اخبار کوتاه سیاسی

 

رانندگان نمایندگان پارلمان اروپا داعشی از آب درآمدند
برخی از رانندگان آژانس‌هایی که به نمایندگان پارلمان اروپا خدمت می‌کردند، از طرفداران گروه تروریستی “دولت اسلامی” بودند. تا کنون دو تن از این رانندگان اخراج شده‌اند.اشپیگل آنلاین به نقل از چند نماینده‌ی مجلس اروپا از پیداشدن بروشورها و سی دی‌های تبلیغاتی اسلام‌گرایان افراطی “دولت اسلامی” (داعش) نزد دو راننده‌ای که در خدمت نمایندگان پارلمان اروپا بودند، خبر می‌دهد. این دو راننده اغلب با خودرو‌های آژانس خود، نمایندگان پارلمان اروپا را در بروکسل و استراسبورگ به محل کار و دیدارهای آن‌ها می‌بردند. اداره‌ی پلیس مرکزی بلژیک، تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

گفته می شود علی تاجرنیا عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت ایران اسلامی درباره دلایل حملات اخیر تندروها به دولت روحانی اظهار کرده بخش عمده‌ای از این حملات از طرف عده‌ای از نمایندگان مجلس نهم سازماندهی می‌شود، اما ای کاش این افراد ابتدا از خودشان سؤال می‌کردند که چرا نسبت به فسادهای دولت محمود احمدی‌نژاد سکوت کردند؟ فساد در دولت قبلی به گونه‌ای بود که حداقل دو نفر از معاونان احمدی‌نژاد توسط قوه قضاییه بازداشت شدند. حال سؤال اینجاست که این نمایندگان، آن زمان کجا بودند؟مردم از خودشان می‌پرسند که چرا نمایندگانشان نسبت به جرم‌های ثابت‌شده معاونان احمدی‌نژاد هیچ واکنشی نشان ندادند، اما حالا به دولتی که هنوز نیمی از عمرش باقی مانده از خودشان رفتار دوگانه‌ نشان می‌دهند؟

 

 

 

 

 

 

بودجه سیل را به کاهش بی بندوباری اختصاص دهید
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام احمد سالک پیشنهادی را برای الحاق به بودجه سال ۹۵ کل کشور ارائه داد. او گفت: اثر آسیب های اجتماعی و بی بندوباری از سیل و زلزله کمتر نیست. با اختصاص بودجه در این راستا گامی در جهت رفع دغدغه های مقام معظم رهبری بر داریم. در نهایت این پیشنهاد که به دلیل مغایرت با قانون، به دوسوم آرای حاضران در جلسه نیاز داشت، مصوب نشد.
 
گفته می شود حیدر مستخدمین حسینی در مورد صحبت های اخیر رییس بانک مرکزی از دستاوردهای برجام در مصاحبه با بلومبرگ اظهار داشته آقای سیف به نمایندگی از دولت ایران در نشست مشترک صندوق بین المللی پول در آمریکا شرکت کرد و سخنانی که ایشان در مورد برجام گفت، یا به خواست دولت بوده که بعید به نظر می‌رسد و یا خود ایشان احتمال تغییر را در تیم اقتصادی و بانک مرکزی می‌داد که اینگونه از نتیجه برجام سخن گفته است.معاون سابق بانک مرکزی  افزود: در شرایط کنونی الزام تغییر در کابینه اقتصادی دولت به شدت حس می‌شود. در غیر این صورت با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم شد و دولت نمی تواند به وعده‌های خود عمل کند.وی با انتقاد از دعوت خبرنگاران برای بازدید از اتاق سوئیفت گفت: این تور خبرنگاران از بازدید اتاق سوئیفت با موضوعی که آقای سیف در آمریکا مطرح کرده است در تضاد کامل است .وی در خاتمه افزود: اینکه چرا دولت هنوز پاسخی به این موضوع نداده است هم جای تعجب دارد.

