اخبار کوتاه

افشاگری جدید درباره پرداختهای نجومی

محمد هاشمی رئیس دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: باید بدانیم که آیا دریافتی های غیر متعارف تنها محدود به مدیران دولتی است یا اینکه طیف وسیعتری را از مدیران نهادها و دستگاه ها دربرمی گیرد؟ از سوی دیگر باید بدانیم که دریافتی های غیر متعارف مدیران از چه زمانی شروع شده و به اصطلاح سرآغاز این رویکرد از چه زمانی بوده است؟ به عنوان نمونه دریافتی های شهردار تهران تا جایی که من شنیدم درصدی از درآمدهای شهرداری است که به عنوان سهم شهردار به وی پرداخت می شود. نمونه دیگر اماکن متبرکه مانند آستان قدس رضوی است که درصدی از درآمد موقوفات به متولی داده می شود. نمونه دیگر، روال دادن حق کشف به افراد توسط برخی نهادهای نظامی و انتظامی است. بنابراین دریافتی های هنگفت منحصر به قوه مجریه یا دولت نیست.بحث ها و پرونده هایی هم در خصوص دریافت های غیر متعارف برخی نمایندگان مجلس مطرح بوده است. همانطور که گفتم این بحث دریافتی های کلان و غیر متعارف مدیران منحصر به قوه مجریه نیست.

انتقاد مشاور رئیس‌جمهور از تیم رسانه‌ای دولت

صالحی امیری با انتقاد از نحوه رویکرد تیم رسانه‌ای دولت، گفت: متاسفانه به دلیل ضعف تیم رسانه ای دولت بسیاری از زوایای فیش های حقوق برای مردم پنهان مانده است و افکار عمومی اطلاعی از آن ندارند. در برخی از تعیین حقوق و دستمزدها دولت نمی تواند ورود نماید و برخی نیز نیازمند اصلاح قوانین است. مشاور رییس جمهور که چندی پیش خود فیش حقوق اش را منتشر کرد، گفت: انتشار فیش‌های حقوقی برای تخریب دولت شروع شد در غیر این صورت چرا تا کنون از بررسی حقوق و دستمزهای سایرین افراد شاغل در قوا و نهادها و سازمان ها و بنیاد ها و … بحثی به میان نیامده است.

واکنش مطهری به پیامک تهدیدآمیز به خبرنگاران

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از وزارت اطلاعات و پلیس فتا خواست منشاء پیامکهای تهدید آمیز ارسالی به برخی خبرنگاران را مشخص کنند. علی مطهری با اشاره به ارسال پیامک‌های تهدید آمیز به برخی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای گفت: هیات نظارت بر مطبوعات نهاد متولی رسانه‌هاست و سایر نهادها حق دخالت در این حوزه را ندارند ؛ بنابراین موارد این چنینی باید از طریق هیات نظارت به مطبوعات اعلام شود. وی افزود:‌ ارسال چنین پیامک‌هایی موجب ایجاد نگرانی در اهالی رسانه شده و لذا پلیس فتا و وزارت اطلاعات باید به سرعت منشاء این پیامک‌ها را روشن کنند و نتیجه را به اطلاع مردم و رسانه‌ها برسانند و خاطی یا خاطیان به قوه‌قضاییه معرفی شوند.ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

گفته می شود

حجت‌الاسلام ناطق نوری درباره موضوع فیش‌های حقوقی و پرداخت‌های غیرقانونی برخی مدیران و اینکه آیا دفتر مقام معظم رهبری به این موضوع ورود می‌کند یا خیر، عنوان داشت: «ورود به این موضوع، وظیفه سازمان بازرسی کل کشور است. من بازرس مقام معظم رهبری هستم و اگر ایشان دستور بدهند، در قضیه فیش‌های حقوقی وارد خواهم شد.»

طیب‌نیا برای مدیران سقف حقوقی تعیین کرد

علی طیب‌نیا وزیراقتصاد گفت: تعیین سقف حقوقی برای مدیران را من به شرکت‌ها ابلاغ کرده‌ام که سقف پرداخت‌ها فعلا محدود شود تا تصمیمات اساسی در زمینه موضوع پرداخت‌ها اتخاذ و اعمال شود. در روزهای گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه حداکثر دریافتی مدیران عامل بانک‌ها ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد. همچنین حداکثر دریافتی ماهانه مدیران عامل شرکت‌ها ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد.

گفته می شود  ماجرای فیش‌های حقوقی با ارقام نجومی موضوع ساده‌ای نیست که بشود با یک عذرخواهی یا حتی برکناری متخلفان آن را فراموش کرد. عزل روسای بانک‌ها چاره جبران تخلفات اقتصادی نیست و بهتر است رئیس‌جمهور در اندیشه تغییر وزیر اقتصاد باشد تا شاید با این اقدام تا حدودی از میزان بی‌اعتمادی پدید آمده به سیستم بانکی کشور که اکنون در دوران پساتحریم روزهای حساس و سرنوشت‌سازی را می‌گذراند، بکاهد.

