بانک ها عامل تعطیلی ۵۲ درصد واحدهای تولیدی استان

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه ۶۰ درصد اشتغال استان در بخش صنایع کوچک و متوسط است،گفت: :مشکل تامین نقدینگی، نبودن بازار فروش وافزایش قیمت تمام شده ،از عمده مشکلات واحدهای صنعتی است. مهندس عباس جرجانی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با تبریک ۲۱ مرداد روز حمایت از صنایع کوچک گفت: حدود ۹۵ درصد صنایع استان جزء صنایع کوچک و متوسط هستند. به گفته وی حدود ۹۲ درصد صنایع کشور نیز کوچک و متوسط هستند چرا که این صنایع انعطاف، مدیریت و تغییر گرایش بهتری دارند و در مجموع در کنار آن ها واحدهای بزرگ راه اندازی می‌شود.مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اشتغال استان در بخش صنایع کوچک و متوسط است و این افراد در واحدهای زیر ۵۰ نفر مشغول به کار هستند،اظهار کرد: تعدادی از واحدها در استان با ظرفیت ۵۰ درصد به پایین کار می‌کنند که باید مورد حمایت قرار گیرند چرا که برگشت آن‌ها پس از تعطیلی بسیار دشوار خواهد بود.

مهندس جرجانی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد پروانه‌های صادر شده وابسته به صنعت ساختمان است، گفت: صنعت ساختمان در بازار مصالح تاثیر گذار است که دولت در راستای بهبود وضعیت افزایش وام مسکن را اجرایی کرده است.وی در ادامه به مشکلات صنایع استان اشاره کرد،گفت:مشکل تامین نقدینگی،مشکل نبود بازار فروش و افزایش قیمت تولید تمام شده محصولات، از عمده مشکلات واحدهای صنعتی است.مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه واحدی که نتواند بازار خود را تامین کند باید تسهیلات بگیرد، گفت: برخی از الگوهای مصرف تغییر کرده که در این راستا به واحدها موضوع تغییر الگو را پیشنهاد کرده‌ایم.وی افزایش قیمت تولید را از مشکلات تولید عنوان کرد و افزود: مشکلات بانکی با ۵۲ درصد از بیشترین علل تعطیلی واحدها در استان بوده است.مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با اشاره به تسهیلات ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت به واحدها در کشور، گفت: سهم استان خراسان جنوبی ۴۰۴ میلیارد تومان است که در صورت نیاز قابل افزایش است.

۴۷۱ واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت‌نام کردند

به گفته وی تاکنون ۴۷۱ واحد تولیدی در سیستم بهینه یاب ثبت نام کرده اند و ۲۲۵ واحد توسط کارگروه استانی بررسی شده اند که به بانک ها معرفی می شوند. مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان ادامه داد: در حالی که پایان شهریور سایت بسته می شود اما هنوز برخی از واحدها مراجعه نکرده اند. وی با بیان اینکه در اوایل ماه جاری دیوان عدالت اداری مشکل چک برگشتی را با حذف ماده ۲۹ حل کرد و اکنون برای تامین منابع مالی مشکلی نداریم،افزود:برای واحدهای صنعتی که مشکل ضمانت نامه دارند نیز توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری مشکل را برطرف می کنیم.وی با گلایه از اینکه برخی از مردم در داخل استان از محصولات استانی حمایت نمی کنند، گفت: باید مردم برای حمایت از محصولات داخلی استان تشویق شوند و در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اضافه کرد: ۹۰ درصد واحدها باید برای تبلیغ وقت بگذارند چرا که تبلیغات هزینه نیست.جرجانی گفت: در موضوع سنگ مشکل اساسی وضعیت ساخت و ساز است.وی با اشاره به اینکه برخی از واحدهای صنعتی استان واقعا وابسته هستند، گفت: بحث عمده این است که حداقل فرآوری انجام شود.وی در ادامه به رابطه صنعت و دانشگاه در استان اشاره کرد و افزود: تولید عرقی جات از عناب و تولید انواع آنتی اکسیدان و رنگ گیاهی از محصولات داخل استان، نمونه ای از این ارتباط است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، بازاریابی را از موثرترین کارها در رونق تولید عنوان کرد و گفت: باید محصولات استان را بخریم تا کیفیت محصولات بالا رود.

امضای قرارداد فرابورس

جرجانی از امضاء قرارداد با فرابورس ایران خبر داد و گفت: بازارفرابورس یک بازار مفید برای تامین سرمایه واحدهای صنعتی است که می توانند از طریق آن تامین نقدینگی داشته باشند. وی به افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی قاین با هزینه سه میلیارد تومان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در هفته دولت سه واحد صنعتی و دو پروژه عمرانی در استان افتتاح می شود. مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان با بیان اینکه پساب تصفیه‌خانه برای فضای سبز شهرک‌های صنعتی استفاده خواهد شد، گفت: آتش نشانی شهرک صنعتی قاین نیز در هفته دولت افتتاح خواهد شد.به گفته وی در انتهای سال ۹۳، ساخت واحد فرآوری خاک‌های معدنی و صنعتی(بنتونیت) آغاز شد و با تسهیلات صندوق ذخیره ارزی به پایان رسید و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

واحد تولیدی

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*