 

کمپین مجازی برای برکناری مظلومی!
پرویز مظلومی با شکستی که در داربی داشت، در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد. تعدادی از هواداران استقلال کمپینی برای برکناری پرویز مظلومی به راه انداختند. در حالی که افشارزاده، سرپرست این باشگاه هنوز از مظلومی اعلام حمایت نکرده، تعدادی از هواداران استقلال با راه‌اندازی کمپینی از این باشگاه درخواست کردند تا هر چه زودتر سرمربی خود را برکنار کنند. البته در ۴ هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر بعید به نظر می‌رسد استقلال به کادر فنی خود دست بزند اما از همین حالا شایعات بسیار جدی درباره برکناری مظلومی در پایان فصل شنیده می‌شود. او قراردادی دو ساله با استقلال دارد و از همین حالا باشگاه به دنبال مذاکره با مربیان جدید است.

 

دلیل پیش‌شرط واردات موز به ازای صادرات سیب

محمود حجتی پیش از ظهر امروز میهمان اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بود، تا مشکلات و درد و دل‌های فعالان بخش خصوصی را گوش بسپارد.حجتی در مورد واردات موز در قبال صادرات سیب هم این گونه توضیح داد که اگر می‌توانستیم یارانه صادراتی بدهیم، شاید تصمیم دیگری می‌گرفتیم، چرا که ۲ سال قبل ۴۰۰ هزار تن سیب درختی صادر کردیم و سال گذشته علی‌رغم افزایش تولید سیب، صادرات این محصول به ۳۰۰ هزار تن رسید، برای همین، پیش‌شرط واردات موز به ازای صادرات سیب اعمال شد. این خبر توسط فارس منتشر گردیده است.

گفته می شود بر اساس آمار منتشر شده از سوی سامانه برخط گمرک جمهوری اسلامی ایران  بیش از چهار میلیون دلار سیگار به کشور وارد شده است و این کالا به صدر لیست کالاهای عمده وارداتی به کشور پیوسته است. در روز شنبه ۲۸ فروردین ماه نزدیک به چهار میلیون و ۸۴۵ دلار سیگار حاوی توتون وارد کشور شده است و این محصول در جایگاه دوم لیست کالاهای عمده وارداتی به کشور قرار گرفته است.

علت تعطیلی ۱۰ روزه خوابگاه دانشگاه علم و صنعت

مرتضی محمودی دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به شیوع بیماری شپش در پاییز سال گذشته در خوابگاه دختران این دانشگاه گفت: به واسطهٔ کم کاری مسئولان مربوطه، شورای صنفی مدیریت این بحران را برعهده گرفته و خوابگاه برای جلوگیری از شیوع بیشتر و پاکسازی به مدت ۱۰ روز تعطیل شد. این خبر را ایلنا منتشر کرده است.

 

نامه ۳وزیر به رئیس قوه قضائیه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نامه ای به امضای سه وزیر برای موضوع رای کنکوری دیوان عدالت اداری به رئیس قوه قضاییه ارائه شده است.دکتر ابراهیم خدایی در گفتگویی افزود: شورای سنجش و پذیرش دانشجو امروز با حضور اعضا تشکیل جلسه داد و معاونان حقوقی سه وزارتخانه علوم، آموزش و پرورش و بهداشت نیز حضور داشتند.وی گفت : شورای سنجش و پذیرش در جهت اجرای رای کنکوری دیوان عدالت اداری که به موضوع حذف تاثیر «قطعی» سوابق تحصیلی در کنکور اختصاص داشت، سه مصوبه تصویب کرد.خدایی افزود: شورا وزارت آموزش و پرورش را موظف کرده است که نمره سه سال آخر متوسطه را که به صورت نهایی و کشوری و مطابق با قانون سنجش و پذیرش است را باید به سازمان سنجش ارسال کند.

وعده وزیر اقتصاد به سهامداران عدالت

طیب‌نیا چند روز پیش خطاب به سهامداران عدالت اعلام کرد که با تصویب نهایی قانون مربوط به سهام عدالت در مجلس، به کسانی که در دهک اول و دوم درآمدی قرار دارند و فقیر محسوب می‌شوند، دو میلیون تومان به ازای هر برگه سهام عدالت و به کسانی که در دهک‌های سوم به بعد حضور دارند، یک میلیون تومان به ازای هر برگه پرداخت خواهد شد.وزیر اقتصاد دولت روحانی در حالی این وعده را داد که پیش از این مسئولان سازمان خصوصی سازی گفته بودند که قیمت سهام یک میلیون تومانی عدالت به دو میلیون تومان افزایش یافته اما سهامداران آن به دلیل بدهی که به دولت بابت دریافت سهام یک میلیون تومانی که دریافت کرده اند، دارند، اجازه فروش سهام خود را ندارند و باید از محل سود سهام عدالت بدهی خود را به دولت تسویه کنند. این خبر را مهر منتشر کرده است.

