بیف استروگانف –

 

  •  
  • مواد لازم برای ۴ نفر: *گوشت فیله گوساله: ۵۰۰ گرم *قارچ: ۲۵۰ گرم *پیاز: ۱ عدد *خامه: ۱ پیمانه (۱۰۰ گرم) *کره: ۵۰ گرم *آبلیمو: ۱ قاشق سوپخوری *شیر: ۱ فنجان *رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری *آرد: ۱ قاشق غذاخوری *نمک و فلفل: به میزان لازم *پودر سیر: در صورت دلخواه به میزان لازم *شوید یا جعفری خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری *سیب زمینی خلال شده: به مقدار لازم *روغن: به مقدار دلخواه*
  • چگونگی تهیه:

    بیف استروگانف یک غذای روسی است که به روشهای گوناگون آماده می شود. ما در زیر روشی را که در کشورمان رایج هست را بیان می کنیم.
    ابتدا خامه را با آب لیمو مخلوط کرده و در یخچال به مدت ۲ الی ۳ ساعت قرار می دهیم. سپس پیاز را خلال کرده و در تابه ای که کره در آن قرار دارد ریخته تا کمی سرخ شود و سبک شود. سپس قارچها را به آن اضافه می کنیم و حرارت را کم کرده به قدری که فقط ظرف گرم باشد بعد گوشت را به صورت نوارهای باریک برش زده و در تابه ای دیگر سرخ می کنیم. این کار را می توان با روغن یا کره انجام داد و بعد از اینکه گوشت کمی رنگ عوض کرد ما می توانیم مایعی را آماده کرده و به آن اضافه کنیم. این سس می تواند به دو صورت آماده شود.
    روش اول: کره را در تابه ریخته و آرد را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم بعد به آن رب گوجه فرنگی اضافه کرده و آنرا به گوشت اضافه می کنیم.
    روش دوم: کره را در تابه ریخته بعد آرد به آن اضافه می کنیم سپس شیر را به آن اضافه کرده و رقیق که شد به گوشت اضافه می کنیم.
    سپس کمی آب گوشت و سس اضافه شده می افزاییم و می گذاریم به مدت ۵ دقیقه بپزد. بعد خامه را به پیاز و قارچ اضافه می کنیم و آنرا مخلوط کرده و به مواد درون قابلمه اضافه می کنیم. سپس مواد را در درون ظرفی ریخته و روی آنرا با سیب زمینی خلال شده و جعفری یا شوید ساطوری شده تزیین می کنیم.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*