تصویب ۲۶ میلیارد ریال برای سایت اداری بیرجند

فاز دوم ساخت ساختمانهای اداری در سایت اداری بیرجند ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اینکه برای اجرای فاز دوم ساخت ادارهها در سایت اداری بیرجند ۱۳ هزار متر مربع زمین تحویل گرفتهایم، گفت: با رایزنیهای انجام شده موافقت ساخت ۲ اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز اداره کل عشایر استان را دریافت کردهایم.

مهندس جعفری از پیگیری ساخت ۲ اداره دیگر نیز خبر داد و افزود: تا نهایی شدن اعتبارات و مساحتی که قرار است برای آن دو اداره در نظر گرفته شود نمی توان درباره آن اطلاعات بیشتری را ارائه داد.

وی درباره مساحتی که برای ساخت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سایت اداری در نظر گرفته شده اعلام کرد: برای این اداره کل ۴۰۰ متر زمین در نظر گرفته شده اما با توجه به تأخیری که در ساخت ساختمان اداره کل آموزش و پرورش وجود دارد تا تکمیل ساختمان آموزش و پرورش ساختمان دیگری را شروع نخواهیم کرد.

وی با اشاره به تجربهای که در ساخت چندین پروژه و نیمه تمام ماندن آنها داشته است، عنوان کرد: این تجربه نشان می دهد تا زمانی که یک پروژه را به جای خوبی نرسانده ایم پروژه دیگری را شروع نکنیم.

از نظر وی یک پروژه کامل بهتر از چند پروژه نیمه تمام است، ادامه داد: امسال حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای پروژههای نیمه تمام سایت اداری مصوب شده است که از این مبلغ یک میلیارد تومان بدهی اداره کل به پیمانکار است.

جعفری یادآور شد: در فاز اول سایت اداری بیرجند ۹ اداره کل در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع توسط راه و شهرسازی استان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت که شامل ادارههای کل بازرسی، اقتصاد و دارایی، هواشناسی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت احوال، ثبت اسناد، نوسازی مدارس، بهزستی و ورزش و جوانان است.

وی میزان پیشرفت کار را به میزان تخصیص اعتبارات ارتباط داد و افزود: سال گذشته درصد تخصیص ها به نحوی بود که در برخی قسمتها با کاهش اعتبار مواجه شدیم.

وی در این راستا از کاهش ۸۰ درصدی اعتبارات ایمنی راه های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: امیدواریم امسال به این حوزه توجه ویژه ای شود.

مهندس جعفری تصریح کرد: اصلاح و کنترل نقاط حادثه خیز راه های خراسان جنوبی نیازمند تزریق اعتبار است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸ هزار کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد، افزود: این در حالی است که ۵۰ درصد تصادفات جاده ای استان در محورهای روستایی رخ می دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: کنترل و امنیت جاده ای این مسیرها از توان یک دستگاه خارج بوده و مشارکت همه نهادهای ذیربط را می طلبد.

وی با اشاره به علل وقوع تصادفات در جاده های استان، افزود: متأسفانه خراسان جنوبی رتبه دوم کشوری را در زمینه افزایش سرعت دارا است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*