گفته می شود روزنامه گاردین در گزارشی ویژه وضعیت صدا و سیمای ایران را ناخوش توصیف کرده است. صداوسیمای ایران مخاطبان بسیاری را در برابر رقبای آن لاین خود از دست داده است. مجید رضائیان، استاد روزنامه نگاری دانشگاه آزاد اسلامی به روزنامه گاردین گفت: شبکه های آنلاین و شبکه های اجتماعی برای تلویزیون دولتی چالش بزرگی هستند، چون دارند انحصارش را از بین می برند. صدا و سیما هم برای جلب مخاطبان شروع به تولید برنامه های تلویزیونی تازه ای کرد، اما رویکرد انتقادی دائمی آن به روحانی و سیاست هایش باعث کاهش اثر تلاش هایش شد. از نگاه طرفداران دولت، پوشش صدا و سیما از گفت و گوهای هسته ای نامناسب بود، که در آن چندین مستند با مضمون حمله به ظریف و توافقی که در تلاش دستیابی آن بود، پخش شد. ظریف که برای مردم ایران “قهرمان ملی” است، در صدا و سیما چندان علاقه خاصی به حضورش نیست. در ماه دسامبر مصاحبه برنامه نود، پرطرفدارترین برنامه این رسانه، پخش نشد، چون مدیران آن جلویش را گرفتند. البته صدا و سیما در میان محافظه کاران هم منتقد دارد. حمید رسایی، نماینده مجلس، در ماه ژانویه در کانال تلگرامش نوشت: اگر صدا و سیما سقوط شاخص بورس را پوشش می داد، دولت روحانی مجبور می شد اقدامی عملی انجام دهد. حتی خبرگزاری های اصولگرا هم به از بین رفتن انحصار صدا و سیما کمک می کند. مصاحبه های اخیر با شخصیت های جنجالی از جمله وکیل بابک زنجانی مسائلی را مورد بحث قرار داده که در رسانه ملی آنگونه مورد توجه قرار نگرفته. پخش برنامه های آنلاین راهش را به زندگی مردم پیدا کرده است، چه صدا و سیما دوست داشته باشد یا نه. انتخابات اسفندماه موید این موضوع است. سایت انتخاب این خبر را منتشر کرده است.

رای لاریجانی دو برابر عارف است
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی معتقد است: آرایش جناح های سیاسی کشور تا انتخابات سال آینده تغییر نخواهد کرد و خبرسازی هایی که در این زمینه انجام می گیرد با واقعیت منطبق نیست. همچنین وی با بی تأثیر دانستن عملکرد دولت یازدهم در نتایج انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اکثریت این مجلس را با اصولگرایان می داند. حمیدرضا ترقی در گفت و گویی به تشریح دلایل عدم موفقیت اصولگریان در دور اول انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و برنامه های آنها برای دور دوم این انتخابات پرداخت. او در بخشی از این گفت و گو در خصوص احتمال ریاست مجلس گفت:  تا الآن در جلسه آقای لاریجانی حدود ۱۴۵ نفر و در جلسه آقای عارف حدود ۷۰ نفر از منتخبان مجلس دهم شرکت کرده اند. بنابر این به طور طبیعی موقعیت آقای لاریجانی نسبت به آقای عارف برای ریاست دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، موقعیت تثبیت شده تری است؛ ولی قطعا آرای نمایندگان منتخب در دوره دوم هم می تواند نقش بسیار مهمی در نهایی شدن و تقویت نتیجه انتخابات برای هر دو طرف داشته باشد. این حدود ۶۰ نفر نقش تقریبا تعیین کننده ای در انتخاب رئیس مجلس آینده خواهند داشت. این گفت و گو در جماران منتشر شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*