اخبار سیاسی

دستور مستقیم احمدی نژاد برای پیگیری کار حبیب در ایران

محمود احمدی نژاد به وزیر ارشاد دولتش دستور داده بود که شخصا پی گیری کند که زمینه فعالیت هنری حبیب فراهم شود.

 

 

 

 

 

 

 

دولت قبل قبح اختلاس را از بین برد
حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتمادملی، گفت: در همه دولت‌ها این پرداخت‌ها وجود داشته است و هر دولتی تلاش کرده به نوعی با آن مقابله کند، با این تفاوت که در دولت‌های نهم و دهم مدیران دولتی از اینکه این دریافت‌ها و پرداخت‌‌ها هر چه نجومی‌‌تر باشد، ابایی نداشتند. از نظر آن‌ها این مسئله اشکالی نداشت تا جایی که حتی قبح اختلاس هم در دولت‌های نهم و دهم از بین رفته بود. بعد از پیروزی انقلاب اختلاس پدیده شومی شناخته می‌شد و معتقد بودیم در رژیم گذشته اختلاس و دزدی از بیت‌المال وجود داشت، اما در نظام جمهوری اسلامی چنین چیزی به هیچ عنوان متصور نبود. در دولت‌های نهم و دهم پدیده اختلاس به‌قدری رواج پیدا کرد که قبح آن از بین رفت. اختلاس‌های هزاران میلیاردی انجام گرفت و پیگیری هم نشد. الان آن‌ها که مرتکب اختلاس شدند یا فرار کردند یا هنوز در زندان هستند و اموال بیت‌المال را مسترد نکردند یا برخی افراد با جریمه اندک تبرئه شدند، در حالیکه با این اختلاس‌ها حیثیت نظام خدشه‌دار شد و بیت‌المال مورد تعرض قرار گرفت اما اختلاس‌کنندگان بدون برخورد جدی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

گفته می شود

موسی قربانی نماینده ۴ دوره مجلس گفته احمدی نژاد حتما در انتخابات حاضر خواهد شد منتهی به شرطی که بتواند موانع ایجاد شده را از پیش پای خود بردارد. در زمان ریاست‌جمهوری او اتفاقات زیادی افتاد. احمدی‌نژاد اعلام کرد قانون را اجرا نمی‌کنم و اجرا هم نکرد. دستورات رهبری را با کندی یا با ناراحتی اجرا می‌کرد. هنوز کشور ما به گونه‌ای نیست که مسئولی بتواند از فرمایشات رهبری سرپیچی کند. برخی از مردم که به احمدی‌نژاد رای دادند، نگران تکرار این رفتار در صورت حضور و پیروزی او در انتخابات سال آینده هستند
 

 

 
هزینه سیگار رهبر کره شمالی
منابع انگلیسی می‌گویند رهبر جوان کره‌شمالی ۲۹ میلیون پوند برای انواع سیگار برای خود و دوستانش هزینه کرده است. کیم جونگ اون، رهبر جوان و سیگاردوست کره‌شمالی تاکنون ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار پوند برای خرید بهترین تنباکو برای خود و دوستانش هزینه کرده و این در حالی است که میلیون‌ها تن از ساکنان این کشور منزوی از تهیه غذا عاجزند می‌کنند. رهبر کره‌شمالی ۷۰۰ هزار پوند برای سیگار معمولی و سیگارهای کوچک هزینه کرده است. او همچنین ۸۸ هزار پوند برای خرید ماشین دست‌دوم رول کردن ورق‌های سیگار برگ با تنباکوی داخلی هزینه کرده است. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرد
 
کرباسچی: حقوق‌ نامتعارف میراث قبل است
دبیرکل حزب کارگزاران تاکید کرد: در دولت قبل انقدر فجایع مالی و فسادهای اقتصادی گسترده بود که مسئله‌ای مثل حقوق‌های چند ده میلیونی عده‌ای در برابر این مفاسد موضوع قابل توجهی نبود.غلامحسین کرباسچی، با اشاره به سریال به اصطلاح افشای فیش‌های حقوقی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم در این دولت و در این سه سال برخی حقوق‌ها این‌چنین افزایش چشمگیری یافته باشد، عنوان کرد: عمده اینها میراث قبلی‌هاست. در دولت قبل هم مطالبی راجع به حقوق‌های غیرطبیعی برخی افراد مطالبی منتشر می‌شد اما کسانی که آن روزها از آن دولت  حمایت می‌کردند دلواپس این مسائل نبودند. مطبوعات و محافلی که این روزها به مسائل مربوط به حقوق‌های نامتعارف و ارتباط دادن آن به دولت یازدهم دامن می‌زنند، در گذشته اصلا به دنبال مطرح کردن این مسائل نبودند.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: دولت گذشته خیلی راحت از کنار مفاسد میلیاردی عبور می‌کرد، بنابراین تعجبی ندارد اگر در مقابل حقوق‌های بیست‌ یا سی میلیونی بی‌تفاوت باشد.این مطلب در ایلنا منتشر شده است.

