گفته می شود

گفته می شود
هیبت الله آخوندزاده، رهبر جدید طالبان، با انتشار اولین پیام صوتی بعد از رهبری این گروه با تجلیل از ملا محمد عمر و ملا اختر محمد منصور، رهبران پیشین طالبان، اعلام کرد که راه آنان را ادامه خواهد داد. وی افزوده: «باید شفاف بگویم که ما در دو بخش نظامی و سیاسی راهکار مشخص داریم و باور ما این است که افغانستان از جانب متجاوزان اشغال شده و جهاد برای بیرون راندن اشغالگران، واجب است». رهبر جدید طالبان گفته: «پیام ما به آمریکایی‌ها و هم‌ردیفان خارجی آنان این است که ملت مسلمان افغان از استعمال زور و تزویر شما ترس ندارند، در مقابله و مبارزه علیه شما، شهادت را هدف و آرمان بزرگ و عالی زندگی خود می‌دانند و شما نمی‌توانید با تداوم حضور نظامیان خود، خللی در مبارزه طالبان ایجاد کنید».

 

 

گفته می شود
انتشار یک سند محرمانه مرتبط با واقعه ۱۱ سپتامبر، موضوعی است که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» به آن پرداخته است. دولت آمریکا سندی را منتشر کرده که گوشه‌ای از ارتباطات خاندان سعودی با حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های تجارت جهانی نیویورک را نمایان می‌کند. این سند که به «فایل ۱۷» معروف شده، حاوی اسامی افرادی است که بازرپرسان پرونده تصور می‌کنند با این حمله مرتبط بوده‌اند. باب گراهام، سناتور سابق دموکرات که ریاست مشترک تحقیقات کنگره در مورد حادثه یازده سپتامبر را بر عهده داشته، می‌گوید: «بخش اعظم اطلاعاتی که در فایل ۱۷ آمده، بر اساس محتویات «۲۸ صفحه» است». در این سند، اسامی افرادی که هواپیماربایان در طول اقامت در ایالات متحده با آن‌ها در تماس بوده‌اند، ذکر شده است. برخی از افرادی که نام آن‌ها در فهرست آمده، دیپلمات‌های سعودی هستند.

 

 

گفته می شود
شبکه خبری «الجزیره» مصاحبه‌ای را با معاون مشاور امنیت ملی آمریکا منتشر کرده که در آن، درباره موضوع توافق هسته‌ای مطالبی مطرح شده است. وی در دفاع از دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران گفته: «ما تلاش کردیم بهترین استدلال‌ها را درباره توافق هسته‌ای بیان کنیم. این استدلال‌ها در حقایق ریشه داشت. بهترین دفاعی که امروز می‌توانیم مطرح کنیم این است که اگر به نحوه اجرایی شدن توافق هسته‌ای نگاه کنیم می‌بینیم که این روند مطابق رویه‌ای بود که ما می‌گفتیم به طوری که ایران ذخایرش را از کشور خارج کرده و سانتریفیوژهای ایران تحت نظارت بین المللی قرار گرفته است و قلب رآکتور آب سنگین اراک با بتن پر شده و بازرسان در ایران حضور دارند». وی در بخش‌های دیگری از این مصاحبه درباره حضور ایران در عراق و سوریه نیز اظهاراتی مطرح کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*