حقوق ۴ مدیر دولتی تهران اعلام شد

چهار مدیر دولتی استان تهران حقوق دریافتی خود از دولت را اعلام کردند.نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران که پیش از این معاون استاندار بوده است حقوق دریافتی خود را ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد.عسکری معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران هم با ۲۲ سال سابقه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق خود رااعلام کرد.ضرغامی مدیرکل ارشاد استان تهران هم حقوق و مزایای خود را ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و خسروآبادی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری هم حقوق دریافتی خود را حدود ۴ میلیون تومان اعلام کرد. چه خوب است مدیران خراسان جنوبی نیز حقوق دریافتی خود را اعلام کنند

رییس جمهور سریال ماه رمضان را تعقیب می کند؟!

در حاشیه دیدار اهالی فرهنگ و هنر با رییس جمهور که مهمانان زیادی داشت،از بین بازیگران چند هنر مند و بازیگر توجه ویژه ای به آنها شد. بعد از اینکه علی نصیریان افطار را با دکتر روحانی صرف کرد،مهمانان، گروهی و بعضا چند نفر و تک نفره برای دیدار و گفتگو به ملاقات رییس جمهور رفتند. در این بین توجه به پوریا پورسرخ جالب توجه بود.پورسرخ ابتدا از سوی جنتی وزیر ارشاد به عنوان یکی از سفیران خیریه روشنای امید به رییس جمهور معرفی شد. دکتر روحانی خطاب به پورسرخ گفت :«خسته نباشید، سریال شما را که این شب ها در آن نقش منفی ایفا می کنی دنبال می کنم. موفق باشی.»در ادامه الهام حمیدی هم بعنوان بازیگر و ایفا کننده نقش های ارزشی و ماندگار از سوی وزیر به دکتر روحانی معرفی و از سوی وی تمجید شد.

گفته می شود

با وجود تاکید سخنگوی وزارت کشور مبنی بر پایان یافتن روند تغییر استانداران، یک منبع آگاه در وزارت کشور خبر داد که قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی طی روزهای آتی جای خود را به یک استاندار جدید خواهد داد. حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور، هفته گذشته خبر داده بود که روند تغییر استانداران در کشور به پایان رسیده و از این پس هیچ یک از استانداران کشور تغییر نخواهد کرد اما جابجایی فرمانداران ادامه خواهد داشت. با وجود این موضوع، یک منبع آگاه در وزارت کشور خبر داد که گزینه بعدی تغییر و تحولات از سوی وزارت کشور در سطح استانداری‌ها در آذربایجان غربی رخ خواهد داد و طی روز‌های آتی قربانعلی سعادت، استاندار فعلی آذربایجان غربی از سمت خود برکنار خواهد شد و جای خود را به یک استاندار جدید خواهد داد.

احضار معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به دادسرا

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد رسما به دادسرا احضار شد.یک منبع آگاه اعلام کرد حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی شکایت یک ماهنامه رسما به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شده است و باید از خود دفاع کند.

شرط ایران برای آغاز عمره

سرپرست حجاج ایرانی در گفت وگویی، روند مذاکرات ایران با عربستان در مورد اعزام زائران به حج، شرط کشورمان برای اعزام به عمره، روند نامناسب پرداخت غرامت به حجاج ایرانی صدمه دیده در حوادث منا و مسجد الحرام، سهمیه حج ایران در سال های آینده و نتیجه تحقیقات در مورد عوامل حادثه منا و پیامدهای آن را تشریح کرد. قاضی عسگر در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد حج عمره، گفت: مساله عمره متفاوت است. در خصوص عمره مشکلی نداشتیم. اما در حادثه فرودگاه جده، ماموران خطاکار سعودی جنایت کرده که از نظر قانونی بسیار خطرناک است و آبروی عربستان را برد.وی با اشاره به اینکه این دو مامور امنیت گردشگری دینی عربستان را به خطر انداختند، گفت: این افراد خطاکار باید ماه اول محاکمه می شدند و برخورد می شد، اما نتیجه تعلل ریاض تعطیلی عمره توسط ایران بود. وی گفت که به مقامات عربستان اعلام شده است اگر این دو مامور مجازات و رسما اعلام شود ایران مقدمات برگزاری عمره را انجام می دهد.

گفته می شود

محسن رفیق‌دوست، اولین وزیر سپاه در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر هست، فیش حقوقی خود را منتشر کند، گفت: بنده به مدت ۶ سال است که نه از سپاه و نه از بنیاد حقوقی دریافت نمی‌کنم زیرا احتیاجی ندارم و بر حسب علاقه و وظیفه مشغول به کار هستم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*