 

گفته می شود
محمدعلی بشارتی مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از پرداخت حقوقهای نجومی به برخی مدیران دولتی، گفت: قانون «نظام هماهنگ  پرداخت» که در مجلس تصویب شده است باید با جدیت پیگیری شود.وی با بیان اینکه دریافتی دولتیها و مجلسیها  قابل قبول است، افزود: بعضی از مدیران در بیش از ۱۲ اجلاس شرکت کرده و برای هر اجلاس رقمهای نجومی دریافت می‌کنند.بشارتی با اشاره به سوابق خدمتی‌اش، اظهارکرد: بنده بعد از ۵۰ سال بازنشستگی و خدمت در سپاه پاسداران و وزارت کشور، کمتر از ۵ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنم.وزیر پیشین کشور با بیان اینکه در کشور بعضی از افراد ۷۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، گفت: اینها برای جمهوری اسلامی و مردم ایثاگر ما که در هر شرایطی از انقلاب و رهبری حمایت کردند، خوب نیست.

 

فیش حقوقی صالحی امیری
سیدرضا صالحی امیری با انتشار تصویر فیش حقوقی خود در کانال تلگرامش نوشت: به دنبال پیشنهاد برخی دوستان و در راستای شفافیت و پاسخگویی به افکار عمومی، فیش حقوقی اسفند ۱۳۹۴ خود را که قبل از طرح مسائل اخیر است منتشر می‌کنم، البته طبق قانون، این حقوق در سال ۹۵ شامل ۱۲درصد افزایش شده است.معتقدم سطح پرداخت حقوق در دولت عادلانه و در چارچوب قانون است و اگر موارد خاصی چه در دولت و چه در خارج از دولت، حقوق‌های نامتعارف پرداخت شده حتی اگر چارچوب قانونی داشته باشد نیازمند بررسی و برخورد است.
بسته دوشنبه
حقوق صفار هرندی در دوران وزارتش چقدر بود؟
سید یاسر جبرائیلی، در کانال تلگرامی اش درباره فیش حقوقی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم نوشت: حسب اطلاع دقیقی که دارم، آخرین حقوقی که حاج حسین صفار هرندی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم دریافت کرده، حدود ۳ میلیون تومان بوده است. رقم دریافتی باقی وزیران دولت سابق نیز در همین حدود است.آنچه امروز با عنوان حقوق های نجومی شاهد آن هستیم، پدیده خاص دولت یازدهم است و امیدی هم به قطع حقوق ها و عزل متخلفان در این دولت نیست. گفته بودند “مردم مدیر می خواهند، نوکر نمی خواهند” و زیاد روشن نبود که مرادشان چیست! فیش های نجومی در حال تبیین تفاوت های مدیری و نوکری است.نه تنها دولت دوازدهم باید شان نوکری را به مسئولیت های کشور بازگرداند، بلکه قوه قضائیه باید به حساب این “مدیران” رسیدگی کند و این پول ها را که می تواند جوانان بسیاری را شاغل کند، به خزانه بازگرداند.

 

گفته می شود

خبرگزاری ایسنا در گزارش تصویری از افطاری شب گذشته محمدرضا عارف در تصویری با کادر بسته تنها قسمتی از عبا و دست رئیس دولت اصلاحات را به نمایش گذاشت .و ساعتی بعد این تصویر را از گزارش تصویری خود حذف کرد.
اعضای جامعه مدرسین درباره دولت با هم اختلاف دارند
غروی با اشاره به وجود اختلاف نظر بین اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نسبت به دولت گفت: اگر واقعا قرار باشد نسبت به دولتی که موفقیتش، موفقیت نظام است، ناصح باشیم، لازم است بهتر برخورد کنیم. سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره تأیید و تکذیب‌هایی که نسبت به خبر ارسال نامه از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به رئیس‌جمهوری مطرح شده است، اظهار کرد:‌ مسأله ارسال یا عدم ارسال این نامه از سوی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم نیست. مسأله این است که اگر بنا باشد یک موضوع محرمانه بماند، دیگر لزومی ندارد به عرض خبرنگاران برسد و آن‌ها نیز این مسأله را دنبال کنند. این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: بهتر بود از ابتدا یکسری مسائل رسانه‌ای نمی‌شد. حرف من و منظورم این نیست که این نامه بوده است یا نه؛ اما اگر قرار باشد حضرات یک نامه‌ای را به صورت محرمانه به رهبری یا رئیس‌جمهوری بنویسند و مسائل را مطرح کنند، اولا وجهی ندارد که کسی درباره آن صحبت کند و نباید آن را دنبال کنیم که چه بوده است یا محتوای آن شامل چه مسائلی بوده است. این کار درست نیست. آن را دنبال نکنید چون یکسری کارها را ضایع می‌کند.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*