲۵ محور طبس- بشرویه به عنوان نقاط حادثه خیز اولویت دار استان نام برد و خواستار تسریع در رفع نقص این نقاط شد. وی همچنین تسریع در روند احداث پلیس راه سربیشه- ماهیرود را خواستار شد. قاسمی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان نیز در این جلسه با بیان اینکه با توجه به وجود تاسیسات در حریم زمین پلیس راه سربیشه، به محض انجام کارهای ایمن سازی احداث ساختمان پلیس راه آغاز می شود، گفت: در بحث استقرار دوربین ها و سامانه های جاده ای نیز در مرحله اول استقرار ۵۱ سامانه در ۴۲ نقطه تا پایان مردادماه به پایان می رسد. در مرحله دوم در محورهای خوسف- عرب آباد، قاین- خضری و نهبندان- دشتک کار جانمایی دوربین ها انجام و به محض تصویب تا پایان آذرماه نصب و راه اندازی می گردد. در مرحله سوم نیز کار مکان یابی دوربین ها در محور های طبس- اصفهان و طبس-دیهوک انجام و همزمان با مرحله دوم اجرایی خواهدشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*